Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lang historie så kort som mulig: jeg inviterer kjæresten til østlandet, da jeg skal være hjemme en langhelg. Jeg sier at han ikke trenger å bo med meg og min familie, men at jeg kan hjelpe ham å ordne et sted for ham og meg alene. Hvis han hadde hatt lyst til å å ta med seg en kompis kan han også det, sier jeg, så kan jeg prøve å ordne en hytte eller noe.

I går formiddag takket han endelig nei til tilbudet. Han sa han var trøtt og sliten av jobb, og ville bare ha en rolig helg hjemme. Mest sannsynlig kom han til å sove hele tiden, forteller han meg. Okay, den er jo grei, tenker jeg.

På kvelden i går ringer han og sier at en kompis har invitert ham til Bergen i helgen og at han vurderer å dra. Jeg blir selvfølgelig litt forundret, og lurer på hvorfor han vil dra til Bergen med en kompis, men ikke være en langhelg med meg på østlandet. Var han ikke sliten?

Han forteller at kompisen har hatt det tøft en stund og at han derfor føler han må dra for å få tankene til kompisene over på noe annet. Jeg sier at jeg kunne ordne med hytte til dem her, men da sier han at været er bedre i Bergen.... Sånn seriøst.... Så nå skal kjæresten sitte 5t i buss på fredag og søndag frem og tilbake til Bergen med en kompis, til tross for at han var for sliten til å være med meg en langhelg på østlandet.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke. Jeg sitter bare igjen med en uggen følelse av at noe ikke stemmer og det er så ekkelt. Hele historien høres bare rar ut, og jeg har gått og grublet på dette i hele morges. Hva tenker dere om dette? Kan han bare være drit lei av meg? Eller kan det være at det skjer litt mer i Bergen enn han forteller meg? Ble plutselig så paranoid at jeg vurderte å ordne med Privat etterforsker eller noe, så jeg må absolutt få luftet tankene mine 🙈

Anonymkode: b3a9c...53e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde iallfall følt meg ekstremt nedprioritert og lite viktig om det skjedde meg, så skjønner godt at du reagerer 😕 

Anonymkode: d621a...3cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men mulig jeg misforstår - jeg tenkte dere hadde avstandsforhold av noe slag og han velger å dra til Bergen heller å besøke deg, men dere bor vanligvis sammen men du skal reise en tur avgårde for å besøke familie? Isåfall skjønner jeg litt mer at han synes en Bergens-tur med en kompis er mer gøy enn å dra på langhelg med deg til familie. MEN - han burde vært ærlig og ikke drevet å løyet og sagt han var sliten osv. Veldig dårlig kommunikasjon fra hans side! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men mulig jeg misforstår - jeg tenkte dere hadde avstandsforhold av noe slag og han velger å dra til Bergen heller å besøke deg, men dere bor vanligvis sammen men du skal reise en tur avgårde for å besøke familie? Isåfall skjønner jeg litt mer at han synes en Bergens-tur med en kompis er mer gøy enn å dra på langhelg med deg til familie. MEN - han burde vært ærlig og ikke drevet å løyet og sagt han var sliten osv. Veldig dårlig kommunikasjon fra hans side! 

Ja, vi bor sammen til vanlig. Og det er helt forståelig hvis han ikke har lyst. Da må han bare si det. Men det er jo bare kleint og rart når det skjer på denne måten. Familien min er ikke stor, det er bare meg og min far i sommer, og vi ser familien min kanskje to ganger i året. Jeg var også veldig frempå med hytte og alt, så han skulle slippe å føle seg presset til å samvær med familien min, hvis han ønsket å være mer selvstendig mens han var her. 

TS.

Gjest Blondie65
Skrevet

Bare så du vet det i hvert fall: Bergen har en aldeles utrolig flott sommer i år og det bare fortsetter og fortsetter. Så det med været stemmer godt.

Jeg er likevel forundret over din samboers prioriteringer. Greit at han ikke orker familiestyr, men hvis man er så sliten orker man vel ikke kompis tur heller. Jeg forstår godt at du reagerer.

Skrevet

Han er vel såpass enkel at ditt forslag hørtes stressende/kjedelig ut, og kompisens forslag fristet mer- guttetur uten dame/svigerfamilie etc. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (27 minutter siden):

Bare så du vet det i hvert fall: Bergen har en aldeles utrolig flott sommer i år og det bare fortsetter og fortsetter. Så det med været stemmer godt.

Jeg er likevel forundret over din samboers prioriteringer. Greit at han ikke orker familiestyr, men hvis man er så sliten orker man vel ikke kompis tur heller. Jeg forstår godt at du reagerer.

Ja, jeg prøver å finne ut av hvorfor jeg reagerer sånn, og det er vel det at han fortalte meg at han var for sliten først. For sliten for meg. Ikke for sliten for kompisen. Det føles ikke helt greit, faktisk 😔

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å ikke skulle bo med familien din hvis han først skulle ha blitt med. Jeg tenker at det forteller at han allerede har vist flere ganger at han nedprioriterer deg og familien din, men kanskje antar jeg for mye her? Jeg ville aldri ha funnet på å foreslå at samboeren min kunne bo på en hytte i stedet for hos familien min, med mindre de var svært religiøse eller  av andre kulturelt betingede årsaker. 

Uansett hva som gjelder, så må du ta et steg tilbake her. Du er for øyeblikket fastlåst i "hvorfor", men det kan du ikke få vite med sikkerhet uansett hvor mye du prøver. Du må derfor flytte fokus til hva som er fakta, og det er at han har valgt det han har mest lyst til å gjøre.

Ikke heng deg opp i at han sa at han var sliten - det er irrelevant. Hvis du er for sliten for noe, men plutselig dukker det opp noe som er sinnsykt morsomt, så prioriterer man å trosse slitenheten for å gjøre det man har lyst til. 

Du må føle på hva som er ok for deg. For min del ville det vært viktig å fastslå hvorvidt dette var en enkelthendelse som aldri har skjedd før, eller om lignende valg har fått meg til å føle meg nedprioritert tidligere også. I løpet av et forhold må man svelge mange kameler og tørre å føle på vonde følelser slik som dette, at partner ikke alltid vil velge det man helst ønsker, men det er bare du som vet hvor mange kameler det er plass til inni deg. Jo bedre forholdet er ellers, jo større plass er det som regel :)

Anonymkode: 18253...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Merkelig å ikke skulle bo med familien din hvis han først skulle ha blitt med. Jeg tenker at det forteller at han allerede har vist flere ganger at han nedprioriterer deg og familien din, men kanskje antar jeg for mye her? Jeg ville aldri ha funnet på å foreslå at samboeren min kunne bo på en hytte i stedet for hos familien min, med mindre de var svært religiøse eller  av andre kulturelt betingede årsaker. 

Uansett hva som gjelder, så må du ta et steg tilbake her. Du er for øyeblikket fastlåst i "hvorfor", men det kan du ikke få vite med sikkerhet uansett hvor mye du prøver. Du må derfor flytte fokus til hva som er fakta, og det er at han har valgt det han har mest lyst til å gjøre.

Ikke heng deg opp i at han sa at han var sliten - det er irrelevant. Hvis du er for sliten for noe, men plutselig dukker det opp noe som er sinnsykt morsomt, så prioriterer man å trosse slitenheten for å gjøre det man har lyst til. 

Du må føle på hva som er ok for deg. For min del ville det vært viktig å fastslå hvorvidt dette var en enkelthendelse som aldri har skjedd før, eller om lignende valg har fått meg til å føle meg nedprioritert tidligere også. I løpet av et forhold må man svelge mange kameler og tørre å føle på vonde følelser slik som dette, at partner ikke alltid vil velge det man helst ønsker, men det er bare du som vet hvor mange kameler det er plass til inni deg. Jo bedre forholdet er ellers, jo større plass er det som regel :)

Anonymkode: 18253...c36

Tusen takk for et godt svar ❤️

TS

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det rett og slett er slik at han er bekymret for kompisen sin og vurderer å reise med ham selv om han er sliten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du forteller at kompisen har det tøft. Hvis det stemmer, så må det tas på alvor. Her er noen som nettopp noen som har tatt selvmord som selv de nærmeste ikke visste hadde det vondt 😢

Du ser mannen din året rundt. La han få litt kvalitetstid med kompisen sin, og så har du kvalitetstid med familien din.

Anonymkode: 237db...3fa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere og denne kompisen og hvor holder dere til ? Tenker at det er helt innafor hvis kameraten sliter, men samtidig burde han tatt seg tid til deg. Håper dere løser dette da ❤️

Anonymkode: 08450...565

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du forteller at kompisen har det tøft. Hvis det stemmer, så må det tas på alvor. Her er noen som nettopp noen som har tatt selvmord som selv de nærmeste ikke visste hadde det vondt 😢

Du ser mannen din året rundt. La han få litt kvalitetstid med kompisen sin, og så har du kvalitetstid med familien din.

Anonymkode: 237db...3fa

dette

altfor mange får ikke støtte i tung tid og så ender det med selvmord

Anonymkode: 65f47...6de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor gamle er dere og denne kompisen og hvor holder dere til ? Tenker at det er helt innafor hvis kameraten sliter, men samtidig burde han tatt seg tid til deg. Håper dere løser dette da ❤️

Anonymkode: 08450...565

De bor jo sammen til vanlig. Tenker at da er det ikke krise om de ikke er sammen en langhelg liksom. Synes TS forventer fo mye. 

Anonymkode: 65f47...6de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er stoooort smittetrykk i byen, så ingen av dem burde dra hit!

Anonymkode: a3b2f...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er stoooort smittetrykk i byen, så ingen av dem burde dra hit!

Anonymkode: a3b2f...c64

Sant 

Anonymkode: 49094...68f

AnonymBruker
Skrevet

Så dere bor sammen, du skulle reise bort en langhelg for å være med familien, og da ville han reise til en kompis? 

Jeg tolker det som at han benytter sjansen mens du er bortreist til å besøke egne venner. Det bør vel være ok? Selv om han gjorde det på en teit måte med å si at han var sliten først. 

Anonymkode: b1aa5...332

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...