AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg har en venninne som forventer at jeg skal stelle i stand babyshower for henne. Jeg gjorde det første gang hun fødte, men da bodde vi i samme by, mens nå bor vi på hver vår kant av landet. Jeg trodde dessuten egentlig babyshower kun var for første barnet, men der tok jeg visst feil. Med fulltidsjobb, barn og at jeg selv vil være høygravid selv på det tidspunktet så føler jeg det ikke passer. Det er ikke det at jeg ikke vil gjøre det for henne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få tid og mulighet til å ordne alt og i det hele tatt reise så seint i svangerskapet. Fødte dessuten prematurt begge gangene og dersom det skjer igjen på samme tidspunkt vil det være omkring da jeg er i hennes by. Jeg har prøvd å fortelle henne dette og sagt at det kanskje er bedre om hennes andre venninner organiserer festen for henne, både fordi jeg ikke vet om jeg har overskudd til det og helt ærlig tør jeg ikke reise da heller. Hun sier bare at hun kun vil at det er jeg som skal gjøre det og at det kommer til å gå helt fint. Hun er ikke typen som blir sjarmert av en enkelt, men koselig fest, her snakker vi full dekorering av profesjonelle ballongpynt slik som influencere har, alt må matche og være perfekt til hver minste detalj og aller helst skal det være på et leid lokale. Føler meg slem, men jeg har rett og slett ikke råd eller kapasitet. Har vurdert å snakke med venninnene hennes for å sørge for at hun får ha babyshower, men blir det galt av meg når hun spesifikt har sagt at hun kun ønsker at det er jeg som ordner det og ikke dem? Hun hører ikke på meg når jeg sier at jeg ikke klarer å fikse det denne gangen. Hun ignorerer det rett og slett. Beklager langt innlegg, men er det noen som har noen råd til meg? Anonymkode: 620f7...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Hvis hun ikke hører på deg når du har sagt klart i fra så synes jeg ikke du trenger å gjøre noe mer faktisk. Hadde til nød spurt hennes andre venninner om de har tenkt å arrangere noe og om de kan ordne med gave for deg (som du betaler selvsagt). Er venninna di helt blåst? Hadde hun gjort det samme for deg? Anonymkode: 0c7a7...c91 28
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Skal hun gjøre det samme for deg? Jeg forventet ikke babyshower med første, men fikk det, og ble veldig glad, nå som jeg venter nr. 2 forventer jeg ingenting. Anonymkode: 7babf...797 4
Havfru Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 I alle dager. Folk🙄 Du har ingen ansvar for hverken arrangementet eller for hennes følelser. Selvsagt skal du ikke arrangere dette! Hva er det som feiler folk? 18
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Du har sagt nei og begrunnet det, da er det ikke mer du trenger å tenke på. Slutt å forklare det videre og slutt å tenke at du har noe ansvar der. Nei er nei og forstår hun det ikke så er det ikke ditt problem. Jeg forstår heller ikke hvorfor du føler deg slem? Hva er grunnen til det? Anonymkode: fa209...a4b 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Hæ, det høres sært ut. Send en melding til hennes andre venninner og si ifra at du ikke har mulighet til å arrangere babyshower for X denne gangen så fint om noen andre kan ta over stafettpinnen. Godt forslag å si at du gjerne vil spleise på gave siden du ikke får til å delta selv (det kan du si til venninnene). Så får X bare klare seg selv altså får være grenser for hvor kravstor man skal være. Siden du er gravid, arrangerer hun for deg også da eller? Anonymkode: ba971...4e8 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Her er det i alle fall ikke deg det er noe i veien med, for å si det sånn. Anonymkode: c7fd1...5b2 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Er hun litt enkel, eller er hun en bortskjemt drittkjerring? Det må jo være én av de to, når hun bestiller sin egen Babyshower og insisterer på at du, i din situasjon og når du tydelig har gitt uttrykk for at det blir vanskelig, skal arrangere. Ikke er det første barnet hennes engang, herrejesus! Skremmende at hun har et barn fra før, når hun ikke klarer å skjønne at du ikke vil reise til andre siden av landet mens du er høygravid, og i tillegg når du har historikk med to prematurfødsler. Jeg ville forklart din situasjon kort til de andre venninnene hennes og hørt om de hadde mulighet til å arrangere, selv om det ikke var det hun ønsket. Da har du strukket deg det du kan, og absolutt INGEN andre enn venninna di kommer til å synes du er kjip. Send en fellesmelding på FB til de venninnene du tenker er aktuelle som arrangører: "Hei! Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på at X forventer en babyshower. Jeg visste ikke at det var vanlig med barn nr.2, så det kom overraskende på meg. Som dere vet(?), bor jeg på andre siden av landet. Siden jeg vil være høygravid under babyshoweren, og har en historikk med premature fødsler, blir det dessverre helt umulig for meg å arrangere dette. Er det noen av dere som kunne tenke dere å arrangere en liten sammenkomst?" Anonymkode: 35c50...2e1 19
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Det er ingen som kan kreve babyshower. Tenker at om hun KUN vil ha en arrangert av deg, og du allerede klart og tydelig har sagt at du ikke har mulighet til det, så har hun i praksis valgt det bort... Du har sagt at det er mer naturlig at hun bør spørre noen av sine venninner som bor nærmere, og som ikke vil være høygravide på tidspunktet. Dersom hun fortsetter å nekte dette, så får du bare opplyse henne om at "Nei, da vet ikke jeg hvordan det kan bli noen babyshower for deg. Jeg har ikke mulighet." Alternativt kan du foreslå at dere har felles babyshower, hos deg, selvfølgelig, siden du sannsynligvis ikke kan reise på tidspunktet. Så kan hun hjelpe til å arrangere! (En liten ulempe blir det jo for hennes andre venninner, men det er jo bagateller hun sikkert ikke bryr seg om likevel.) Anonymkode: 22af6...4dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Dette hørtes helt vanvittig ut. Nå tilhører jeg dem som virkelig misliker babyshower, da, og kunne aldri tenke meg å ha en selv. Hadde noen best meg arrangere, hadde jeg svart det samme som du sier. Jeg er jobb, barn og hendene fulle. Du er i tillegg til det i en spesiell situasjon som gravid og bosatt et annet sted, så dette er helt utrolig at hun reagerer på. Synes forslagene du har fått er gode. Si en siste gang, beklager det går ikke, men jeg kontakter venninnene dine og hører om de kan. Så har du gjort mer enn nok! Anonymkode: 59862...b38 3
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Jeg hadde bedt kjerringen slutte å mase - du har alt sagt nei. Og la meg legge til at jeg synes babyshowers er noe amerikansk piss fra ende til annen. Sånn. Tar sitronen ut av munnen og stiger ned fra såpeboksen. I Norge har vi tradisjon for å vente med å gjøre ære på mor og barn etter fødselen, med den noe overtroiske - men også ganske hensynsfulle - tanken at en ikke vil føre ulykke over svangerskapet. Selv om jeg ikke er overtroisk er det faktisk helt greit med tanke på senarborter, skader osv. at man venter til barnet er født. Jeg liker den tradisjonen. Skal man arrangere noe for en venninne er det selvsagt fordi en har lyst, anledning og kapasitet. Har man ikke det så skal man selvsagt ikke arrangere. Denne venninnen din må forstå at det ikke er aktuelt for deg å arrangere eller delta på en babyshower for dette barnet. Du må være så klar som det - ikke dra på det, ikke gi mulighet for tolkning - og i hvert fall ikke tilby deg å tromme i gang dette hos andre. Jeg antar faktisk at hun har fått nei flere steder. Så si klart og tydelig NEI - og deretter ignorerer du fremtidige henvendelser om temaet. Du har ingen som helst forpliktelse her.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Jeg lurer også på om hun da hadde tenkt til å holde det samme for deg? Og uansett - du må bare si nei og holde på det framover også. Blir hun sur så får hun da bare bli det. Det er ikke ditt ansvar. Hun vil muligens ha deg til å gjøre det nettopp fordi du er god på det? Du må bare stå steilt på ditt og være klar i ditt nei, ikke noe dikkedarer rundt det - bare si at du ikke kommer til å gjøre det. Anonymkode: daa49...3a4 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Hun fortjener ingen feiring når hun er så egoistisk og hensynsløs overfor deg. Det er hun som burde hatt dårlig samvittighet, ikke du! Har hun arrangert babyshower for deg dette svangerskapet? Jeg gjetter hun ikke har gjort det. Anonymkode: dfe0e...f9c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 "Som sagt så er ikkje dette noko eg kan ta ansvar for denne gongen." -Ingen forklaring. -Ingen unnskyldning. -Ingen andre forslag. Då opnar du berre opp for diskusjon. Det er ikkje noko å diskutere. Anonymkode: b0f03...782 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Babyen trenger ikke dusjes mens den er inne i magen. Anonymkode: b26a4...241 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyen trenger ikke dusjes mens den er inne i magen. Anonymkode: b26a4...241 Gad. Anonymkode: bfb2d...eeb 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Nesten så jeg tror at dette er en trolletråd. Bare fordi det er så idiotisk. Du for bare si at du ikke gidder. Anonymkode: 3d058...00c
Gjest loveli Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Som sagt så er ikkje dette noko eg kan ta ansvar for denne gongen." -Ingen forklaring. -Ingen unnskyldning. -Ingen andre forslag. Då opnar du berre opp for diskusjon. Det er ikkje noko å diskutere. Anonymkode: b0f03...782 Dette! Du skal prioritere eget barn og deg selv TS!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Havfru skrev (1 time siden): I alle dager. Folk🙄 Du har ingen ansvar for hverken arrangementet eller for hennes følelser. Selvsagt skal du ikke arrangere dette! Hva er det som feiler folk? Lols. Synes dette var litt morsomt, jeg. Nesten så jeg misunner enkelte at de er helt oppi seg selv. 🙈 Skjønner ikke åssen de klarer det. Da må de ha det veldig bra. Anonymkode: a2a96...ab5 1
ElectricScum Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Er denne venninnen din vel bevart sånn ellers? Høres ut som et krisprosjekt å ha noe slikt i nærmeste omgangskrets. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå