AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Og at vi kommer til å tenke at “ ja Trump var bedre han/hun her utrolig nok” Anonymkode: a8877...39a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 De kommer vel til å stille med Trump igjen? Han kan ha blitt enda sprøere siden sist. Anonymkode: 9c7ee...922 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kommer vel til å stille med Trump igjen? Han kan ha blitt enda sprøere siden sist. Anonymkode: 9c7ee...922 Ja, men hvis ikke? Anonymkode: a8877...39a
Gjest Alterego666 Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Reboblikanerne er i ferd med å utslette seg selv dersom de fortsetter langs den linja de har lagt seg på. Demografien i USA beveger seg i stikk motsatt retning av det republikanske partiet. Det interessante spørsmålet er hva er det som vil fylle tomrommet etter republikanerne.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Det tror jeg ikke, rett og slett fordi jeg aldri tidligere har sett en så utpreget narsissist. Det er ufattelig at flere titalls millioner mennesker kan stemme frem en sånn mann til en slik stilling. Sikker er jeg dog ikke, kan Trump stemmes fram er det tydeligvis ingen grenser overhodet. Anonymkode: ca6f4...80c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Vel, nå trodde jeg at man ikke kunne velge sprøere enn Bush / Cheney og andre krigsforbrytere som Rumsfeld (Takk Gud for at han døde nå nylig), men så greier MuriKKKans å toppe dette med enda sprøere Trump. Hvis ikke Trump stiller igjen i løpet av 2023 - for det er egentlig da man skal stille, for det blir sent å si at man stiller i januar / februar 2024, så kan det godt være at en av hans sønner stiller. Og de er egentlig like sprø. Det var også snakk om at Ivanka skulle stille, men hun ville stort sett bare fått stemmer av noen menn for at hun er "hot". Ellers ville hun blitt knust i debatter og på retorikk. Men, som sagt, han har sønnene klare, hvis ikke han selv stiller. Skjønner jo hvorfor Republikanere ikke vil ha gratis høyere utdanning i USA. Da kan man ha masse crazy nutjobs, og de er utrolig lette å manipulere politisk. Anonymkode: a51f2...ba2 3
Gjest Jaconandersen Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 (endret) I en sprø verden, blir de rasjonelle sett på som sprø. Det er underlig hvordan mennesker som ønsker å ødelegge nasjoner og kontinenter, greier å en gang tenke på å dømme andre. Akkurat nå ser jeg nrk feire menn som kler seg ut som kvinner og danser halvnakne. Tidligere i år har de presset alt slags perverst og degenert tull lang ned i halsen min. Så er det om å gjøre å påvirke nordmenn til å ønske mer innvandring av folkeslag, som stemmer for deres egen fordel, mot nordmenn. Nei, jeg tror ikke at dere har rett til å kalle noen sprø. For dere er såpass sprø at dere velger å knuse nasjoner og folkeslag, uten å en gang vurdere om hva dere gjør er galt. Endret 6. august 2021 av Jaconandersen
Gjest Jaconandersen Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, nå trodde jeg at man ikke kunne velge sprøere enn Bush / Cheney og andre krigsforbrytere som Rumsfeld (Takk Gud for at han døde nå nylig), men så greier MuriKKKans å toppe dette med enda sprøere Trump. Hvis ikke Trump stiller igjen i løpet av 2023 - for det er egentlig da man skal stille, for det blir sent å si at man stiller i januar / februar 2024, så kan det godt være at en av hans sønner stiller. Og de er egentlig like sprø. Det var også snakk om at Ivanka skulle stille, men hun ville stort sett bare fått stemmer av noen menn for at hun er "hot". Ellers ville hun blitt knust i debatter og på retorikk. Men, som sagt, han har sønnene klare, hvis ikke han selv stiller. Skjønner jo hvorfor Republikanere ikke vil ha gratis høyere utdanning i USA. Da kan man ha masse crazy nutjobs, og de er utrolig lette å manipulere politisk. Anonymkode: a51f2...ba2 Dere er de mest sprøe folkene i verdenshistorien. Har aldri hørt om noen som har ødelagt og undertrykket folket som bor i samme land før. Dere er de mest sprøe og degenererte menneskene som noen gang har eksistert. Jeg håper dette blir skrevet ned i historiebøkene.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det tror jeg ikke, rett og slett fordi jeg aldri tidligere har sett en så utpreget narsissist. Det er ufattelig at flere titalls millioner mennesker kan stemme frem en sånn mann til en slik stilling. Sikker er jeg dog ikke, kan Trump stemmes fram er det tydeligvis ingen grenser overhodet. Anonymkode: ca6f4...80c Enig ! + at systemet er jo "sykt" når rikinger kan kjøpe seg nominasjonsplass, uavhengig av parti. Anonymkode: 30a63...da6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 De vinner jo sinnsykt terreng for tiden grunnet anti-woke stemmere. De fleste latinamerikanere er jo konservative i forhold til kjønn og samliv, så jeg ser ikke bort i fra av at de går mer i religiøs retning igjen. Anonymkode: dbf4a...34f
Utsiden Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 9 hours ago, Alterego666 said: Reboblikanerne er i ferd med å utslette seg selv dersom de fortsetter langs den linja de har lagt seg på. Demografien i USA beveger seg i stikk motsatt retning av det republikanske partiet. Det interessante spørsmålet er hva er det som vil fylle tomrommet etter republikanerne. Jeg tror det er riktigere å si at begge partiene er i ferd med å dø, problemet er at det nesten er umuilig og få frem et tredje alternativ i toparti systemet. Men begge partiene fortjener og dø, utvilsomt. Forakten for befolkningen og deres behov er like utbredt på begge sider.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Finnes det sprøere folk som ønsker å bli president? Anonymkode: 07642...28b
Utsiden Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Vel, nå trodde jeg at man ikke kunne velge sprøere enn Bush / Cheney og andre krigsforbrytere som Rumsfeld (Takk Gud for at han døde nå nylig), men så greier MuriKKKans å toppe dette med enda sprøere Trump. Hvis ikke Trump stiller igjen i løpet av 2023 - for det er egentlig da man skal stille, for det blir sent å si at man stiller i januar / februar 2024, så kan det godt være at en av hans sønner stiller. Og de er egentlig like sprø. Det var også snakk om at Ivanka skulle stille, men hun ville stort sett bare fått stemmer av noen menn for at hun er "hot". Ellers ville hun blitt knust i debatter og på retorikk. Men, som sagt, han har sønnene klare, hvis ikke han selv stiller. Skjønner jo hvorfor Republikanere ikke vil ha gratis høyere utdanning i USA. Da kan man ha masse crazy nutjobs, og de er utrolig lette å manipulere politisk. Anonymkode: a51f2...ba2 The Lincoln Project er et initativ hvor flere av arkitektene bak disse krigene du helt riktig fordømmer gikk sammen og allierte seg med demokrater for å hindre gjennvalg av Trump. Det kan være greit og tenke på? Ingen fan av Trump, absolutt motbydelig type. Men dessverre tror jeg mye av establishment fientilghet mot Trump var at han gav den groteske Amerikanske imperialismen (som vi absolutt er medskyldige i her i Norge) det ansiktet den fortjener.
Gjest Alterego666 Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Utsiden skrev (57 minutter siden): Jeg tror det er riktigere å si at begge partiene er i ferd med å dø, problemet er at det nesten er umuilig og få frem et tredje alternativ i toparti systemet. Men begge partiene fortjener og dø, utvilsomt. Forakten for befolkningen og deres behov er like utbredt på begge sider. Jeg er interessert i å lese analysen din vedrørende demokratene. Helt enig i at winner-takes-it-all-systemet i USA (og Storbritannia) gjør det nærmest umulig å få en sunn partiflora.
Utsiden Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 (endret) 10 hours ago, Alterego666 said: Jeg er interessert i å lese analysen din vedrørende demokratene. Helt enig i at winner-takes-it-all-systemet i USA (og Storbritannia) gjør det nærmest umulig å få en sunn partiflora. Blir ikke rare analysen . De operer vel i en slags korrupt symbiose hvor den ene trenger den andre for å rettferdigjøre seg selv -beholde skinnet av demokrati. Jeg kan i alle fall ikke forestille meg at GOP gå under og forsvinner mens Demokratene overlever. Men det er kanskje riktigere å si at det lille som var av demokrati er døende og begge partiene er skyldige, og det er det gode grunner til å mene! Det var håp med Sanders.. Forøvrig interresant hva Norske politikere svarte når de ble spurt om Sanders/Clinton😪 Hvorfor tror du det republikanske partiet forsvinner? Endret 7. august 2021 av Utsiden
Gjest Alterego666 Skrevet 7. august 2021 #17 Skrevet 7. august 2021 Utsiden skrev (54 minutter siden): Blir ikke rare analysen . De operer vel i en slags korrupt symbiose hvor den ene trenger den andre for å rettferdigjøre seg selv -beholde skinnet av demokrati. Jeg kan i alle fall ikke forestille meg at GOP gå under og forsvinner mens Demokratene overlever. Men det er kanskje riktigere å si at det lille som var av demokrati er døende og begge partiene er skyldige, og det er det gode grunner til å mene! Det var håp med Sanders.. Forøvrig interresant hva Norske politikere svarte når de ble spurt om Sanders/Clinton😪 Hvorfor tror du det republikanske partiet forsvinner? Det republikanske partiet har hatt et jerngrep om sørstatene, fjellstatene og deler av Midtvesten. Nå er partiet blitt en kult for rasistiske hvite gubber, mens demografien i ‘deres’ stater stadig blir yngre og mer multietnisk. De er i ferd med å tape Texas, det er siste bastion. Det demokratiske partiet jar sannelig også sine utfordringer, men er et annerledes parti. De er mer som en koalisjon. Man kan sannsynligvis plassere alle partier i det norske stortinget innenfor det demokratiske partiet, med et mulig unntak for Rødt. Slike sett er har det demokratiske partiet en større mulighet, rett og slett fordi det har større bevegelsesrom. Dersom du leser om Biden’s New Green Deal, vil du se at Sanders har stor innflytelse i partiet. Men jeg er enig i at de to partiene er symbiotiske. Demokratene er i tillegg også altfor påvirket av store donorer.
Loff77 Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 Selv i USA må man lete lenge for å finne galere folk enn Trump
Isambard Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 Jeg tror rebublikanerne kan gjøre det bra hvis de finner en moderat kandidat. Jeg tror mye galskap og konflikt på demokratisk side ble tolerert så lenge Trump var en større, felles trussel. Trump har altså ført til en radikalisering av demokratene som jeg regner med er uspiselig for mange flere enn de gretne gamle gubbene. 1
Utsiden Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 (endret) 1 hour ago, Alterego666 said: Det republikanske partiet har hatt et jerngrep om sørstatene, fjellstatene og deler av Midtvesten. Nå er partiet blitt en kult for rasistiske hvite gubber, mens demografien i ‘deres’ stater stadig blir yngre og mer multietnisk. De er i ferd med å tape Texas, det er siste bastion. Det demokratiske partiet jar sannelig også sine utfordringer, men er et annerledes parti. De er mer som en koalisjon. Man kan sannsynligvis plassere alle partier i det norske stortinget innenfor det demokratiske partiet, med et mulig unntak for Rødt. Slike sett er har det demokratiske partiet en større mulighet, rett og slett fordi det har større bevegelsesrom. Dersom du leser om Biden’s New Green Deal, vil du se at Sanders har stor innflytelse i partiet. Men jeg er enig i at de to partiene er symbiotiske. Demokratene er i tillegg også altfor påvirket av store donorer. Det stemmer rett og slett ikke at Trumps base var en homogen masse av "rasistiske hvite gubber" Demografien blandt velgerne hans var langt mer variert enn tidligere republikansek kandidater, og populariteten hans økte blandt minoriteter gjennom presidentperioden. Riktignok var han upopulær blandt svarte velgere, men jeg tror ikke mer enn tidligere rep. Heldigvis er det flere og flere som erkjenner at problemet ikke ligger hos fattige rasister i Kentucky men hos mennesker med politisk makt og institusjoner - at det er klassekamp ikke rasekamp som bør være svaret. Og (!) at demokratene står i veien. Kjenner du forresten til Bidens rolle i "1994 crime bill"? Konsekvensene? Å kalle det demokratiske partiet en koalisjon er også bare tull. Unnskyld meg.. Dynamikken der er så usunn som den kan bli, Demokratene er hvor progressive krefter flykter hvert fjerde å i frykt for Republikanerne. Men å påstå at disse gruppene har noen reel representasjon i politikken til demokratene er beviselig feil. For begge partiene er det grundig demonstrert at det er så si utelukkende donorene av partiene som er representert i realpolitikken. Green New deal en kan håpe blir et positivt skritt. Men Sanders inflytelse og politikk blir mindre og mindre for hver korsvei i denne planen.. Endret 7. august 2021 av Utsiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå