AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Kan man bli sykemeldt pga kvalme og tretthet? Er i uke 7 og har kvalme gjennom hele dagene. Det går i bølger. Jeg sliter med å jobbe når det er på det verste og sover også 2 timer etter endt arbeidsdag fordi jeg er helt utkjørt. Har heldigvis hjemmekontor og ikke fysisk arbeid, men jeg får ikke levert på nivået jeg klarte før. Noen med lignende erfaringer, tips eller råd? Anonymkode: deefa...149
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Jeg fikk 50% sykemelding fra uke 6 til 10 grunnet kvalme. Fikk også kvalmestillende tabletter grunnet at kvalmen gjorde det vanskelig å få i meg mat. Ta en tur til legen! Anonymkode: 1f9d6...235
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Jeg var sykemeldt i to uker pga kvalme i første trimester, tror det er ganske vanlig.nMen jeg har ikke noe mulighet til hjemmekontor, jobber tett på mennesker, så det funker dårlig å spy hele tiden selv om det ikke er smittsomt. Pluss at har barn fra før så man får jo ikke hentet seg inn på ettermiddagen. Du kan be arbeidsgiver om tilrettelegging, du har krav på det. Anonymkode: d7b04...d00
mereo Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Er i uke 29 og er fortsatt sykemeldt pga kvalme. Hadde ikke vært videre effektiv på jobb for å si det mildt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Jeg ble sykmeldt grunnet kvalme og tretthet tidlig i svangerskapet. Ba om kvalmestillende fra legen og det fikk jeg. Det hjalp men fikk fortsatt være sykmeldt så lenge jeg hadde behov for det. Anonymkode: 2ef0d...62b
Sandie Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Jeg har vært sykmeldt i begge mine svangerskap på grunn av kvalme. Nå i siste svangerskap har jeg hatt hjemmekontor, men følte jeg ikke gjorde jobben min effektivt pga kvalmen. I uke 9 valgte jeg å informere sjefen om graviditeten og at jeg slet mye med kvalme. Vi avtalte da at jeg kunne ta noen pauser om kvalmen ble for intens. Det fungerte greit en stund, men ble senere sykmeldt 100% pga at jeg også fikk andre problemer. Kvalmestillende medisin hadde liten effekt. Kvalmen blir ofte verre om man presser seg og blir sliten, så ofte er 100% sykmelding og det å kunne få fullstendig ro og hvile, helt nødvendig.
Nelen Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Jeg er i uke 9 og er sykemeldt i tre uker. Kaster opp daglig og kvalm hele tiden. Hadde aldri i verden klart å være på jobb nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå