AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Del Skrevet 6. august 2021 Er dette en god deal? Virker som om bilen er greit vedlikeholdt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=222124121 Anonymkode: d69dc...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 Hold deg langt unna slike biler. 2.5 V6 vil koste deg 3-5k kr i måneden i drivstoff. Gamle kia/hyundai biler er heller ikke komfortable. Har eid en 1998 modell selv. Er som å kjøre med vinduene åpne. Og ingen korsryggstøtte i stolene. Driftsikre? Ja. Men drivstoff kostnadene vil spise opp budsjettet. Skal man kjøpe ICE biler i dag bør man gå for noe med liten og effektiv og gjerrig motor. Diesel f.eks Hadde heller kjøpt nissan leaf hvis du bare skal kjøre i byen og omegn. Anonymkode: b0f30...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Del Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hold deg langt unna slike biler. 2.5 V6 vil koste deg 3-5k kr i måneden i drivstoff. Gamle kia/hyundai biler er heller ikke komfortable. Har eid en 1998 modell selv. Er som å kjøre med vinduene åpne. Og ingen korsryggstøtte i stolene. Driftsikre? Ja. Men drivstoff kostnadene vil spise opp budsjettet. Skal man kjøpe ICE biler i dag bør man gå for noe med liten og effektiv og gjerrig motor. Diesel f.eks Hadde heller kjøpt nissan leaf hvis du bare skal kjøre i byen og omegn. Anonymkode: b0f30...af1 Ved 18 kr/l og 0,8 l/mil i forbruk er det snakk om nesten 3800 km kjørt hver måned for å bruke 5000 kr/måned... 😳 Jeg kjører da ikke taxi. Heller rundt 100-120 mil i måneden. Men drivstofforbruket er ikke et stort aber for meg uansett. Det utgjør jo som regel bare en brøkdel av driftskostnadene ved eldre biler. Men du sier den er pålitelig? Anonymkode: d69dc...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 6. august 2021 #4 Del Skrevet 6. august 2021 Du får en ti år nyere bil i god stand til langt under den prisen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Del Skrevet 6. august 2021 Det der hadde ikke jeg satsa på. Jeg kjøpte en polo 195-modell til 15 000. Den var kjørt bare 40 000 km. Jeg syns du heller skal satse på gofs, polo eller ford. Det er veldig sikre biler. Anonymkode: 28b86...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. august 2021 #6 Del Skrevet 6. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det der hadde ikke jeg satsa på. Jeg kjøpte en polo 195-modell til 15 000. Den var kjørt bare 40 000 km. Jeg syns du heller skal satse på gofs, polo eller ford. Det er veldig sikre biler. Anonymkode: 28b86...baa En erfaring har jeg etter å ha eid en del biler, for å gjøre livet enkelt så styrer man unna VAG produserte biler (har en VW i stallen nå, og den krever mest oppmerksomhet). Ford kan jeg være enig med at er OK, det samme med Opel og de fleste Japanske 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Del Skrevet 6. august 2021 Tiuren skrev (41 minutter siden): En erfaring har jeg etter å ha eid en del biler, for å gjøre livet enkelt så styrer man unna VAG produserte biler (har en VW i stallen nå, og den krever mest oppmerksomhet). Ford kan jeg være enig med at er OK, det samme med Opel og de fleste Japanske fleste japanske?? øøøh, det er topmodeller i driftssikkerhet ect.. toyota på topp! Anonymkode: 12bd7...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Del Skrevet 6. august 2021 styr unna, så gammel bil har en ikke fungerende airbag, og havner du i ulykke kan det gå riktig galt. Anonymkode: 12bd7...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. august 2021 #9 Del Skrevet 6. august 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: fleste japanske?? øøøh, det er topmodeller i driftssikkerhet ect.. toyota på topp! Anonymkode: 12bd7...d0a Jeg har aldri eid en japansk bil, og har ingen ønske om å ha en heller, men innrømmer at de ofte har god kvalitet. Men ikke alle Toyota er produsert i Japan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Del Skrevet 6. august 2021 PetterKanin skrev (1 time siden): Du får en ti år nyere bil i god stand til langt under den prisen ... Ja, men typisk med 1 liters motor og 3 hestekrefter...jeg har lyst på en gammeldags sedan med litt krefter og lyd i. Forslag tas imot med takk. Budsjett ca 35000 kr. Anonymkode: d69dc...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Del Skrevet 6. august 2021 Tiuren skrev (1 time siden): Jeg har aldri eid en japansk bil, og har ingen ønske om å ha en heller, men innrømmer at de ofte har god kvalitet. Men ikke alle Toyota er produsert i Japan. innrømme faktisk. blitt en bil-ekspert å nå?? japanske biler forblir kvalitet selv om de ikke er de peneste bilene!!! Anonymkode: 12bd7...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. august 2021 #12 Del Skrevet 6. august 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: innrømme faktisk. blitt en bil-ekspert å nå?? japanske biler forblir kvalitet selv om de ikke er de peneste bilene!!! Anonymkode: 12bd7...d0a Skjønner ikke hva du mener med "blitt nå" 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Del Skrevet 6. august 2021 Tiuren skrev (14 minutter siden): Skjønner ikke hva du mener med "blitt nå" 😄 uff da Anonymkode: 12bd7...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Del Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): innrømme faktisk. blitt en bil-ekspert å nå?? japanske biler forblir kvalitet selv om de ikke er de peneste bilene!!! Anonymkode: 12bd7...d0a Serr leseforståelse alle japanske biler blir ikke produsert i Japan, mange produsenter har fabrikker i andre land enn hovedlandet Anonymkode: 89fd3...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Serr leseforståelse alle japanske biler blir ikke produsert i Japan, mange produsenter har fabrikker i andre land enn hovedlandet Anonymkode: 89fd3...373 der stakk språk-nazi ut hodet sitt, ja! Anonymkode: 12bd7...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #16 Del Skrevet 7. august 2021 Halloooo, trollene, finn dere en egen tråd å leke i. Jeg får fortsatt varsel for kaklingen deres. Anonymkode: d69dc...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #17 Del Skrevet 7. august 2021 Ville styrt unna. Disse har forholdsvis dyre driftskostnader med mindre du selv er habil mekaniker med tilgang til rimelige deler. Oppgitt drivstofforbruk virker lavt, men kan selvfølgelig være reelt om bilen er GODT vedlikeholdt. Dersom ikke kan du fort se et forbruk på 0,9-1,2 liter pr mil på finkjøring. Blandet kjøring/småkjøring vil i verste fall gi et forbruk på oppimot 1,5 liter pr mil. Anonymkode: 14f3b...32a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Del Skrevet 7. august 2021 Det der er en koreansk bil, ikke japansk. Motoren er en velbrukt sak brukt i ganske mange forskjellige biler, som er lett å vedlikeholde og finne deler til. Resten av bilen kan være mer problematisk, men burde ikke være et problem. Jeg er nesten sikker på at en veldig nær slektning av meg har hatt omtrent samme bilen, den lever fremdeles. Om ikke den laveste drivstoff-regningen i verden så vil en slik motor gi deg mye moment og er veldig behagelig om du kjører langt i slengen. Holder du den i stand så faller den neppe i verdi. Anonymkode: b67ad...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #19 Del Skrevet 10. august 2021 On 8/6/2021 at 1:40 PM, AnonymBruker said: Ved 18 kr/l og 0,8 l/mil i forbruk er det snakk om nesten 3800 km kjørt hver måned for å bruke 5000 kr/måned... 😳 Jeg kjører da ikke taxi. Heller rundt 100-120 mil i måneden. Men drivstofforbruket er ikke et stort aber for meg uansett. Det utgjør jo som regel bare en brøkdel av driftskostnadene ved eldre biler. Men du sier den er pålitelig? Anonymkode: d69dc...2b4 En slik bil bruker ikke 0.8 l/mil hehe.. kanskje flat horisontal strekning på motorveien når den var ny. Men ellers så går det nok opp mot 1.2 og mer. I tillegg er det en automat ser jeg. Den er nok pålitelig ja, men kia/hyundai er også kjent for å ha litt kjipe delepriser. Anonymkode: b0f30...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #20 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En slik bil bruker ikke 0.8 l/mil hehe.. kanskje flat horisontal strekning på motorveien når den var ny. Men ellers så går det nok opp mot 1.2 og mer. I tillegg er det en automat ser jeg. Den er nok pålitelig ja, men kia/hyundai er også kjent for å ha litt kjipe delepriser. Anonymkode: b0f30...af1 Jeg har Volvo 740 nå og bruker 0,8...ingen tror meg uansett. Kanskje jeg kjører ekstra snilt? 😄 Anonymkode: d69dc...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå