AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg og samboer eier en bil sammen. Jeg bruker den til jobb, for å kunne levere barnet i barnehagen og rekke jobb. Samboer har firmabil, og kan ikke levere pga to seter og han har lærling. Samboer skal på telttur med en guttegjeng i en uke, en del timer unna her. Han sier han må ha bilen, ellers kommer han seg ikke dit. Jeg blir da alene i en uke, og kommer til å være for sen til jobb pga jeg må levere barnet. Hva synes dere? Anonymkode: c4471...496
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 6. august 2021 Her skal du selvsagt ha bilen. Jobb og levering/henting i barnehage trumfer guttetur. Dersom flere skal reise så får han sitte på med en av de andre, eller leie seg en bil. Anonymkode: fe566...62e 84
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Den som har forpliktelser har naturligvis bilen. Jobb og barnehage går først. Mannen din får vel sitte på med noen andre på gutteturen. Vi betaler på hver vår bil, men om den ene hadde hatt bil på verksted, så ville vi naturligvis ha sørget for at den som har hverdagslogistikken har bil. Anonymkode: df98d...032 28
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Det er du som burde ha bilen. Kan ikke han heller sitte på med noen av de andre? Anonymkode: 447f6...927 8
infectedsopp Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Synes du skal ha bilen. Det blir jo fryktelig tungvint for deg om du skal levere i barnehage og dra på jobb med offentlig transport. Kan han ikke plukkes opp av de andre? Eventuelt høre med jobben om han får lov å låne firmabilen bort til stedet? Vet noen arbeidsplasser tillater det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er du som burde ha bilen. Kan ikke han heller sitte på med noen av de andre? Anonymkode: 447f6...927 De kommer kjørende langt i fra, andre veien. Han har ikke sett de på flere år. Så det er ingen han kan sitte på med. Han mener at han aldri får ha bilen, at han aldri får bruke den... TS Anonymkode: c4471...496
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Jeg kunne fint tatt buss til jobb i hverdagen, men jeg rekker ikke levere barnet og i tillegg komme tidsnok til jobb. Samboer leverer ikke, men henter de dagene jeg jobber kveld. Anonymkode: c4471...496
mariie Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Hva med å flytte setet over i firmabilen og kjøre den denne uken? 3
Rararara Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kommer kjørende langt i fra, andre veien. Han har ikke sett de på flere år. Så det er ingen han kan sitte på med. Han mener at han aldri får ha bilen, at han aldri får bruke den... TS Anonymkode: c4471...496 (Da er det kanskje rimelig at du tar kostnadene med bilen.) Kan han ikke leie en bil? Gjennom firma eller privat? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kommer kjørende langt i fra, andre veien. Han har ikke sett de på flere år. Så det er ingen han kan sitte på med. Han mener at han aldri får ha bilen, at han aldri får bruke den... TS Anonymkode: c4471...496 Da får han levere i barnehagen om han skal ha bilen. Anonymkode: 202b7...7f4 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Rararara skrev (Akkurat nå): (Da er det kanskje rimelig at du tar kostnadene med bilen.) Kan han ikke leie en bil? Gjennom firma eller privat? Hvorfor skal hun alene ta kostnader for å levere felles barn i barnehage? Anonymkode: 202b7...7f4 38
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 mariie skrev (1 minutt siden): Hva med å flytte setet over i firmabilen og kjøre den denne uken? Firmabilen har noe greier i bilen som viser når den startes og stoppes, så det er ikke lov å bruke den utenom arbeidstid. Dessverre. Anonymkode: c4471...496 3
Rararara Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 mariie skrev (1 minutt siden): Hva med å flytte setet over i firmabilen og kjøre den denne uken? Da er det vel like lovlig at han bruker firmabilen på tur vel. Ikke at det er helt innafor det heller, men bedre enn at han låner den bort. 3
DrueSmoothie Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 (endret) Hvorfor kan ikke han bruke firmabilen? Er det en mulighet for at han kan spørre på sin arbeidsplass om det? Det er jo i så fall bare en formalitet som kan ordnes ift evt å skatte av det den ene mnd. Hos oss hender det ansatte får bruke sin firmabil også på ferier når det er avtalt på forhånd. Jeg synes ikke det er riktig at han skal frata deg bilen som du faktisk trenger i hverdagen for å hente / levere felles barn i barnehage. Endret 6. august 2021 av DrueSmoothie 12
infectedsopp Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Firmabilen har noe greier i bilen som viser når den startes og stoppes, så det er ikke lov å bruke den utenom arbeidstid. Dessverre. Anonymkode: c4471...496 Men kan han ikke spørre arbeidsgiver om å låne firmabilen og betale skatt av kilometerne? 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Hadde bare leid en bil en uke. Anonymkode: 43840...4fe 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Han får ta med ungen på tur da evt levere den og hente i bhg om han absolutt skal ha bilen på tur Anonymkode: 7b374...964 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Får du bruke firmabilen av arbeidsgiveren hans? I såfall kan du ha et barnesete i den 🚙💨 Anonymkode: df618...9f6 1
Rararara Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal hun alene ta kostnader for å levere felles barn i barnehage? Anonymkode: 202b7...7f4 Nei jeg synes ikke hun skal, absolutt ikke, men hvis han klager på at han aldri får bruke bilen så er det kanskje noe uoppklart mellom dem med tanke på bruk av bil og levering i barnehagen. men jeg mener ikke hun skal ta kostnadene alene for levering. Jeg synes helt klart bilen skal være igjen til den som må levere i barnehage og komme seg på jobb til rett tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå