Gå til innhold

Din verste erfaring med Ghosting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble ghostet av ei jeg var veldig interessert i for snart 20 år siden, lenge før "ghosting" i det hele tatt ble et begrep. Og hun ga også inntrykk av at hun var like interessert i meg. Vi traff hverandre flere ganger, og det så ut til å gå riktig så bra, spesielt en date da vi var ute sammen hele kvelden og glemte tiden slik at vi ble kastet ut av stedet vi var på fordi de skulle stenge. Da kjørte jeg henne hjem, hvor hun så inviterte meg inn til seg, enda det var midt på natta, og hun bodde hjemme. Foreldrene hennes var fortsatt oppe, de møtte oss i døra, og jeg hilste på de. Moren hennes sa i en veldig hyggelig tone "det er du som er xxx, vi har hørt så mye om deg". Fikk også et par ord med faren, og vi hadde også en god tone. Så ble det bare jeg og henne, og vi hadde det veldig koselig. Dro fra henne først på morgenkvisten. MEN, etter det sluttet hun helt å svare. Hun tok ikke tlf, hun svarte ikke på meldinger. Jeg fikk aldri noen forklaring på hvorfor, jeg fikk bare aldri kontakt med henne igjen, uansett hvor hardt jeg prøvde. Det gjorde tydeligvis bare vondt verre, så jeg ga til slutt opp å kontakte henne. Det gikk flere mnd hvor jeg var nedstemt og preget av det. Til slutt hørte jeg en stemme i hodet som sa "kom deg videre nå, for faen, slutt å sutre og synes synd på deg selv, det hjelper ikke en dritt", nesten som en sersjantstemme som skrek rett i øret mitt, så jeg tok meg selv i nakkeskinnet og ga alt for å legge det bak meg. Det hjalp at jeg hadde søkt på en utdannelse på en annen kant av landet. Jeg kom inn på studiet, og det ble en god anledning til å få det litt på avstand.

Den opplevelsen preget meg i lang tid, og det gjør det kanskje fortsatt. For det gjorde noe med hvordan jeg følger opp, kommuniserer med jenter, i den form av at jeg etter den hendelsen har vært veldig forsiktig, og at det av og til har bikket andre veien. Har også opplevd at ting går i vasken fordi jeg har vært for lite "på", mtp. kontakt. Jeg fikk aldri noe svar på hvorfor hun plutselig kuttet meg ut, og det vil jeg nok aldri få. Men, fikk et lite drypp senere, var på danskebåten noen år etterpå med en kamerat, og da kom vi borti noen folk. Det viste seg at de var fra samme område som henne som ghostet, og en av jentene i den gjengen visste hvem hun var. Så jeg fortalte hva som hadde skjedd. Og da sa hun "du skal være jævlig glad for at det ikke ble noe med henne, for hun er ikke helt god". Det hjalp faktisk litt. Men jeg vet at den ghostingen gjorde skade. NRK hadde også en artikkel om ghosting (link under), hvor det pekes på at det kan føre til depressive symptomer hos den som blir ghostet, og at man på den måten kan miste tillit til andre mennesker. Jeg kjenner meg litt igjen på det, og jeg tror at det også går igjen hos andre som blir ghostet. Én ting er at en samtale på f.eks. Tinder kan dø ut uten forklaring, og uten at man har truffet hverandre. Det er forsåvidt ganske uproblematisk. Men det blir noe helt annet når man har truffet hverandre, fått et forhold til hverandre, og det ser ut til å gå veien. Men så, ut av det blå bryter den ene parten kontakten tvert, uten forklaring, uten forvarsel.

https://www.nrk.no/osloogviken/_ghosting_-blant-unge-kan-fore-til-depressive-symptomer-1.15511660

Nei, ghosting under normale omstendigheter er en uting. Det finnes ingen gode unnskyldninger for en slik handling, det er en handling som følge av ren egoisme, feighet og total mangel på ryggrad. Det eneste positive med det er at man ser at personen som ghoster er en person som er pill råtten innvendig og som man bør styre langt unna. En slik handling bør ikke tilgis.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble ghosta i juni. Sliter enda litt pga det, håper jeg går på han på butikken (er fra samme sted) for jeg MÅ ha er svar. Vi møttes 3 ganger, han sov hos meg 2 ganger å ja vi hadde (deilig) sex. Han dro herfra en fredag morgen (skulle på jobb) kl 6.30, kysset meg rimelig hett å sa han ikke ville dra. Snakket litt på snap rundt kl 8 når jeg våknet skikkelig. kl 11 var jeg slettet på snap. Sendte en mld på messenger å spurte, han benektet det. Etter et par mld sluttet han å åpne de. Nå forrige helg blokkerte han meg på face/messenger. 

Anonymkode: b6965...249

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veit av ei som ble ghosta av typen sin. Plutselig ble han bare borte. Fjerna hu fra alt. Naturligvis fikk hu sammenbrudd. 

Anonymkode: 93d79...cbf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ble ghostet av ei venninne som jeg hadde hatt i flere år. Det gjorde helt forferdelig vondt, og jeg sliter veldig med å stole på mennesker nå.

Anonymkode: 12020...a78

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble ghostet av ei venninne som jeg hadde hatt i flere år. Det gjorde helt forferdelig vondt, og jeg sliter veldig med å stole på mennesker nå.

Anonymkode: 12020...a78

Venneghosting er også vondt 

Anonymkode: 573b4...9dc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dating, men en jeg hadde kjent veldig godt i 20 år og truffet hverandre jevnlig, ikke sånn kjempeofte men veldig hyggelig når vi så hverandre. Plutselig sluttet vedkommende å ta kontakt. Da jeg til slutt konfronterte om hva som var grunnen, kunne hun ikke gi noen forklaring på hvorfor. Hun bare mistet interessen og kuttet ut en relasjon som hadde vart i 20 år. 

Anonymkode: 74512...45a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ghostet av kjæresten min da jeg ble gravid. Da jeg passerte uke 12 forsvant han bare og har ikke truffet han siden. Nå er barnet to år gammelt. Vet hvor han bor og at han lever, men han blokkerer meg på alt.

Anonymkode: 5448b...548

• Liker 1
Gjest NoDiablo
Skrevet (endret)

Har blitt ghosta tett, spesielt på Tinder.
Min verste opplevelse:
Hun forsvant. Og jeg ble lei meg ut uken. Det ble ikke mer.
Min beste opplevelse:
Ghosteren forsvant, så heldigvis ble det ikke mer,  for dermed ryddet hun plass for det beste som har skjedd meg. (Utenfor Tinder, vel og merke)

Endret av NoDiablo
AnonymBruker
Skrevet

Ble ghostet av min første kjæreste da jeg var 16 år. Jeg trodde hvertfall vi var kjærester, men det viste seg at han hadde flere enn meg. Da jeg begynte å lukte lunta sluttet han å svare på både sms og telefon. Møtte ham igjen flere år senere. Han var kjempelei seg, unnskyldte seg og sa masse fint. Vi ble sammen - igjen. Var sammen i flere uker og hva tror dere skjedde så? Joda. Ghostet meg igjen! 😅 Har ikke snakket med ham igjen etter det.

Anonymkode: 2be03...4dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NoDiablo skrev (3 timer siden):

Har blitt ghosta tett, spesielt på Tinder.
Min verste opplevelse:
Hun forsvant. Og jeg ble lei meg ut uken. Det ble ikke mer.
Min beste opplevelse:
Ghosteren forsvant, så heldigvis ble det ikke mer,  for dermed ryddet hun plass for det beste som har skjedd meg. (Utenfor Tinder, vel og merke)

Rett holdning 😊

Anonymkode: 573b4...9dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-6 den 23.27):

Ble ghosta i juni. Sliter enda litt pga det, håper jeg går på han på butikken (er fra samme sted) for jeg MÅ ha er svar. Vi møttes 3 ganger, han sov hos meg 2 ganger å ja vi hadde (deilig) sex. Han dro herfra en fredag morgen (skulle på jobb) kl 6.30, kysset meg rimelig hett å sa han ikke ville dra. Snakket litt på snap rundt kl 8 når jeg våknet skikkelig. kl 11 var jeg slettet på snap. Sendte en mld på messenger å spurte, han benektet det. Etter et par mld sluttet han å åpne de. Nå forrige helg blokkerte han meg på face/messenger. 

Anonymkode: b6965...249

Høres ut som han jeg drev med i samme tid. Slettet meg på face, nektet for det og kort tid etter ble jeg blokkert på snap. Han begynner på A.

Anonymkode: 442df...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ghostet av eksen min. Vi hadde et langdistanse forhold han bodde i utlandet. Planen var at han skulle flytte til Norge å få seg jobb her, så kom korona å det ble full stopp i å kunne besøke hverandre. Siste gang jeg møtte han var sommeren 2020. Etter dette ble telefonsamtalene kortere og kortere fra hans side, han tok mindre kontakt. Å da jeg konfronterte han med dette ga han meg bare en masse unnskyldninger om at han var opptatt med jobben og huset sitt. 

Ringte jeg han var han helt merkelig/stresset/ubekvem og kort i telefonen å sa at han skulle ringe meg senere, noe han svært skjeldent gjorde. Til slutt sluttet han å ringe meg, sendte kun melding om at han var trøtt opptatt med jobb så han måtte ringe en annen dag. Så han titt og ofte pålogget på fb i stedet. Tilslutt sluttet han sakte men sikkert å ta telefonen når jeg ringte i tillegg til å slutte å svare på meldinger. Fant ut underveis at han var aktiv på tinder. La to og to sammen og forsto fort at jeg tydeligvis hadde blitt byttet ut. Han glemte bursdagen min å sa han følte seg dum, jeg sa til han dagen etter at jeg hadde bursdag da han spurte hva jeg hadde drevet med, men han gjorde aldri opp for seg eller gadd å fks sende blomster eller noe for å rette opp at han glemte. Fant ut han var aktiv på tinder på bursdagen min samme på valentines day, da sendte han melding om at han elsket meg å at jeg var hans valentine. Han sa i ukevis han skulle ringe men ukene og månedene gikk han kontaktet meg aldri mer..

Dette var en godt voksen mann på over 50 år, ikke fra et muslimsk land ute etter å lure en norsk dame for å få komme til Norge. Feigeste jævelen jeg noen gang har møtt, nå har det gått så lang tid at jeg ikke engang gidder å konfrontere han om hans bedrittne oppførsel fordi det er han gammel nok til å forstå forhåpentligvis…

Anonymkode: c1110...287

• Liker 2
Skrevet
On 8/6/2021 at 11:20 PM, sjonkelrolf said:

Ble ghostet av ei jeg var veldig interessert i for snart 20 år siden, lenge før "ghosting" i det hele tatt ble et begrep. Og hun ga også inntrykk av at hun var like interessert i meg. Vi traff hverandre flere ganger, og det så ut til å gå riktig så bra, spesielt en date da vi var ute sammen hele kvelden og glemte tiden slik at vi ble kastet ut av stedet vi var på fordi de skulle stenge. Da kjørte jeg henne hjem, hvor hun så inviterte meg inn til seg, enda det var midt på natta, og hun bodde hjemme. Foreldrene hennes var fortsatt oppe, de møtte oss i døra, og jeg hilste på de. Moren hennes sa i en veldig hyggelig tone "det er du som er xxx, vi har hørt så mye om deg". Fikk også et par ord med faren, og vi hadde også en god tone. Så ble det bare jeg og henne, og vi hadde det veldig koselig. Dro fra henne først på morgenkvisten. MEN, etter det sluttet hun helt å svare. Hun tok ikke tlf, hun svarte ikke på meldinger. Jeg fikk aldri noen forklaring på hvorfor, jeg fikk bare aldri kontakt med henne igjen, uansett hvor hardt jeg prøvde. Det gjorde tydeligvis bare vondt verre, så jeg ga til slutt opp å kontakte henne. Det gikk flere mnd hvor jeg var nedstemt og preget av det. Til slutt hørte jeg en stemme i hodet som sa "kom deg videre nå, for faen, slutt å sutre og synes synd på deg selv, det hjelper ikke en dritt", nesten som en sersjantstemme som skrek rett i øret mitt, så jeg tok meg selv i nakkeskinnet og ga alt for å legge det bak meg. Det hjalp at jeg hadde søkt på en utdannelse på en annen kant av landet. Jeg kom inn på studiet, og det ble en god anledning til å få det litt på avstand.

Den opplevelsen preget meg i lang tid, og det gjør det kanskje fortsatt. For det gjorde noe med hvordan jeg følger opp, kommuniserer med jenter, i den form av at jeg etter den hendelsen har vært veldig forsiktig, og at det av og til har bikket andre veien. Har også opplevd at ting går i vasken fordi jeg har vært for lite "på", mtp. kontakt. Jeg fikk aldri noe svar på hvorfor hun plutselig kuttet meg ut, og det vil jeg nok aldri få. Men, fikk et lite drypp senere, var på danskebåten noen år etterpå med en kamerat, og da kom vi borti noen folk. Det viste seg at de var fra samme område som henne som ghostet, og en av jentene i den gjengen visste hvem hun var. Så jeg fortalte hva som hadde skjedd. Og da sa hun "du skal være jævlig glad for at det ikke ble noe med henne, for hun er ikke helt god". Det hjalp faktisk litt. Men jeg vet at den ghostingen gjorde skade. NRK hadde også en artikkel om ghosting (link under), hvor det pekes på at det kan føre til depressive symptomer hos den som blir ghostet, og at man på den måten kan miste tillit til andre mennesker. Jeg kjenner meg litt igjen på det, og jeg tror at det også går igjen hos andre som blir ghostet. Én ting er at en samtale på f.eks. Tinder kan dø ut uten forklaring, og uten at man har truffet hverandre. Det er forsåvidt ganske uproblematisk. Men det blir noe helt annet når man har truffet hverandre, fått et forhold til hverandre, og det ser ut til å gå veien. Men så, ut av det blå bryter den ene parten kontakten tvert, uten forklaring, uten forvarsel.

https://www.nrk.no/osloogviken/_ghosting_-blant-unge-kan-fore-til-depressive-symptomer-1.15511660

Nei, ghosting under normale omstendigheter er en uting. Det finnes ingen gode unnskyldninger for en slik handling, det er en handling som følge av ren egoisme, feighet og total mangel på ryggrad. Det eneste positive med det er at man ser at personen som ghoster er en person som er pill råtten innvendig og som man bør styre langt unna. En slik handling bør ikke tilgis.

Virker som grov ghosting kan føre til ulike reaksjoner hos folk. Noen blir avstumpa, noen deprimerte, hos meg angst. Når jeg begynner å like en fyr får jeg nå et grep rundt halsen, sliter med å puste og tårene renner, og tenker nå skjer det nok noe jævelig fra denne fyren. Så tør jeg ikke gi av meg selv lenger etter den følelsen og ting går i vasken igjen og igjen. Lei meg for det du opplevde og godt å høre du sannsynligvis sparte deg for noe :smilyblomst:

Anonymkode: bfa1b...adc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 22.51):

Jeg ble kjent med en mann på lekeplassen og vi fant fort tonen. Barna storkoste seg også sammen så vi møtte hverandre ofte på på lekeplassen. Etter hvert besøkte vi også hverandre,å når begge hadde barnefri så overnattet vi hos hverandre. I helgene fant vi stortsett alltid på aktiviteter med ungene sammen,å hadde hyggelig filmkveld på lørdager. Ungene elsket å være med hverandre å spurte ofte om vi besøke hverandre. Men etter 5 månender så plutselig bare ghoster han meg helt uten grunn! Vi hadde ikke kranglet eller noe å følte vi hadde det fint sammen,så skjønte ingenting når han plutselig bare ghostet meg! Sønnen min maste i mange månender om å besøke de igjen ettersom han savnet begge to,å var så lei seg når jeg sa at det kan vi dessverre ikke. Møtte også på barnemoren til datteren til han jeg hadde datet,å hun kunne fortelle at datteren maser hele tiden om å besøke sønnen min igjen. Sånn ble det dessverre aldri. Fikk heller aldri noe forklaring på hvorfor han bare kuttet meg ut.

Anonymkode: 271e4...c57

ble moren sjalu kanskje? 

Anonymkode: ec37f...72a

Skrevet

Jeg har blitt ghosta og avvist så mye i dating at jeg stadig tenker at daten min ikke vil ha meg mer. men det vil han visst..

ikke akkurat ghosting, men det vondeste var å dra på to tette dates, ha skikkelig digg sex, bli forelsket og så begynte han å bli sånn småsur og aggro. ikke svare. sende likes i stedet for hjerte på beskjeder fra meg. så kom samtalen om at det var feil, at første daten var fin men ikke den andre. 

vet ikke om det er vondere å få slike beskjeder, enn å bli ghostet. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 9.49):

Regner med at de fleste som har vært aktive på dating-fronten de siste årene har opplevd å bli ghostet. 

Se denne artikkelen som har et par drøye eksempler og erfaringer med ghosting. 

https://www.kk.no/meninger/tviler-sterkt-pa-at-den-som-ghoster-lider-spesielt-mye/74073890

Hva er din verste ghosting-erfaring, og er du mann eller kvinne? Har du selv stått for noen drøye ghostinger, og hva var i så fall grunnen til det? 

Er selv mann i slutten av 30-årene, og har opplevd å bli ghostet utallige ganger etter lange tinder-samtaler, etter første date, og enkelte ganger også etter 2. date. Opplever at det har blitt en nesten sosialt akseptert måte å dumpe folk man ikke har noen sterk relasjon til. Har heldigvis ikke opplevd det med damer jeg har vært involvert i over en lengre periode. 

Anonymkode: a0981...cbb

Hvorfor er det så ille å slutte å snakke/svare når man ikke følte kjemi på 1 eller 2 date? Da viser man jo bare at man ikke er interessert

Anonymkode: 24921...04b

• Liker 2
Skrevet

Ghosting? Snakk, og skriv norsk ;) 

Anonymkode: ec5de...074

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt ghosta og avvist så mye i dating at jeg stadig tenker at daten min ikke vil ha meg mer. men det vil han visst..

ikke akkurat ghosting, men det vondeste var å dra på to tette dates, ha skikkelig digg sex, bli forelsket og så begynte han å bli sånn småsur og aggro. ikke svare. sende likes i stedet for hjerte på beskjeder fra meg. så kom samtalen om at det var feil, at første daten var fin men ikke den andre. 

vet ikke om det er vondere å få slike beskjeder, enn å bli ghostet. 

Han kunne like gjerne ghostet tenker jeg, er nok like vondt. En respektfull avvisning er vel det som gjør minst vondt etter min erfaring, av enten ghosting eller ufin avvisning

Anonymkode: bfa1b...adc

• Liker 1
Skrevet

Hadde chattet og datet (møtt han flere ganger) en kar i et par måneder. Trodde det var på vei til å bli noe seriøst. Plutselig ble han dårligere og dårligere på å svare på meldinger, avbrøt avtaler fordi det skjedde så mye for tiden, osv. masse unnskyldninger. 

Vi hadde en prat om det, og jeg bestemte meg for å gi han en siste sjanse. Avtale å møtes i slutten av uka. Ting virket greit frem til dagen før vi skulle møtes. Da sendte jeg en melding hvor jeg ønsket han en fin dag, og den fikk jeg aldri svar på. Dagen etter (når vi skulle møtes igjen), sendte jeg en Snap på morgenen, ikke noe svar. Så sendte jeg melding på ettermiddagen hvor jeg spurte om det fremdeles var kl xx vi skulle møtes. Ikke noe svar. Prøvde å ringe, ikke svar. Et par dager senere sendte jeg en melding om at dette her gidder jeg ikke, og at det her ikke er noe for meg. Ikke noe svar. Så ble jeg blokkert. 😂 

To og et halvt år senere (!!) Får jeg melding som om ingenting har skjedd. Han lurte på hvordan det sto til med meg for tiden. Latet som ingenting, og svarte bare at her var ting bra.

Da fikk jeg en avhandling på melding om at han angret så dypt og inderlig på måten han hadde behandlet meg på, og at ting var så tøft i den perioden, og at han aldri skulle gjort det slik. (Dette vet jeg er løgn, da jeg vet at grunnen til at han droppet meg, var fordi han gikk tilbake til xen. Og jeg visste også at det nå var slutt). 

Jeg skrev tilbake at gjort er gjort, og at jeg syns det var fint at han beklaget seg. Da kom selvsagt spørsmålet som var hele poenget: Han lurte på om vi kunne treffes igjen, han skulle ut på lørdags kvelden, og lurte på om vi kunne treffes på byen (sjarmerende). Da svarte jeg tilbake sant som var, at det tror jeg ikke min samboer hadde satt pris på, så det kunne jeg ikke. Da ble jeg blokkert igjen. 😂 

I etterkant har han opphevet blokkeringer to ganger på to år, spurt om jeg fremdeles er i forhold, for å så bare blokkere meg igjen. 😂 Vet ikke om han har prøvd på nytt, for nå har jeg blokkert han. 

Anonymkode: 8282e...564

• Liker 10
Skrevet

Jeg har aldri ghostet eller blitt ghostet. Kjenner jeg har trukket meg veldig ut av dette med dating og kanskje å treffe noen. Ingen krise, jeg har et godt liv, men det kunne jo være hyggelig også da.

Hele dating opplegget virker så kynisk. Antagelig er det også for å skjerme meg selv at jeg ikke engasjerer meg så mye i det. Kjenner samtidig det er godt.😅

Anonymkode: 97278...db9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...