AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Regner med at de fleste som har vært aktive på dating-fronten de siste årene har opplevd å bli ghostet. Se denne artikkelen som har et par drøye eksempler og erfaringer med ghosting. https://www.kk.no/meninger/tviler-sterkt-pa-at-den-som-ghoster-lider-spesielt-mye/74073890 Hva er din verste ghosting-erfaring, og er du mann eller kvinne? Har du selv stått for noen drøye ghostinger, og hva var i så fall grunnen til det? Er selv mann i slutten av 30-årene, og har opplevd å bli ghostet utallige ganger etter lange tinder-samtaler, etter første date, og enkelte ganger også etter 2. date. Opplever at det har blitt en nesten sosialt akseptert måte å dumpe folk man ikke har noen sterk relasjon til. Har heldigvis ikke opplevd det med damer jeg har vært involvert i over en lengre periode. Anonymkode: a0981...cbb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Jeg har ghostet folk etter 5-6 meldinger på tinder. Har aldri ghostet noen som jeg har møtt IRL. Årsak til ghosting: personen har vært stiv/kjedelig eller merkelig/sær i samtalen. Har ikke tålmodighet til holde ut slike tekstesamtaler. Liker i utgangspunktet ikke å tekste, så er avhengig av at samtalen er naturlig og engasjerende i det minste. Er enig i at folk som ghoster sannsynligvis ikke lider spesielt mye. Dessverre. Men kjenner en som flyttet til utlandet etter en dame han var skikkelig forelsket i. De datet litt, før hun ghostet ham. Dét er vel den verste historien jeg har hørt - han sa opp jobben og flyttet, for bare å bli ghosta... Kan dog se for meg at det ble litt for intenst for henne, at han plutselig kom flyttende til der hun bodde. Det føltes sikkert lettere for henne å ghoste en så forelsket mann enn å måtte face å knuse hjertet hans. Det betyr ikke at det var den rette måten å gjøre det på, da. Men det er vel dét det handler om.. ghosting er the easy way out. Uansett hvor lenge man har hatt en relasjon. -kvinne, 33. Anonymkode: cd06f...ba2 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Hadde en sommerflørt for en del år tilbake. Ble kjent med henne i mai, tror jeg, var sammen store deler av våren og dro på ferie sammen i begynnelsen av august. Ingen av oss tenkte det vel det var sånn voldsomt seriøst, men likevel. I begynnelsen av august var det plutselig stopp. Hun var først unnvikende og rar da vi møttes, så ville hun møtes stadig sjeldnere ("har ikke tid akkurat denne uka"), men svarte bare "ingenting" da jeg spurte hva som var galt. Til slutt svarte hun ikke på meldinger i det hele tatt, og jeg ga opp. Fant senere ut, da jeg leste bloggen hennes, at hun hadde møtt en annen på nett, og hadde dratt for å møte ham rett etter at vi hadde vært på ferie. Anonymkode: 463c3...ab0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regner med at de fleste som har vært aktive på dating-fronten de siste årene har opplevd å bli ghostet. Se denne artikkelen som har et par drøye eksempler og erfaringer med ghosting. https://www.kk.no/meninger/tviler-sterkt-pa-at-den-som-ghoster-lider-spesielt-mye/74073890 Hva er din verste ghosting-erfaring, og er du mann eller kvinne? Har du selv stått for noen drøye ghostinger, og hva var i så fall grunnen til det? Er selv mann i slutten av 30-årene, og har opplevd å bli ghostet utallige ganger etter lange tinder-samtaler, etter første date, og enkelte ganger også etter 2. date. Opplever at det har blitt en nesten sosialt akseptert måte å dumpe folk man ikke har noen sterk relasjon til. Har heldigvis ikke opplevd det med damer jeg har vært involvert i over en lengre periode. Anonymkode: a0981...cbb Har blitt ghostet et par ganger av menn jeg har vært på date med. men det var ikke så ille som å bli ghostet av min kusine som jeg var og er veldig glad i. Hun legger på om jeg ringer og svarer ikke på sms eller snaps. Det er skikkelig vondt, også fordi de vet jeg er skilt og alene her uten familie, utenom dem da. Anonymkode: ec37f...72a 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Jeg har ghostet mye. Menn som er kjedelig eller masete på melding, en gang etter en merkelig 1 date. Men han skrev ikke noe til meg heller etter daten, så. Anonymkode: ded14...dd2 1
AprilLudgate Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Jeg har nok «ghostet» før sosiale medier. Det var utelukkende menn som tilsynelatende var venner, men åpenbart ville mer sånn etterhvert. Iom at jeg hadde kjæreste var det jo rimelig opplagt at jeg ikke var interessert da som før. Så når tilnærmelsene ble masete, klengete og sure bare gav jeg opp. Jeg gjorde det fordi jeg opplevde mine grenser ikke ble respektert, at min manglende interesse var noe som fornærmet dem mer enn «ok, går videre» etc. Og når man ikke får helt konkrete spørsmål (jeg liker deg/har følelser for deg/kunne du tenke deg å ha sex) så er det vanskelig å avvise konkret. 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Jeg har ghostet en mann. Jeg var da 25 og han var litt over 30. På en av datene kom det fram at han hadde sittet inne i 6 år for medvirkning til mord. Jeg var ung og hadde ikke ord for å si til ham på en høflig måte at medvirkning til mord...vel, det var en dealbreaker for meg. Han fortsatte å kontakte meg en stund. Jeg føler fortsatt dårlig samvittighet for at jeg ikke avsluttet på en ordentlig måte. Men det ble for mye å forholde meg til, jeg hadde ikke ord, eller mot, til å si ifra til ham. Har blitt ghostet selv også. Det svir. Men man vil jo ikke ha en som ikke vil ha en. Så. Good riddance. Anonymkode: 0a9fd...26b 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Når det bare er chatting så hender det jeg ghoster og har blitt. Tar meg veldig lite nær av det. Da var jeg en dårlig match for vedkommende og sånn er det av og til. Trenger ingen avhandling for at noen føler det feil. Anonymkode: e6f39...578 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Er mann og ble ghostet av første daten min på Tinder. Vi hadde super tone på tekst og hun sa hun gledet seg. Første date var grei. Jeg var kjempenervøs og hadde ikke vært på ordentlig date på lenge. Sendte henne en melding dagen etterpå og fikk aldri svar. Velkommen til Tinder! Og vipps, så ble jeg en fuckboi uten følelser. Anonymkode: 504a7...72a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mann og ble ghostet av første daten min på Tinder. Vi hadde super tone på tekst og hun sa hun gledet seg. Første date var grei. Jeg var kjempenervøs og hadde ikke vært på ordentlig date på lenge. Sendte henne en melding dagen etterpå og fikk aldri svar. Velkommen til Tinder! Og vipps, så ble jeg en fuckboi uten følelser. Anonymkode: 504a7...72a Lurt å "posjonere" følelser litt. Ikke tenke en date er the one. Selvfølgelig kjipt hun ikke svarte, men er jo et svar det også. Mange dater mange og blir nok litt avstumpet. Anonymkode: e6f39...578 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er mann og ble ghostet av første daten min på Tinder. Vi hadde super tone på tekst og hun sa hun gledet seg. Første date var grei. Jeg var kjempenervøs og hadde ikke vært på ordentlig date på lenge. Sendte henne en melding dagen etterpå og fikk aldri svar. Velkommen til Tinder! Og vipps, så ble jeg en fuckboi uten følelser. Anonymkode: 504a7...72a hæ så nå vil du ikke ha kjæreste mer? er du bare et offer som har gitt opp helt på kjærligheten fordi du ble avvist EN gang ? Anonymkode: ec37f...72a 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: hæ så nå vil du ikke ha kjæreste mer? er du bare et offer som har gitt opp helt på kjærligheten fordi du ble avvist EN gang ? Anonymkode: ec37f...72a Det var mest ment på kødd. Litt. Anonymkode: 504a7...72a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde en sommerflørt for en del år tilbake. Ble kjent med henne i mai, tror jeg, var sammen store deler av våren og dro på ferie sammen i begynnelsen av august. Ingen av oss tenkte det vel det var sånn voldsomt seriøst, men likevel. I begynnelsen av august var det plutselig stopp. Hun var først unnvikende og rar da vi møttes, så ville hun møtes stadig sjeldnere ("har ikke tid akkurat denne uka"), men svarte bare "ingenting" da jeg spurte hva som var galt. Til slutt svarte hun ikke på meldinger i det hele tatt, og jeg ga opp. Fant senere ut, da jeg leste bloggen hennes, at hun hadde møtt en annen på nett, og hadde dratt for å møte ham rett etter at vi hadde vært på ferie. Anonymkode: 463c3...ab0 Har samme erfaring som deg Anonymkode: adc8a...bf3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 En fyr jeg traff ofte, ble en god venn og etter hvert mer. Lovet å være der som en venn uansett hva, han virket moden nok til å få det til. En tøff tid i livet mitt så ble det rimelig stille fra han. Jeg spurte han flere ganger om vi skulle ta avstand til ting roet seg, dette ville han ikke. En hel uke uten å svare på snap eller melding så ga jeg klar beskjed. Enten ta seg en prat i løpet av dagen eller så hører han ikke mer fra meg. Han ble stressa og ordna opp hva det var. Så gikk det greit en periode før han ble av igjen og da bare gadd jeg ikke mer. I ettertid ble han sur for at jeg ghostet han. Jeg måtte jo forstå at han var for opptatt, hadde besøk, etc. Pga felles venner så vet jeg at han svarte de aktivt og slikt, så det var nok ikke grunnen. Etter en stund fikk jeg sms av han, han lurte på sex igjen, men jeg tullet det bort og lot være å svare noe særlig. Så slettet han meg fra sosiale medier og nå lar han være å hilse om vi møtes. Vet egentlig ikke helt hvem som ghostet hvem, men han begynte et varm/kald spill som jeg nektet å ta del i. Anonymkode: 442df...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ghostet folk etter 5-6 meldinger på tinder. Har aldri ghostet noen som jeg har møtt IRL. Årsak til ghosting: personen har vært stiv/kjedelig eller merkelig/sær i samtalen. Har ikke tålmodighet til holde ut slike tekstesamtaler. Liker i utgangspunktet ikke å tekste, så er avhengig av at samtalen er naturlig og engasjerende i det minste. Er enig i at folk som ghoster sannsynligvis ikke lider spesielt mye. Dessverre. Men kjenner en som flyttet til utlandet etter en dame han var skikkelig forelsket i. De datet litt, før hun ghostet ham. Dét er vel den verste historien jeg har hørt - han sa opp jobben og flyttet, for bare å bli ghosta... Kan dog se for meg at det ble litt for intenst for henne, at han plutselig kom flyttende til der hun bodde. Det føltes sikkert lettere for henne å ghoste en så forelsket mann enn å måtte face å knuse hjertet hans. Det betyr ikke at det var den rette måten å gjøre det på, da. Men det er vel dét det handler om.. ghosting er the easy way out. Uansett hvor lenge man har hatt en relasjon. -kvinne, 33. Anonymkode: cd06f...ba2 Helt ærlig - jeg hadde nok gjort det samme som den damen - hvis de hadde datet LITT og han sier opp jobben og flytter etter henne til utlandet så hadde jeg tenkt psyko stalker. Anonymkode: 188cb...831 3
Maggi2 Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Jeg ble lovebombet av en idiot en gang. Det var ikke måte på hvor mye han tenkte på meg og hvor sykt bra jeg var. Snapper og meldinger til alle døgnets tider. Til slutt lot jeg meg sjarmere og falt for dusten. Han kalte meg kjæresten sin et par uker før han plutselig droppet kontakten. Fikk presset ut av ham at han "hadde så mye som skjedde i livet" akkurat da. Jeg tipper det var andre damer som "skjedde"... 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Haha, kom på en historie som tar kaka, for min del. Ble kjent med en kar på en eller annen datingside på nett. Lange samtaler hver dag i flere uker, før vi møttes. Jeg hadde egentlig ingen forventninger til noe som helst, var temmelig laid back, da jeg nettopp hadde avsluttet et langvarig forhold. Vel, jeg møtte denne mannen, og vi hadde skikkelig deilig sex. Vi tok fint farvel, og avtalte å snakkes i løpet av uka som kom. Jeg dro på ferie dagen etter (det visste han om at jeg skulle), og sendte han en melding da jeg kom fram. Fikk svar da. Sendte han en melding dagen etter, ikke noe svar. Og derfra og ut var det total stillhet. Skjønte fort at jeg hadde blitt ghostet. Glemte hele greia, og etter noen måneder ble jeg sammen med en annen. Etter to år tikker det inn melding fra ghostet "Hvordan står det til med den frøkna"? Som om ingenting skulle skjedd - to år senere. Skjønte jo at han sannsynligvis ikke hadde fått napp hos noen andre, og sikkert trodde at jeg var desperat nok til å stå klar med åpne armer. Anonymkode: a8ff7...a8f 12
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Har blitt ghosta mange ganger og det gjør meg egentlig ingenting. Men når det er noen jeg har hatt en relasjon til og de ghoster og dukker opp igjen som ingenting har skjedd da blir jeg irritert. Verste var vel han jeg hadde chatta med 1 år og så skulle vi møtes og vi avtalte møtested. Jeg møtte opp og ingen kom. Det er over 1 år siden men ikke hørt ett pip fra han etter det og jeg har heller ikke sagt ett ord til han. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Jeg ghosta en veldig koselig fyr som sendte meg en lang mansplainer melding om kalorier, uten noe nysgjerrighet om hva jeg kunne som hadde vært hos ernæringsspesialist. Orka ikke sånn ovenfra og ned holdninger i et forhold; "nå skal du høre her". om han lurer på hvorfor kan han jo bare lese omigjen meldingen sin som han sendte sist. Anonymkode: ec37f...72a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Jeg ble kjent med en mann på lekeplassen og vi fant fort tonen. Barna storkoste seg også sammen så vi møtte hverandre ofte på på lekeplassen. Etter hvert besøkte vi også hverandre,å når begge hadde barnefri så overnattet vi hos hverandre. I helgene fant vi stortsett alltid på aktiviteter med ungene sammen,å hadde hyggelig filmkveld på lørdager. Ungene elsket å være med hverandre å spurte ofte om vi besøke hverandre. Men etter 5 månender så plutselig bare ghoster han meg helt uten grunn! Vi hadde ikke kranglet eller noe å følte vi hadde det fint sammen,så skjønte ingenting når han plutselig bare ghostet meg! Sønnen min maste i mange månender om å besøke de igjen ettersom han savnet begge to,å var så lei seg når jeg sa at det kan vi dessverre ikke. Møtte også på barnemoren til datteren til han jeg hadde datet,å hun kunne fortelle at datteren maser hele tiden om å besøke sønnen min igjen. Sånn ble det dessverre aldri. Fikk heller aldri noe forklaring på hvorfor han bare kuttet meg ut. Anonymkode: 271e4...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå