Gå til innhold

Hvilket brød bruker dere som matpakkebrød?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😊

Anonymkode: bb798...053

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De brødene jeg liker,  har ikke et fast matpakkebrød. 

Skrevet

Mine vil helst ikke ha korn og sånt i brødet, så det blir som oftest enten Istidbrød fra Rema eller Hverdagsgrovt fra Meny. 

AnonymBruker
Skrevet

Oftest Coop sine, Superbrød til guttungen og noe med mer frø til meg selv. Rema har ingen jeg synes er gode, men Jacobs-variantene hos Meny er knall. De normalt prisede brødene hos Meny er like daffe som Remas utvalg.

Anonymkode: 981ab...e70

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Grovbrød, som regel Speltbrød 100 % fra Jacobs utvalgte.

AnonymBruker
Skrevet

Fortiden blir det mye polarbrød. 

Anonymkode: 144d3...f35

Skrevet

Tar det som er tilgjengelig hjemme. Har ikke noe fast, kjøper forskjellig brød for hver gang nesten

Skrevet

Baker selv etter oppskriften på grovbrød fra bakeriet i lom

Skrevet

Hjemmebakt :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Norsk Fjellbrød eller tilsvarende halvgrovt. Helkorn innimellom.

Anonymkode: a4775...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Baker selv" - møllerens 123 brød. Helt supert!

Anonymkode: 100a8...9bb

Skrevet (endret)

Vi har ikke så ofte brødskiver i matpakken, men de gangene vi vil ha hverdagsbrød, baker jeg dette: https://www.barebrabarnemat.no/superenkelt-brod/

Det er utrolig enkelt og lite arbeidskrevende, og så er det økologisk. Og ikke minst, i motsetning til industribrød fra matvarebutikkene, er det helt fritt for diverse tvilsomme tilsetningsstoffer, pluss at det er mettende.

En sjelden gang kjøper vi også fra håndverksbakerier. Men det blir i lengden altfor dyrt til hverdags, så dermed blir det som regel etter oppskriften ovenfor.

Endret av Lafamiglia
Skrevet

Jeg har ikke med matpakke på jobb, men baker brød til hjemmelunsj. Baker et par ganger i måneden, kutter opp og fryser ned i skiver så jeg alltid har ferskt brød hvis jeg får lyst på.

Bruker oppskriften på Baker Bruns havrebrød som inspirasjon, men trikser og mikser etter hva jeg har lyst på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det brødet jeg har.
Ofte kjøper jeg 7-kornbrød. Det er også et brød på Rema jeg liker. I tillegg til at det er noen lokale bakerier som har noen greie brød.
Eller så baker jeg brød selv, men det er ikke alltid jeg gidder eller har tid til det, så det blir kjøpebrød i perioder

Anonymkode: c2f33...799

Skrevet

Baker selv, grovbrød.

AnonymBruker
Skrevet
Føsleguri skrev (6 timer siden):

Grovbrød, som regel Speltbrød 100 % fra Jacobs utvalgte.

Jeg og, har blitt helt avhengig av det brødet 😍  ("Hamstrer" når det er ukens brød på Meny, og relativt ofte er det også 3 for 2 på Jacobs utvalgte så det er ikke ofte jeg betaler full pris for brødet).

Anonymkode: eb9f9...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Vitabrød fra hjemmebakeriet 😊 Har vært min favoritt siden slutten av 80 tallet.

Anonymkode: fb90f...087

Skrevet

Bruker mest polarbrød :)

Skrevet (endret)

I barnehagen gikk det kun i det grove til Rema 1000 og deres havrebrød.

Nå spiser vi omtrent bare brødet til Funkygine. 

Har bakt selv i perioder, men det blir spist mye mindre da. 

Ellers lager jeg ofte matpakkevafler (slumper sammen grovere (protein)mel/havregryn, endel egg, banan, kanel, bakepulver og litt sukrin. Chiafrø eller gulrot om jeg gidder). 

Hadde hjemmelagd blitt spist opp hadde jeg nok gått for eltefritt matpakkebrød. 

Endret av Fløff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...