Gå til innhold

Greide å gå over nybeiset terrasse - kan den reddes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beisen vi har brukt kan legges i 1-3 lag, men godt mulig det ble lagt med altfor kort mellomrom. Tusen takk for gode svar alle sammen, jeg føler meg litt bedre om ikke annet. 😅

Anonymkode: e9074...36e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet er ikke at du gikk på terrassen, men at beisen ikke er påført korrekt (ventet ikke til treverket var tørt, beiset to lag i stedet for ett, for kort tid mellom lagene, pluss duggfall). Om det er samboer som er beisemester, så får han ta slett arbeid på egen kappe, og ikke bli sur på deg.

Anonymkode: 51390...4ab

Beisemesteren var mildt sagt oppgitt først, men jeg tror skomerkelageren er den som er mest sinna på seg selv. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Treverket er veldig tørt og sugde til seg masse beis ved første lag i går. 

Utfordringen hos oss med tanke på sol er at vi nesten kun har kveldssol, og det er kanskje ikke helt heldig å beise i, sånn som jeg har forstått det på samboer? Men helt sikkert bedre enn å vente til etter den er borte på grunn av fuktigheten? 🙈

Har fått tips om å la alt tørke skikkelig og deretter gå over med 120 sandpapir på de panelene som er tråkket på, for så å legge nytt/nye, tynne lag. På vei dit vi kjøpte beisen for å høre med de nå også, men grønnsåpevann er sikkert ikke dumt det heller. Men vil den ta alt da, kanskje? Kan det bli greit med fremgangsmåten med å pusse og deretter legge tynn(e) lag med beis igjen? 

Selvfølgelig pissregner det her nå, enda det var meldt sol i dag. Det er også litt dritt.

Dere må beise før sola står på plattingen, ikke vente til etterpå nei. Da er treverket oppvarmet av sola og digger kommer om natta.

Er ikke verre enn at dere tar vekk beisen igjen til våren med beis-fjerner og beiser på nytt. På riktig side av sommeren. ;)

Anonymkode: bade3...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...