AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Hei! Jeg har vært med kjæresten min i ca. et halvt år. I går opplevde jeg å bli sjalu, og lurer på om jeg er helt bak mål eller om det er en naturlig følelse i en slit situasjon. Vil først poengtere at jeg ikke ga uttrykk for sjalusien jeg kjente på, ettersom jeg objektivt anså det å være en bagatell. Av diverse årsaker ser jeg kjæresten min lite, som regel i helgene de dagene ingen av oss har planer. Noen ganger også i ukedag, sånn som på onsdag. Han kom til meg kl 21.15 og vi la oss kl 22.00 fordi jeg må ekstremt tidlig opp på jobb. Vi har hatt litt kjipt sexliv i det siste, fordi jeg ikke får nok nærhet i hverdagen til å bli raskt kåt- går litt bedre i helgene når vi har god tid til kos først. Den siste uken har jeg jobbet hardt med tankene mine og prøvd å opprettholde den emosjonelle nærheten selv uten påfyll. På onsdag var jeg følgelig kåt når vi la oss, men også veldig trøtt, og behovet for søvn var dessverre større. Det gjorde ikke så mye fordi jeg skulle se ham fra kl 16-18 dagen etter, mellom min jobb og hans avtale. Vi spise middag og begynte å kline mens vi så på tv. Jeg ble raskt kåt, men merket at det ikke skjedde noe hos ham. Han pleier å bli fort kåt i en sånn setting. Senere på kvelden snakket jeg med ham, og det kom fram at han hadde runket et par timer før jeg kom hjem. Han trenger ca 5 timer på å «lade opp», og derfor reagerte han ikke som han pleier. Jeg kommenterte at han hadde virket off tidligere, og han uttrykte at det var dumt gjort av ham å runke når han gjorde. Egentlig ikke noen veldig stor deal, men jeg ble overraskende lei meg. Normalt elsker jeg at han koser seg selv, og blir kåt hvis han runker ved siden av meg, men i dette tilfellet gikk det jo utover meg. Er det vanlig å bli så skuffet over noe sånt? Mulig det er fordi jeg ikke er helt tilfreds med forholdet siden vi ser hverandre så lite, og mine kjærlighetsspråk er kvalitetstid og fysisk kontakt. Skriver her i håp om at det skal være «terapi» å få det ut, så det skal være glemt til jeg treffer ham senere idag. Vil helst ikke ta det opp med ham fordi han allerede har sagt det var tåpelig og det uansett ikke vil gjøre forskjell. Men hvis jeg ikke får vekk den ekle følelsen på en annen måte, må jeg jo nesten snakke den ut med ham for begge sin del, for at vi kan kose oss etterpå. Anonymkode: 88030...f7d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Skjønner at det plager deg når han vet at dere skal møtes, og han prioriterer det i stedet for. Men det er vel kanskje fordi han ikke regnet med at det skulle bli sex midt på dagen på torsdag? Kanskje det hadde vært annerledes om du hadde kommunisert det - "vi har vært så trøtte i det siste, men imorgen er jeg uthvilt, gleder meg til du kommer kl. 16 😘 " Anonymkode: d2329...37b 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Skjønner at det plager deg når han vet at dere skal møtes, og han prioriterer det i stedet for. Men det er vel kanskje fordi han ikke regnet med at det skulle bli sex midt på dagen på torsdag? Kanskje det hadde vært annerledes om du hadde kommunisert det - "vi har vært så trøtte i det siste, men imorgen er jeg uthvilt, gleder meg til du kommer kl. 16 😘 " Anonymkode: d2329...37b Vi snakket om det kvelden før, at vi hadde tid før hans avtale dagen etter. Objektivt sett gjør det meg jo ingenting at han tilfredsstiller et behov når han har det, det gjør meg bare glad. Jeg tror det sitter litt dypt fordi vi egentlig skulle være sammen sist helg, men så endte han med å gå ut lørdagen og komme til meg dritings etterpå. Søndagen var han så fyllesyk at ingenting gikk, så var over 1 uke siden sist. Hadde det vært en dag av mange hadde det jo ikke gjort meg noe i det hele tatt, men bunner nok rett og slett i at det er et behov som ikke er blitt oppfylt. Jeg er egentlig vant med å se de jeg har vært sammen med nesten hver dag, men grunnet stor avstand (1 time), og ulike timeplaner har det ikke blitt sånn med han her. Tror jeg sånn cirka har klart å legge denne hendelsen bak meg nå etter å ha fått reflektert bedre. Det handler egentlig om at vi må klare å prioritere hverandre og få tid sammen, og det har vi allerede snakket om. Anonymkode: 88030...f7d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Han høres ikke forelska ut. Var han det så ville han ikke få nok av deg. Da er de på som en klegg og sexen er het. Finn en mann som digger deg og vil ta på deg hele tiden. Anonymkode: 49934...a6a 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han høres ikke forelska ut. Var han det så ville han ikke få nok av deg. Da er de på som en klegg og sexen er het. Finn en mann som digger deg og vil ta på deg hele tiden. Anonymkode: 49934...a6a Forelskelse varer ca 6 måneder til 1 år. Etter det skjer det noe i kjemien i hjernen som går over til ingenting eller til det man antar er kjærlighet. Man kan oppleve øyeblikk med forelskelse, men å være forelsket hver dag i 20 år… mæh Anonymkode: 67eb1...993 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror det sitter litt dypt fordi vi egentlig skulle være sammen sist helg, men så endte han med å gå ut lørdagen og komme til meg dritings etterpå. Søndagen var han så fyllesyk at ingenting gikk, så var over 1 uke siden sist. Forstår godt at dette er vondt for deg. Har han gjort det slik flere ganger? Anonymkode: d8ccf...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han høres ikke forelska ut. Var han det så ville han ikke få nok av deg. Da er de på som en klegg og sexen er het. Finn en mann som digger deg og vil ta på deg hele tiden. Anonymkode: 49934...a6a Akkurat det er jeg ikke så bekymret for. Han er som regel alltid klar for sex når jeg er det. Går mest på at det ikke blir så mye som vi ønske siden vi ser hverandre litt for lite ettersom jeg står opp kl 6 og legger meg kl 22 på grunn av jobb, mens han er student og trener på ettermiddager (på et lag, så ikke mulig å gjøre noe med treningstidene). AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Forstår godt at dette er vondt for deg. Har han gjort det slik flere ganger? Anonymkode: d8ccf...bd0 Heldigvis ikke akkurat det, men han er litt vimsete og kommer fort seinere enn planlagt eller sier fra om ting litt for seint. Problemet er vel bare at om vi hadde sett hverandre hver dag hadde «alt» gått fint, men hver gang noe skjer så blir det ekstra stor skuffelse siden vi ikke har så mange muligheter. Men kanskje jeg rett og slett må be ham nedprioritere gaming mer. Akkurat nå trener han 5 økter i uka i 2-3 timer, samt gamer 3 kvelder i uka. Han flytter heldigvis nærmere meg om ikke så lenge, så kanskje det blir bedre da. Anonymkode: 88030...f7d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Kan du snakke med ham? Jeg har som regel at jeg alltid prøver å sove på det hvis det er noe som plager meg. Hvis det fortsatt plager meg dagen etter, så prater jeg om det. Og hvis kommunikasjonen er god i et forhold og dere bryr dere om hverandre, så går det som regel helt fint. Det handler egentlig bare om å legge det frem på en måte så ingen føler seg angrepet. Jeg har hatt mange samtaler med kjæresten som har startet med "jeg føler meg tullete som tar opp dette, men...". Som regel forstår han hva jeg mener. Noen ganger synes han også jeg er tullete. Men samtalen ender alltid med at jeg føler meg litt bedre enn før jeg tok det opp. Anonymkode: d2329...37b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Jeg må innrømme at jeg synes han har mye større grunn til å føle seg avvist, det høres jo ut som at du avviser ham på jevnlig basis? Så jeg skjønner egentlig godt hvorfor han ikke forventet noe sex da... Hvorfor må du ha nærhet i det daglige for å bli kåt? Handler det om at kommunikasjonen mellom dere ikke er helt god? Jeg stusser litt over at du ikke orker å ha sex med ham fordi dere ser hverandre så lite. For de fleste vil dette føre til at man har sex som kaniner. Dermed lurer jeg på om problemet egentlig ligger på et annet plan enn det seksuelle, nemlig at dere ikke har det så bra på det vennskapelige plan heller? Bare en tanke... Anonymkode: f94bb...24d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forelskelse varer ca 6 måneder til 1 år. Etter det skjer det noe i kjemien i hjernen som går over til ingenting eller til det man antar er kjærlighet. Man kan oppleve øyeblikk med forelskelse, men å være forelsket hver dag i 20 år… mæh Anonymkode: 67eb1...993 Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart to år, og er stormforelsket fremdeles. Det du skriver stemmer ikke. Anonymkode: 12e11...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat det er jeg ikke så bekymret for. Han er som regel alltid klar for sex når jeg er det. Går mest på at det ikke blir så mye som vi ønske siden vi ser hverandre litt for lite ettersom jeg står opp kl 6 og legger meg kl 22 på grunn av jobb, mens han er student og trener på ettermiddager (på et lag, så ikke mulig å gjøre noe med treningstidene). Heldigvis ikke akkurat det, men han er litt vimsete og kommer fort seinere enn planlagt eller sier fra om ting litt for seint. Problemet er vel bare at om vi hadde sett hverandre hver dag hadde «alt» gått fint, men hver gang noe skjer så blir det ekstra stor skuffelse siden vi ikke har så mange muligheter. Men kanskje jeg rett og slett må be ham nedprioritere gaming mer. Akkurat nå trener han 5 økter i uka i 2-3 timer, samt gamer 3 kvelder i uka. Han flytter heldigvis nærmere meg om ikke så lenge, så kanskje det blir bedre da. Anonymkode: 88030...f7d Har han aldri selv snakket om å nedprioritere gamingen og/ eller snakket om at han ønsker å treffe deg oftere? Har dere treftes så sjelden helt fra begynnelsen av forholdet? Har dere planer om å flytte sammen og få barn? Om dere får barn må han vel i alle fall kutte ned på den tiden han bruker på gamingen og/eller treningen? Anonymkode: d8ccf...bd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): han er litt vimsete og kommer fort seinere enn planlagt eller sier fra om ting litt for seint. Unnskylder du slikt med at han er vimsete? Å ikke ha respekt for andres tid er et stort rødt flagg. Anonymkode: d8ccf...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Er han en del år yngre enn deg? Anonymkode: d8ccf...bd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart to år, og er stormforelsket fremdeles. Det du skriver stemmer ikke. Anonymkode: 12e11...fd1 Jo, det h*n skrev stemmer. Du er ikke lenger STORMforelsket. Du kan narre deg selv til å tro det, men det er du ikke. Det desidert dummeste jeg leser er folk som har vært gift i 20 år og påstår de fremdeles er like forelsket. Det er sånt gubben sier for å bevare husfreden, bare. Anonymkode: 6e168...74d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg har vært med kjæresten min i ca. et halvt år. I går opplevde jeg å bli sjalu, og lurer på om jeg er helt bak mål eller om det er en naturlig følelse i en slit situasjon. Vil først poengtere at jeg ikke ga uttrykk for sjalusien jeg kjente på, ettersom jeg objektivt anså det å være en bagatell. Av diverse årsaker ser jeg kjæresten min lite, som regel i helgene de dagene ingen av oss har planer. Noen ganger også i ukedag, sånn som på onsdag. Han kom til meg kl 21.15 og vi la oss kl 22.00 fordi jeg må ekstremt tidlig opp på jobb. Vi har hatt litt kjipt sexliv i det siste, fordi jeg ikke får nok nærhet i hverdagen til å bli raskt kåt- går litt bedre i helgene når vi har god tid til kos først. Den siste uken har jeg jobbet hardt med tankene mine og prøvd å opprettholde den emosjonelle nærheten selv uten påfyll. På onsdag var jeg følgelig kåt når vi la oss, men også veldig trøtt, og behovet for søvn var dessverre større. Det gjorde ikke så mye fordi jeg skulle se ham fra kl 16-18 dagen etter, mellom min jobb og hans avtale. Vi spise middag og begynte å kline mens vi så på tv. Jeg ble raskt kåt, men merket at det ikke skjedde noe hos ham. Han pleier å bli fort kåt i en sånn setting. Senere på kvelden snakket jeg med ham, og det kom fram at han hadde runket et par timer før jeg kom hjem. Han trenger ca 5 timer på å «lade opp», og derfor reagerte han ikke som han pleier. Jeg kommenterte at han hadde virket off tidligere, og han uttrykte at det var dumt gjort av ham å runke når han gjorde. Egentlig ikke noen veldig stor deal, men jeg ble overraskende lei meg. Normalt elsker jeg at han koser seg selv, og blir kåt hvis han runker ved siden av meg, men i dette tilfellet gikk det jo utover meg. Er det vanlig å bli så skuffet over noe sånt? Mulig det er fordi jeg ikke er helt tilfreds med forholdet siden vi ser hverandre så lite, og mine kjærlighetsspråk er kvalitetstid og fysisk kontakt. Skriver her i håp om at det skal være «terapi» å få det ut, så det skal være glemt til jeg treffer ham senere idag. Vil helst ikke ta det opp med ham fordi han allerede har sagt det var tåpelig og det uansett ikke vil gjøre forskjell. Men hvis jeg ikke får vekk den ekle følelsen på en annen måte, må jeg jo nesten snakke den ut med ham for begge sin del, for at vi kan kose oss etterpå. Anonymkode: 88030...f7d Herredud…, Dere har vært sammen 6 mnd, og allerede har dere store «issues»… Gjør begge en tjeneste: Gå hver deres vei før dere ødelegger hverandre. Anonymkode: d4a5e...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Herredud…, Dere har vært sammen 6 mnd, og allerede har dere store «issues»… Gjør begge en tjeneste: Gå hver deres vei før dere ødelegger hverandre. Anonymkode: d4a5e...cdf Tenker det samme. Her er det altfor tidlig og altfor mye styr&årn, som min venninne kaller det, til at det går rett vei. Anonymkode: 47fcf...a28 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, det h*n skrev stemmer. Du er ikke lenger STORMforelsket. Du kan narre deg selv til å tro det, men det er du ikke. Det desidert dummeste jeg leser er folk som har vært gift i 20 år og påstår de fremdeles er like forelsket. Det er sånt gubben sier for å bevare husfreden, bare. Anonymkode: 6e168...74d Du tar feil. Synd du ikke har opplevd det, men det er altså fullt mulig å være forelsket i år etter år etter år. Anonymkode: 47fcf...a28 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Unnskylder du slikt med at han er vimsete? Å ikke ha respekt for andres tid er et stort rødt flagg. Anonymkode: d8ccf...bd0 Enig. Anonymkode: 47fcf...a28 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det handler egentlig om at vi må klare å prioritere hverandre og få tid sammen, og det har vi allerede snakket om. Snakket dere om dette på hans initiativ eller på ditt initiativ? Jeg gjetter at det var på ditt initiativ. Han høres ut som en egoist som prioriter det HAN vil. Anonymkode: d8ccf...bd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men kanskje jeg rett og slett må be ham nedprioritere gaming mer. Akkurat nå trener han 5 økter i uka i 2-3 timer, samt gamer 3 kvelder i uka. Kanskje du må be han om det skrev du. Hvis han virkelig ønsker å treffe deg oftere, så hadde han kuttet ned på gamingen og fått tid til å treffe deg oftere for lenge siden tror jeg. Dessverre. Jeg ville ha gjort det slutt med han. Anonymkode: d8ccf...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå