Gå til innhold

Dere som ser annerledes ut enn alle partnerens ekser...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg litt dum nå, for jeg er egentlig ikke en person som henger meg opp i slike ting.

Har et trygt og bra forhold som har vart i tre år. Han er en super mann, som er veldig glad i meg og veldig flink til å si det også.

Han er noen år eldre, og har hatt noen lengre forhold bak seg - han er vel en forholdstype som liker å ha kjæreste. Alle kjærestene før meg har vært relativt like utseendemessig, og ganske ulike meg. Da snakker jeg mest i farver på øyne og hår, og nasjonalitet. Han sa vel i starten av vår dating at jeg hadde en litt annen type utseende enn han var vant til å date. 

I starten plaget dette meg littegrann. Mine ekser har alltid hatt "min look" som sin preferanse, og det har vært ganske tydelig. Min ekskjæresten gikk videre med en jente som var nesten helt lik meg. 

Så kan noen si at dette ikke er så viktig, man kan falle for ulike ting, og det har jeg også gjort. Men det som har ligget litt i bakhodet, er at dette kanskje kan forsterkes med årene - når partner blir eldre og grå, og spenningen i forholdet ikke er den samme. At lengselen etter det man egentlig foretrakk dukker opp igjen. 

Jeg har jo egentlig slått meg til ro med det. Jeg tviler ikke på hans tiltrekning, og vi har et godt sexliv og alt. Jeg har et ganske klassisk attraktivt utseende, og får oppmerksomhet fra andre menn. 

Men her forleden var jeg alene hjemme mens han var bortreist og skulle se på noen serier - vi deler de fleste strømmetjenester nå, og har felles konto. Jeg ser at ganske nylig mens han var alene hjemme har sittet og sett på en film fra en bikinishoot. På det tidspunktet hadde jeg drukket et par glass vin og var litt engstelig av meg, og dum som jeg var gikk videre bortover historikken av filmer han har sett på. For en tid tilbake finner jeg da en erotisk film, som er en slags nisjefilm midt i blinken for hans tidligere preferanse. 

Jeg fikk vondt i magen, og gikk og la meg. Selvfølgelig har han rett til å se på hva han vil i sitt eget hjem. Og jeg vil ikke spørre ham noe om det, for det føles som en invasjon av hans privatliv, og han vil vifte det bort som tull.

Og jeg føler meg teit som reagerer på det, jeg som aldri har vært sjalu av meg og har det så bra i forholdet.

Men det er en liten del av meg som føler at hans tidligere preferanse i forhold er en ganske sterk preferanse - nesten en fetisj, og som er redd den vil forsterke seg med tiden med meg, når behovet er "udekket".

Er det noen andre som sitter med disse følelsene iblant som kan komme med noen litt betryggende ord?

(Jeg trenger ikke tilbakemeldinger som bare sier dropp å se på historikken - gjort er gjort).

Anonymkode: 6c323...7aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt engstelig da min fyr har barn med ei som er adoptert fra Korea, altså asiatisk utseendet, fikk jo for meg at han sikkert likte de med asiatisk utseendet bedre, mens jeg er typisk norsk og blond. Men så oppdaget jeg seinere at de fleste av hans ekser var lyse og blonde så da ble jeg beroliget, men skjønner absolutt "bekymringen" din.

Anonymkode: eec39...5a3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Føler meg litt dum nå, for jeg er egentlig ikke en person som henger meg opp i slike ting.

Har et trygt og bra forhold som har vart i tre år. Han er en super mann, som er veldig glad i meg og veldig flink til å si det også.

Han er noen år eldre, og har hatt noen lengre forhold bak seg - han er vel en forholdstype som liker å ha kjæreste. Alle kjærestene før meg har vært relativt like utseendemessig, og ganske ulike meg. Da snakker jeg mest i farver på øyne og hår, og nasjonalitet. Han sa vel i starten av vår dating at jeg hadde en litt annen type utseende enn han var vant til å date. 

I starten plaget dette meg littegrann. Mine ekser har alltid hatt "min look" som sin preferanse, og det har vært ganske tydelig. Min ekskjæresten gikk videre med en jente som var nesten helt lik meg. 

Så kan noen si at dette ikke er så viktig, man kan falle for ulike ting, og det har jeg også gjort. Men det som har ligget litt i bakhodet, er at dette kanskje kan forsterkes med årene - når partner blir eldre og grå, og spenningen i forholdet ikke er den samme. At lengselen etter det man egentlig foretrakk dukker opp igjen. 

Jeg har jo egentlig slått meg til ro med det. Jeg tviler ikke på hans tiltrekning, og vi har et godt sexliv og alt. Jeg har et ganske klassisk attraktivt utseende, og får oppmerksomhet fra andre menn. 

Men her forleden var jeg alene hjemme mens han var bortreist og skulle se på noen serier - vi deler de fleste strømmetjenester nå, og har felles konto. Jeg ser at ganske nylig mens han var alene hjemme har sittet og sett på en film fra en bikinishoot. På det tidspunktet hadde jeg drukket et par glass vin og var litt engstelig av meg, og dum som jeg var gikk videre bortover historikken av filmer han har sett på. For en tid tilbake finner jeg da en erotisk film, som er en slags nisjefilm midt i blinken for hans tidligere preferanse. 

Jeg fikk vondt i magen, og gikk og la meg. Selvfølgelig har han rett til å se på hva han vil i sitt eget hjem. Og jeg vil ikke spørre ham noe om det, for det føles som en invasjon av hans privatliv, og han vil vifte det bort som tull.

Og jeg føler meg teit som reagerer på det, jeg som aldri har vært sjalu av meg og har det så bra i forholdet.

Men det er en liten del av meg som føler at hans tidligere preferanse i forhold er en ganske sterk preferanse - nesten en fetisj, og som er redd den vil forsterke seg med tiden med meg, når behovet er "udekket".

Er det noen andre som sitter med disse følelsene iblant som kan komme med noen litt betryggende ord?

(Jeg trenger ikke tilbakemeldinger som bare sier dropp å se på historikken - gjort er gjort).

Kan godt skjønne de kjipe tankene som kommer når du kommer over historikken etc.

utover det, ville jeg ikke ofret en tanke på hvordan hans ekser er.

mine kjærester er helt forskjellige fra hverandre hva utseende, størrelse, hår, øyne angår. Min partner sine ekser er alle veldig annerledes fra meg, og forskjellige fra hverandre også.

Vi blir ikke sammen med en person basert på fargen på hår, øyne, høyde etc. dette er ofte tilfeldig.

AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden dater jeg litt og ser på hva fyren liker fra før. I ny og ne dukker eks opp fordi de ikke har slettet gamle bilder. I blant ser jeg hva de følger på Instagram. Nå har jeg mørkt langt hår, når jeg ser en fyr som utelukkende går etter blondiner så tenker jeg at han egentlig ikke liker meg uansett. 

Anonymkode: e388a...e0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine x’er er helt forskjellige i utseende. Tror jeg ville forsøkt å legge det vekk, han er nok sammen med deg fordi han liker deg som du er:) 

Anonymkode: d78fa...822

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Kjæresten min har vært sammen med mange thaidamer. Nå er han sammen med meg, nordisk og blond. Redd for at når følelsene roer seg, så er det over og ut for oss..

Anonymkode: dc489...c70

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 12e19...8d5

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nå fant jeg meg en mann helt uten x’er å bekymre meg for, men har fortsatt kjent på følelsen av at jeg ikke er god nok, fin nok, eller bare nok for han. 

Tror det bunner mer ut i min egen usikkerhet enn hva han egentlig tenker å føler. Det er jo en  grunn til at han er sammen med nettopp meg, til tross for alle mine feil og mangler😅 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er annerledes enn alle hans ekser fordi jeg er norsk, og han kommer fra Sør-Europa. Alle eksene var brunetter, brune øyne, knall brune  og alle superpene, så nesten identiske ut alle sammen. Jeg ser riktignok ikke typisk norsk ut, men har lyseblå øyne og hvit hud som aldri blir brun og superpen også (om jeg kan si det om meg selv 😁). I begynnelsen han var helt bergtatt av øynene mine, så det som skilte meg ut fra de andre var det han likte best med utseendet mitt. Tror egentlig ikke man skal se så mye på tidligere ekser. Det har i det store og hele lite å si. Det er jo en grunn for at han er sammen med nettopp deg. 

Anonymkode: 14a2d...f37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok litt irrasjonelt. Som mann selv skiller jeg kun mellom utseende jeg liker godt eller mindre godt. Jeg har et utseende som tydeligvis fungerer bedre på asiatere enn andre, og dermed preges historikken av det. Det betyr ikke at jeg foretrekker asiatere, bare at vi overraskende ofte er kompatible.

Anonymkode: 9be68...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du kan føle deg usikker, men trøst deg med at det ble slutt med eksene og han har nå valgt akkurat deg. 😊

Jeg er også i et forhold hvor jeg ser at jeg ser annerledes ut en noen av hans ekser(de jeg vet om, han er en del eldre enn meg og har også bodd i USA en del år, så vet ikke om halvparten en gang sikkert). Men forskjellen her synes jeg er at jeg er både yngre og penere enn de eksene jeg vet om, så jeg nesten ikke forstår hva han så i de jeg vet han datet før meg.

Anonymkode: 53efb...028

AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å bli usikker og irrasjonell, særlig etter litt alkohol. :) 

Sannsynligvis elsker han deg av flere grunner enn hvordan du ser ut? At noen har en "type" er egentlig veldig overfladisk. Klarer du å tenke at de han har vært sammen med før, som alle var ganske like, har han nå erfart at ikke fungerer i et forhold med ham? Det er deg han vil ha. Om han liker å se på sånne andre damer, betyr ikke det at han ønsker et forhold med dem. Kanskje er den type dame for opptatt av seg selv og har ikke noe annet å by på? Menn er ofte visuelt orientert, og kan fint tenne på noe han ikke egentlig vil være i et forhold med. 

La ham kose seg med filmene, og så lenge du merker at han setter pris på deg og elsker deg, så er det nok ikke noe å bekymre seg for. :) 

Anonymkode: 08b8c...300

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mine x’er er helt forskjellige i utseende. Tror jeg ville forsøkt å legge det vekk, han er nok sammen med deg fordi han liker deg som du er:) 

Anonymkode: d78fa...822

Ja, det er egentlig det samme for meg - mine ekser er helt ulike i utseende. De har derimot noen like personlighetstrekk, som er komsptabile med mine og som jeg liker. Det er nok derfor jeg sliter litt med å identifisere meg med noen som har en veldig "homogen" datinghistorikk utseendemessig.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det minst viktige for meg (hårfarge, hudfarge osv) - så det er ikke noe jeg har bekymret meg over.

Eneste er selvsagt vekt/former. Der er jeg lett å trigge negativt. 

Anonymkode: 4116d...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Elder Millennial skrev (57 minutter siden):

Nå fant jeg meg en mann helt uten x’er å bekymre meg for, men har fortsatt kjent på følelsen av at jeg ikke er god nok, fin nok, eller bare nok for han. 

Tror det bunner mer ut i min egen usikkerhet enn hva han egentlig tenker å føler. Det er jo en  grunn til at han er sammen med nettopp meg, til tross for alle mine feil og mangler😅 

He he. Ser for meg en skalla dude med ølmage tatt rett ut av gamle 80 talls filmer. Hva er grunnen til at han ikke har x'er? Er han en massiv fixer upper?

Anonymkode: 77fb4...b76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at alle har så oversikt over utseende på ekser🤔 Hverken jeg eller mannen aner hvordan noen av den andres ekser ser ut. 

Anonymkode: 91cbd...337

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er rart at alle har så oversikt over utseende på ekser🤔 Hverken jeg eller mannen aner hvordan noen av den andres ekser ser ut. 

Eller, kanskje hun ene, når jeg tenker meg om, for hun var i et album med noen andre bilder fra studietida. Men det hadde jeg helt glemt, hvorfor tenker dere på det her i det hele tatt, egentlig? 

Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

He he. Ser for meg en skalla dude med ølmage tatt rett ut av gamle 80 talls filmer. Hva er grunnen til at han ikke har x'er? Er han en massiv fixer upper?

😅 Grunnen til at jeg fikk snappet han av markedet var nok at han enda var ung (19) og hadde litt dårlige sosiale antenner, tror det tok litt tid før han skjønte at jeg flørtet med han 😂  Ellers er han både høy, mørk og kjekk. Hvis han hadde kommet ut på det frie markedet nå tror jeg ikke han hadde trengt vært singel særlig lenge😅 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skjønner at du kan føle deg usikker, men trøst deg med at det ble slutt med eksene og han har nå valgt akkurat deg. 😊

Jeg er også i et forhold hvor jeg ser at jeg ser annerledes ut en noen av hans ekser(de jeg vet om, han er en del eldre enn meg og har også bodd i USA en del år, så vet ikke om halvparten en gang sikkert). Men forskjellen her synes jeg er at jeg er både yngre og penere enn de eksene jeg vet om, så jeg nesten ikke forstår hva han så i de jeg vet han datet før meg.

Anonymkode: 53efb...028

Kanskje de hadde en flott personlighet? Utseende er ikke alt.

Anonymkode: d3595...436

AnonymBruker
Skrevet
Elder Millennial skrev (1 time siden):

Er du ikke bekymra for at han skal føle at han ikke har "levd livet" nok? Altså at han lurer på hvordan det ville vært å være med noen andre damer seksuellt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...