GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 For meg betyr det å treffe noen for å bli kjent og kanskje bli kjærester. Men tror det også brukes om for kun å ha sex? I tråden kunne du ha datet en yngre mann så lurer jeg på om de fleste mener som kjæreste eller bare en sex partner?
Engel Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Treffes og bli kjent med tanke på å bli kjærester. Og også for å pleie forholdet videre. Man bør ikke slutte å date selv om man har blitt kjærester liksom. Det handler jo om å ha fokus på relasjonen mellom dere to. Nå prøver jeg egentlig å ikke kalle første møtet med noen for en "date", for det mener jeg er for tidlig. Da er det kun et møte for å se om det er aktuelt å begynne å date vedkommende. Men det er hva jeg legger i ordet "date" da. Sex funker ikke for meg uten at det er noe følelser der, så det må komme som en naturlig følge av dating rett og slett.😉 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 En date (som igrunnen bare betyr dato) er jo bare en avtale med et romantisk/seksuelt innhold. Jeg synes ikke det gir mening å stramme inn definisjonen eller begynne å legge masse andre assosiasjoner i begrepet. Hvis du lager deg din egen formening om hva dating er, som du stort sett holder for deg selv, vil du bare forvirre deg selv og andre når begrepet brukes, siden deres formeninger ikke nødvendigvis sammenfaller. Anonymkode: b8df0...fb0 1
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2021 (endret) Ok takk for innspill Endret 6. august 2021 av Bente1234
Antiviruset Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Bente1234 skrev (8 timer siden): For meg betyr det å treffe noen for å bli kjent og kanskje bli kjærester. Men tror det også brukes om for kun å ha sex? I tråden kunne du ha datet en yngre mann så lurer jeg på om de fleste mener som kjæreste eller bare en sex partner? For meg var det akkurat likt, treffe noen for å bli kjent, kanskje bli kjærester og ønske om et seriøst forhold. Alt annet er jo kontaktannonse for sex Men her er det mange som ikke er ærlige, de dater og sier at de er ute etter noe seriøst, men er egentlig ute etter bare sex. Uansett kan man aldri tidlig i relasjonen finne ut lett hvem de forskjellige er. Jeg kan bare svare for meg selv og hva min agenda var når jeg datet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Jeg dater ikke en ff. Det blir noe annet, føler jeg Anonymkode: 99b1b...838 1
OliLondon Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Det er en fellesutgift som kan gjenta seg hvis den var verdt det. 1
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2021 OliLondon skrev (2 timer siden): Det er en fellesutgift som kan gjenta seg hvis den var verdt det. Har aldri vært på ordentlig date så aner ikke. Har i fjor vært på 2 kaffe date der jeg betalte selv. Hjemme til to og drakk kaffe. En dro meg med langt ut i skogen på grilling og regnet slo ned... men kom ut i skogen hadde han verken med kaffe eller pølser men jeg hadde heldigvis med kaffe, men nei den var spooky skal jeg aldri gjøre mer.. så var jeg på en date ute med en da hadde jeg med kaffe og boller..han traff jeg 2 ganger til for jeg ble usikker og da inviterte jeg han hjem til meg og serverte kaffe... Men niks ble ingen klaff med noen av de. Så var fwb min her ett par ganger og jeg har tatt han med på biltur. Så nei aldri opplevd å bli invitert ut på en ordentlig date. Hadde sikkert ikke visst hvordan jeg skulle oppføre meg da.. ha ha ha.Men hadde vært moro å opplevd det en gang da.
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 En date er noe man blir bedt på fordi personen er interessert i noe mer. Har aldri vært på en date som ledet direkte til sex uten ønske om forhold videre. Skal man kun ha sex, så trenger man ikke å bli kurtisert i dagevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå