AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg lurer på om innvandrere kan bli fosterforeldre for etniske norske barn. I såfall, hvordan ville du ha reagert på det? Anonymkode: 92274...2a8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Klart de kan, hvorfor sksl det være et problem ? Anonymkode: 28af4...ed1 39
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Det kan de. Om noen med innvandrerbakgrunn blir fosteforeldre så viser de jo at de ønsker å være en ressurs for Norge. Det tenker jeg er veldig positivt. Anonymkode: f2016...2c0 34
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 De kan i teorien, men tror ikke staten er interessert dessverre. Årevis stjeles tusenvis av barn fra utenlandskd familier og settes inn i norske hjem for å fornorske dem. Anonymkode: b0b94...9cf 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan i teorien, men tror ikke staten er interessert dessverre. Årevis stjeles tusenvis av barn fra utenlandskd familier og settes inn i norske hjem for å fornorske dem. Anonymkode: b0b94...9cf 🙈
SoWhat? Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan i teorien, men tror ikke staten er interessert dessverre. Årevis stjeles tusenvis av barn fra utenlandskd familier og settes inn i norske hjem for å fornorske dem. Anonymkode: b0b94...9cf Wtf 29
SoWhat? Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Det kan de nok helt fint. Jeg hadde tenkt at det har jeg ikke sett mye av, og ellers at det var positivt. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan de. Om noen med innvandrerbakgrunn blir fosteforeldre så viser de jo at de ønsker å være en ressurs for Norge. Det tenker jeg er veldig positivt. Anonymkode: f2016...2c0 Og jorda er flat, Hitler lever og kongen er egentlig en russisk spion 🙂 Anonymkode: 00b9d...783 21
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jorda er flat, Hitler lever og kongen er egentlig en russisk spion 🙂 Anonymkode: 00b9d...783 Haha ååå, svarte på feil kommentar Anonymkode: 00b9d...783 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Mener jeg leste at de anser det som en fordel om fosterforeldrene har samme kulturelle bakgrunn som barnet. Men det er nok ikke avgjørende, da det er mangel på fosterforeldre. Jeg kjenner ikke til noen i den situasjonen, men tror da ikke jeg ville reagert på det. Jeg og mannen har skrevet viljeserklæring om at vi ønsker barnet vårt skal bo hos noen gode venner av oss som er innvandrere, hvis noe skulle skje med oss. Jeg håper han får lov til det i såfall. Vår og deres sønn er så mye hjemme hos hverandre at det er nesten som hans 2. hjem, så der ville han være trygg. Anonymkode: 51c95...82c 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Det kan de absolutt. Man søker imidlertid alltid å ta hensyn til familiens egne ønsker for et fosterhjem og barnas kulturelle identitet ved matching. Det er, åpenbart, svært mye lettere å finne etnisk norsk fosterhjem til ditto barn enn å finne afghansk fosterhjem til barn med etnisk opprinnelse derfra. Anonymkode: b9fbb...6b9 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Ja, men behovet for fosterhjem med flerkulturell bakgrunn er såpass stort fortsatt at man nok får tildelt barn/ungdom som har mer bruk for den ressursen enn en etnisk norsk har. Anonymkode: e7c2c...6d8 10
Gjest Villfisker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Så lenge de har orden på økonomien og hjemmet, og mye kjærlighet å gi, ser jeg ingen problemer med det. Hadde ikke hatt noe problem med å vokse opp med slike foreldre selv, så lenge de ikke var veldig religiøse.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener jeg leste at de anser det som en fordel om fosterforeldrene har samme kulturelle bakgrunn som barnet. Men det er nok ikke avgjørende, da det er mangel på fosterforeldre. Jeg kjenner ikke til noen i den situasjonen, men tror da ikke jeg ville reagert på det. Jeg og mannen har skrevet viljeserklæring om at vi ønsker barnet vårt skal bo hos noen gode venner av oss som er innvandrere, hvis noe skulle skje med oss. Jeg håper han får lov til det i såfall. Vår og deres sønn er så mye hjemme hos hverandre at det er nesten som hans 2. hjem, så der ville han være trygg. Anonymkode: 51c95...82c Det var da skikkelig naivt. Barn går automatisk under barnevernets omsorg hvis noe skjer med foreldrene. Anonymkode: 12d2f...8eb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Villfisker skrev (2 minutter siden): Så lenge de har orden på økonomien og hjemmet, og mye kjærlighet å gi, ser jeg ingen problemer med det. Hadde ikke hatt noe problem med å vokse opp med slike foreldre selv, så lenge de ikke var veldig religiøse. Økonomien blir jo fikset så fort man får inn ett fosterbarn. 😄 Det er tross alt grunnen til hvorfor mange ønsker å bli fosterforeldre. Anonymkode: 12d2f...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var da skikkelig naivt. Barn går automatisk under barnevernets omsorg hvis noe skjer med foreldrene. Anonymkode: 12d2f...8eb Det er helt feil. Anonymkode: b9fbb...6b9 17
Gjest Villfisker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Økonomien blir jo fikset så fort man får inn ett fosterbarn. 😄 Det er tross alt grunnen til hvorfor mange ønsker å bli fosterforeldre. Anonymkode: 12d2f...8eb Eh, nei. 🤨 De pengene er til barnets livsopphold. Ikke noe som går i fosterforeldres egen lomme. Pengene er beregnet nøye, og ikke ubegrenset. Kjenner ei som tok over omsorgen da søsteren ikke fikk ha barnet sitt. Det var ikke mye hun fikk. Man blir ikke rik, hvis det er det du tror.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Teoretisk sett så kan de bli det. Men har aldri hørt om det. Utenlandsk opprinnelse er jo oftest sett på som noe meget negativ i Norge, og det er akkurat utenlandsk opprinnelse som ofte er grunn til å fjerne barn fra familier. Så nei, norske barn sendes ikke til utenlandske fosterfamilier. Utenlandske foreldre er ofte automatisk sett på som uegnet som foreldre, så de blir ikke godkjent som fosterforeldre (noen få unntak kan forekomme). Anonymkode: 12d2f...8eb
Gjest Robin666 Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Klart de kan, hvorfor sksl det være et problem ? Anonymkode: 28af4...ed1 Eh. Fordi norske, hvite barn, feks ikke har godt av å vokse opp med muslimske foreldre fra Somalia.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Villfisker skrev (2 minutter siden): Eh, nei. 🤨 De pengene er til barnets livsopphold. Ikke noe som går i fosterforeldres egen lomme. Pengene er beregnet nøye, og ikke ubegrenset. Kjenner ei som tok over omsorgen da søsteren ikke fikk ha barnet sitt. Det var ikke mye hun fikk. Man blir ikke rik, hvis det er det du tror. Man blir jo ofte frikjøpt fra arbeid, og lønnen ligger da på ca. 500 000 kroner per år PLUSS godtgjørelse for "materialer" på rundt 10 000 kroner per måned skattefritt. Anonymkode: 12d2f...8eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå