Benazim Skrevet 6. august 2021 #41 Skrevet 6. august 2021 Vi inviterte til kaffe og kaker rett etter dåpen, og opplyste selvsagt om det i invitasjonene. Og de som var tilreisende (fire stykker den ene gangen, og seks stykker den andre), fikk servert middag hjemme hos oss om kvelden. 3
Lizard Skrevet 6. august 2021 #42 Skrevet 6. august 2021 Jeg hadde blitt stressa av pastagryte til ungene mens jeg hadde på meg bunad 😜 Pasta blir garantert gris... 4
Queen of the North Skrevet 6. august 2021 #43 Skrevet 6. august 2021 Gulrot eller blomkålsuppe med foccacia til hvis du ville lage noe varmt? Kanskje pastasalat og brød? På Rema selger de 5 kgs kartonger med frosne kyllinglår til en grei penge som man kan finne på noe spennende med. Vårruller? Tar litt tid å lage, men er ganske drygt iforhold til ingredienser. PS. Har også stor familie. I min familie er det helt normalt å være 15 stk til middag. Gubben får angst om det er flere enn 10 🤣
Loff77 Skrevet 6. august 2021 #44 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, varm mat er ikke nødvendig. Koldtbord er vanlig. Men… skal du virkelig lage mat til 60 stk? I dette tilfellet ville jeg faktisk holdt det til kaffe og kaker. Bare si ifra på forhånd så får det fint. Anonymkode: 92bc0...3aa Tror det er vesentlig billigere med en gryte enn koldtbord til 60stk?? 3
AprilLudgate Skrevet 6. august 2021 #45 Skrevet 6. august 2021 60 i dåp er galskap 😅 Men det er veldig vanlig at alle tar med litt hver? Og så står dere for drikke for eksempel og salat? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #46 Skrevet 6. august 2021 Er det lov med 60 i besøk nå? Anonymkode: f9405...166
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #47 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det lov med 60 i besøk nå? Anonymkode: f9405...166 Ja Anonymkode: 5b289...714
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #48 Skrevet 6. august 2021 Loff77 skrev (23 minutter siden): Tror det er vesentlig billigere med en gryte enn koldtbord til 60stk?? Hvor skrev jeg det? Jeg skrev jo at kaffe og kaker er helt OK. Anonymkode: 92bc0...3aa 1
StyrmannM Skrevet 6. august 2021 #49 Skrevet 6. august 2021 Med så stor familie kan du jo be om litt hjelp til dåpen? Spør søsken om hvordan de ordnet det, og det viktigste er vel å møtes og feire det nye barnet - ikke menyen! 60 stk er jo veldig stort uansett om det skal være varmmat, smørbrød eller kake&kaffe. Så det beste er jo om noen andre enn dere forelde står for maten - ellers rekker dere kanskje ikke noe annet 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #50 Skrevet 6. august 2021 Hva med å bake opp en haug med pizzasnurrer som du fryser ned, så serverer du først dette, deretter kaffe og kaker. Alternativt rett og slett pølse med brød. Så lenge du skriver i innbydelsen at det er enkel lunch, er det helt innafor! Anonymkode: ddb8d...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #51 Skrevet 6. august 2021 Sjekk med ulike cateringfirma, mange tar mellom 30 og 50 kr per porsjon av lapskaus/andre gryter. Evt sjekk om noen i familien kan ta på seg å lage? Om du får f.eks 6 stykker til å lage en stor gryte hver er det mat til alle og mindre å gjøre for deg😊 Alltids noen som kan bare rundstykker også. Vi var forresten 65 stykker i dåpen, helt vanlig her hos oss😊 Da er det oldeforeldre, besteforeldre, våre tanter og onkler med barn og våre søsken med familie, samt faddere med familie. 6 faddere inkludert familie utgjorde 17 stykker hos oss😅 Anonymkode: d9c11...d8a 4
Brunello Skrevet 6. august 2021 #52 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mannen har 8 søsken med partnere og alle har flere barn (søskenbarn til dåpsbarnet) og jeg har 5 søsken med partnere og 3 av søsknene mine har barn. Så har dåpsbarnet 7 besteforeldre siden alle besteforeldrene er skilt og har nye partnere og noen med felles barn. Og dåpsbarnet har 5 oldeforeldre. Så i tillegg 5 faddere med partnere og 4 av fadderne har småbarn de må ha med i dåpen. Anonymkode: 1406c...e0e Dersom det er 20 barn hadde jeg lett trukket pølser til de. Gryterett til de voksne. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #53 Skrevet 6. august 2021 Fløff skrev (3 timer siden): 60 i dåp er galskap 😅 Men det er veldig vanlig at alle tar med litt hver? Og så står dere for drikke for eksempel og salat? Hvorfor er det galskap? Og nei, det er ikke "veldig vanlig", kan hende det er vanlig i din krets, men det er overhodet ikke vanlig hos oss. Den som ber inn, står for maten og kostnadene det bringer med. Anonymkode: 3f71a...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #54 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er student. skal ha dåpsfest for babyen min og vi har veldig stor familie og blir rundt 60stk med bare de nærmeste. Tenker det blir litt stusselig med bare kake og kaffe? Det er vel vanlig med varmmat også til dåp? Har noen alternativ til varmrett, men trenger tips til hva som kan gjøres billigst. 1. lapskaus liker de fleste, men røkt svineknoke kan bli veldig dyrt om jeg skal lage lapskaus til 60 stykker, pluss at det vil ta helt enormt med tid. 2. Thai chicken red curry-gryte. Gryte laget av red curry, fløte, kokosmelk, løk, kylling, gulrot, minimais, bambusskudd, paprika, brokkoli. 3. Gryterett som mexicansk gryte med salat, loff, tortillachips 4. En eller annen høstgryte hvor man kan bruke mye grønnsaker som fyller, slik som kål, gulrot, potet, noe kjøtt? Anonymkode: 1406c...e0e 60 stykker i korona???? Ikke rart smitten øker... Anonymkode: 2a6a9...437 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #55 Skrevet 6. august 2021 Man må fortsatt holde 1 meter avstand mellom kohorter/husstander. Lurer på hva slags lokale ts har tilgang til for å få til dette. Anonymkode: d97a8...fe6 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #56 Skrevet 6. august 2021 Hvor gamle er barna som kommer? Alle barn jeg har hatt i selskap vil mye hellere ha pølse enn pasta, og pølse er enklere å spise, sviner ikke, krever null arbeidsinnsats og de kan utforme de som de vil (brød/lompe osv). Hadde glatt gått for det altså. 20 små barn = 40 pølser, er de større beregner du tre til hver. Vi har pleid å lage lapskaus til slike selskap. Det er godt på svineknoke og trengs faktisk ikke så mye kjøtt siden det er masse smak i. Likte forslaget om å spe på med sommerkoteletter. Kjøp ferdigkutta grønnsaker, så er maten klar raskt. Den må lages dagen før for å smake best mulig - veldig praktisk! Vil du ha billig brød til baker du selv og fryser ned (det metter godt), alternativt flatbrød. Kanskje mamma eller pappa eller andre i nærheten av dere kan låne dere en stor kjele eller varme opp maten hjemme hos seg? Det har vi gjort ved for eksempel grøtfest i barnehagen når det ikke er kokeplater nok. Anonymkode: e9f19...238 2
tussi84 Skrevet 6. august 2021 #58 Skrevet 6. august 2021 60 stk? Det kan umulig kun være nærmeste familie. Nærmeste familie er for barnet: foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler og evt søskenbarn, samt evt steforeldre/stesøsken. Nei grand tanter/onkler og foreldrene sine søskenbarn inngås ikke i det man kaller barnets nære familie) 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #59 Skrevet 6. august 2021 Vi bestilte lapskaus. Har du vurdert å bestille? Gryteretter er gjerne raust porsjonsmessig og mye rimeligere enn koldtbord. Vi spiste lapskaus flere dager i strekk fordi det ble så mye til overs. Så du trenger jo ikke bestille like mange porsjoner som det er gjester? Anonymkode: b70dd...88a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #60 Skrevet 6. august 2021 tussi84 skrev (2 timer siden): 60 stk? Det kan umulig kun være nærmeste familie. Nærmeste familie er for barnet: foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler og evt søskenbarn, samt evt steforeldre/stesøsken. Nei grand tanter/onkler og foreldrene sine søskenbarn inngås ikke i det man kaller barnets nære familie) De som inngår i de 60 er min og mannens søsken, våre foreldre og besteforeldre, faddere og barnets søskenbarn. Anonymkode: 1406c...e0e 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå