Gå til innhold

Billig mat til dåp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Billigst blir å droppe dåpen.

Anonymkode: e5169...8dc

Eller ta den over teams ;)

Anonymkode: 9b631...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare jeg som synes det er griskt å spekulere i hva som er billigst og simplest å lage til gjester som er forventet å hoste opp dyre gaver?

Anonymkode: bc8d0...721

Det er nok endel som tenker som deg at man gir gaver kun for å få noe økonomisk likeverdig tilbake. Men personlig synes jeg det er veldig smålig. Gir du ikke gaver for å glede mottaker? 

Anonymkode: a4532...565

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bestille snitter ? 

Anonymkode: 60746...df9

25kr pr stykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare jeg som synes det er griskt å spekulere i hva som er billigst og simplest å lage til gjester som er forventet å hoste opp dyre gaver?

Så egentlig så er det bare en byttehandel for deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok endel som tenker som deg at man gir gaver kun for å få noe økonomisk likeverdig tilbake. Men personlig synes jeg det er veldig smålig. Gir du ikke gaver for å glede mottaker? 

Anonymkode: a4532...565

Jo - men la oss snu det på hodet. Har du ikke selskap for å glede gjestene? Eller skal du bare grafse til deg verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle gjestene spiste fårikål hos oss og 1/3 av gjestene var barn.

Jaha. De barna jeg kjenner er ikke særlig begeistret for fårikål. 

Problemet med å tilberede, lagre og varme opp fårikål til 60 stykker gjenstår likevel. Pluss å koke poteter. 

Anonymkode: d97a8...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 8.14):

Mannen har 8 søsken med partnere og alle har flere barn (søskenbarn til dåpsbarnet) og jeg har 5 søsken med partnere og 3 av søsknene mine har barn. Så har dåpsbarnet 7 besteforeldre siden alle besteforeldrene er skilt og har nye partnere og noen med felles barn. Og dåpsbarnet har 5 oldeforeldre. Så i tillegg 5 faddere med partnere og 4 av fadderne har småbarn de må ha med i dåpen. 

Anonymkode: 1406c...e0e

Løsningen er åpenbar. Engasjer besteforeldre til kakebaking og matlaging! Du er heldig og har mange. Trøndersodd på spann med kokt potet/gulrot ved siden er nok enklest. 

Ellers så kan du også be om hjelp til å lage f.eks blomkålsuppe, det er veldig godt. Kjøp blomkål, kremfløte, kylllingbuljong. Kok suppen dagen før, så bare trenger varmes opp på dåpsdagen. Serveres med loff og smør. Loff skjæres opp samme dag, gi oppgaven til 2stk. Alle smører selv. Det er lunsj, ikke middag.

Det er jo fordeler med å være så mange også.

Anbefaler at dere avtaler/tar inn den fine tradisjonen at hver familie tar med seg kake når de er gjest i dåp/bryllup/konfirmasjon/begravelse/store anledninger. Da blir det hver sin gang, og vertskapsfamilien er alltid fritatt/kan bake 1 ikke 15 kaker. Det blir festlig med stort kakebord.

Anonymkode: 95d1f...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få hjelp å smør rundstykker med forskjellig pålegg. 

Evt tenn på en grill og grill et lass med pølser. 

Jeg mener man bør ha mat. En barnedåp er gjerne kl 11. Folk står tidlig opp. Spiser en rask frokost. Ferdig i kirken ca 12. Da er man mer sulten enn kaker kan mette, og i så fall må man hvertfall ha mange kaker for å mette 60 stk. 

Anonymkode: 5ede5...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 8.14):

Mannen har 8 søsken med partnere og alle har flere barn (søskenbarn til dåpsbarnet) og jeg har 5 søsken med partnere og 3 av søsknene mine har barn. Så har dåpsbarnet 7 besteforeldre siden alle besteforeldrene er skilt og har nye partnere og noen med felles barn. Og dåpsbarnet har 5 oldeforeldre. Så i tillegg 5 faddere med partnere og 4 av fadderne har småbarn de må ha med i dåpen. 

Anonymkode: 1406c...e0e

5 faddere? Er dere ekstremt religiøse?

Anonymkode: 7dcca...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...