AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Bestemt meg for å se verden. Et nytt land hvert år, et par mnd her og der. Problemet er at jeg er naiv. Og jeg ønsker ikke reise i grupper ect, ønsker være for meg selv! Men ønsker heller ikke bli ranet eller voldtatt Hvilke land eller steder er det trygt å reise til som enslig kvinne? Er det noen steder jeg burde unngå, som naive meg kan tenke er trygt? Anonymkode: 58097...0c7
Bruglen Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Nå vet jeg ikke hvordan den naiviteten din slår ut, men jeg har reist endel alene, og har aldri følt meg utrygg. Nå unngår jeg å drikke mye, eller rote rundt i skumle strøk i mørket, men er ikke spesielt forsiktig på andre måter. Jeg ville ikke ha reist til land der kvinner generelt blir behandlet dårlig, eller land der folk flest ikke forstår engelsk 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Bruglen skrev (3 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvordan den naiviteten din slår ut, men jeg har reist endel alene, og har aldri følt meg utrygg. Nå unngår jeg å drikke mye, eller rote rundt i skumle strøk i mørket, men er ikke spesielt forsiktig på andre måter. Jeg ville ikke ha reist til land der kvinner generelt blir behandlet dårlig, eller land der folk flest ikke forstår engelsk Kanskje jeg kun skal evt drikke på hotellet? Eller kan det også være skummelt? Jeg hadde nok holdt meg inne når det var mørkt takk for råd ts Anonymkode: 58097...0c7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 De fleste land er jo egentlig trygge. Les litt generelle reiseråd og finn ut hvordan du navigerer ekstremt kvinnefiendtlige land som India eller Honduras, så går det nok fint. Men om du ikke har reist noe særlig fra før, prøv deg på de tryggeste stedene; f.eks. New Zealand, Canada, Japan. Anonymkode: 873ff...9d2 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Jeg ville ikke dratt til Midt-Østen. Anonymkode: 11f44...5bb 6
reiseglad Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Hele vest-Europa, USA, Australia og NZ ville jeg ikke nølt med. Turiststeder i Asia, som Phuket, Bali osv er også enkle å besøke. Jeg ville holdt meg langt unna mellom-Amerika, midtøsten, Tyrkia, Egypt og andre afrikanske land. Ikke fordi det er så veldig farlig for kvinner der, men fordi det aner meg at du er lite reisevant. Med reiseerfaring i de nevnte landene først, kan du utvide etter hvert. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Start med de litt trygger europeisk Landen? Og så jobb deg litt lengre hjemmefra. Anonymkode: ae70e...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Huskeregel: Des lysere lokalbefolkningen er i huden, des tryggere er det der for kvinner. Anonymkode: 83cf1...2a8 3
tirben Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Jeg anser Tyrkia trygt, der har jeg reist alene selv. Men ville ikke ikke reist til Egypt, Marokko, Afghanistan eller Libya alene. De fleste europeiske land er trygge, men man kan selvfølgelig bli svindlet eller ranet i de fleste land. Man må ta sine forhåndsregler.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Hellas. Øyene eller mindre steder på fastlandet. Anonymkode: 5cf9e...b59
Blue Berry Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 tirben skrev (På 7.8.2021 den 17.05): Jeg anser Tyrkia trygt, der har jeg reist alene selv. Men ville ikke ikke reist til Egypt, Marokko, Afghanistan eller Libya alene. De fleste europeiske land er trygge, men man kan selvfølgelig bli svindlet eller ranet i de fleste land. Man må ta sine forhåndsregler. Jeg har bodd i Libya. Utdyp gjerne mer.
tirben Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Blue Berry skrev (3 minutter siden): Jeg har bodd i Libya. Utdyp gjerne mer. Da vet du sikkert mer enn meg! Men jeg kjenner noen libyske familier som bor i Norge, som sier at det er svært utrygt for kvinner der. Men hvis du har en annen mening, så kan du gjerne opplyse meg om at det er feil.
Blue Berry Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 (endret) tirben skrev (55 minutter siden): Da vet du sikkert mer enn meg! Men jeg kjenner noen libyske familier som bor i Norge, som sier at det er svært utrygt for kvinner der. Men hvis du har en annen mening, så kan du gjerne opplyse meg om at det er feil. Hvor i Libya er de fra? Eller mener du afrikanske flyktninger, som flyktet gjennom Libya? Jeg har ikke følt meg utrygg der som kvinne, heller tvert om. Men, man kommer ikke inn i Libya om man ikke har noe der å gjøre. Som familie f.eks. En av de vanskeligste stedene å få visum til, så er ikke så veldig turist å dra dit Derfor jeg ble litt overrasket over at du nevnte det. Endret 8. august 2021 av Blue Berry
tirben Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 (endret) Blue Berry skrev (3 timer siden): Hvor i Libya er de fra? Eller mener du afrikanske flyktninger, som flyktet gjennom Libya? Jeg har ikke følt meg utrygg der som kvinne, heller tvert om. Men, man kommer ikke inn i Libya om man ikke har noe der å gjøre. Som familie f.eks. En av de vanskeligste stedene å få visum til, så er ikke så veldig turist å dra dit Derfor jeg ble litt overrasket over at du nevnte det. De jeg kjenner er "ekte" libyere. Som kjempet mot Ghadaffi, men som nå har innfunnet seg med at de kommer til å bo i Norge. Tidligere trodde de at de skulle tilbake når regime hadde falt. Vet ikke hvor i Libya de kommer fra. Endret 8. august 2021 av tirben
Blue Berry Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 tirben skrev (5 minutter siden): De jeg kjenner er "ekte" libyere. Som kjempet mot Ghadaffi, men som nå har innfunnet seg med at de kommer til å bo i Norge. Tidligere trodde de at de skulle tilbake når regime hadde falt. Vet ikke hvor i Libya de kommer fra. Aha, spennende. Ikke mange fra Libya i Norge. Min mann er også libysk
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 De fleste land har trygge og utrygge områder. Det du må passe mest på er alkohol, ikke drikk for mye og om du har en drink , pass på den. På ferie i Australia ( som er ganske trygt) hadde venninnen min en drink, men typen hennes drakk den i stedet. Han ble dårlig veldig fort, og måtte på sykehus. Viste seg at noen hadde dopet drinken til venninnen min. Ingen av oss hadde fått det med oss for han som gjorde det gjorde det så fort og enkelt. Han hadde forlatt stedet så fort feil person drakk. Slikt er enklere i Norge når man er med mange venner og venninner, men når man er ensom backpacker alene, må man bare passe på litt ekstra. Vest Europa, Canada,NZ, Australia, Japan er nok greie å starte med. Anonymkode: 2e8c7...487
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #20 Skrevet 10. august 2021 De fleste land er i utgangspunktet trygge, men man bør likevel ta visse forholdsregler. Som noen sier, helst ikke drikke alkohol alene (isåfall gjerne på flaske som du ser åpnes og som du da etterpå aldri forlater), ikke gå og vandre rundt i øde gater alene på kvelden (noen områder i storbyer bør man heller ikke gå i alene på dagtid), gjerne ikke kle deg for utfordrende. Så lenge man bare er fornuftig og undersøker en del om steder man reiser til, slik at man er litt forberedt, så går det stort sett veldig gret å reise på egenhånd. Jeg ville begynt med litt enklere og tryggere steder først; gjerne Australia, New Zealand, Sørøst Asia (som Thailand, Vietnam), Europa. Det er også mulig å kombinere turer, hvor du både reiser alene og på gruppetur. Jeg har gjort begge deler, og har f.eks vært på gruppetur første gang jeg var alene i Afrika, fordi jeg ikke følte meg helt trygg på å reise alene. Men jeg hadde også noen dager alene på slutten, så fikk litt av begge deler. Anonymkode: 128ac...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå