Gå til innhold

Hvorfor setter folk seg selv som gode eksempler ovenfor andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer nesten hele tiden. Nå var det ei som skrev om en som lå ut bilder av 5-retters på restaurant. Selv la hun heller ut bilder av kjøttkakene hun hadde lagd.

Ei som kritiserte en blogger og skrev at hun selv la ut nøkterne ting, og hadde få følgere, for hun ønsket ikke mange følgere heller. Så hun gad i hvertfall ikke gå så langt for oppmerksomhet.

Og alle de årets mødre. De som kritiserer usunt kosthold hos andre, og legger til at DE i hvertfall ikke ville servert det og det. 

Disse eksemplene sier jo bare sånn underforstått : det JEG gjør er best og riktig og mest fornuftig! Det verste er når de skal fremstå så beskjedne og prektige. 

"Det ville aldri JEG gjort" betyr veldig lite. Du har ikke mer rett enn andre. Du er ikke et eksempel alle bør følge. 

Har jeg feil inntrykk når jeg tenker sånn? Jeg syns det er så påfallende. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange som trykker ned andre for å føle seg bedre selv. Forstå det den som kan. Jeg forstår ikke at noen får det bedre av å være kjipe mot andre.

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (38 minutter siden):

Det er veldig mange som trykker ned andre for å føle seg bedre selv. Forstå det den som kan. Jeg forstår ikke at noen får det bedre av å være kjipe mot andre.

Folk er nok mer selvgode enn de er klar over. Men jeg tror ikke de helt skjønner hva de formidler ved å si/skrive det. 

De som er kjipe mot andre har som regel dårlig samvittighet. For å glemme hva de har gjort og gjør selv, så er det best å tråkke på og sladre om andre. Mennesker er noen merkelige, og ikke alltid så snille vesener. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hi pot, meet kettle :) 

Anonymkode: 053ca...c0c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Here we go again...🙄:popcorn:

Anonymkode: aac6c...bff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Anonymkode: 859d1...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var faktisk bare for å si noe om hvor ubetenksomt man kan uttrykke seg, og hva som egentlig ligger i det man sier. Folk er ofte selvgode uten å tenke over det, og ofte kan det være de som vil være "snille og greie" Hvorfor tar du fram popcornposen? Du trodde vel ikke at dette ville skape særlig engasjement?  🙂 noen ganger deler man bare tanker vet du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...