AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hvordan finner man ut hvor mye man kan bygge på en tomt? jeg er helt ny på boligjaktmarkedet og har ingen jeg kan spørre. Sett et hus i Ullensaker på 1100kvm tont omtrent, huset er 150kvm. Vil kunne bygge på ekstra, men tenk om man kjøper og kommunen sier nei?! Anonymkode: 62ef1...28a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Sjekk reguleringsplanen. Anonymkode: 62c8f...d38
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Du må se på reguleringsplanen. Husk å trekke fra evt veiareal når du beregner. I Oslo kan man bygge 24 %, iberegnet parkering på 36 kvm per enebolig (noe kan legges inn i huset/under terreng alt ettersom). Og ja, de sier nei til mer enn det som er lov, i Oslo er det kjempestrengt! Samme gjelder terrenginngrep mm. Anonymkode: 6fdaf...e66
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Og NB, om det er en gammel reguleringsplan kan det hende utnyttingsgrad ble utregnet annerledes enn i dag, den gangen. Sjekk veileder for Grad av utnytting dersom den er eldre. Men ja, sjekk reguleringsplanen. Anonymkode: eea19...2a3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Mulig jeg er utrolig dum, men søker på reguleringsplan Ullensaker, men blir ikke klok på noe… om mulig bare ennå mer forvirret 😳😂 Anonymkode: 62ef1...28a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig jeg er utrolig dum, men søker på reguleringsplan Ullensaker, men blir ikke klok på noe… om mulig bare ennå mer forvirret 😳😂 Anonymkode: 62ef1...28a Annen kommune her, men her går man inn i kommunens kartportal, trykker på aktuell tomt og under info om tomten ligger gjeldende reguleringsplan. Kommunen har nok ikke noe felles reguleringsplan, reguleringsplanene lages for mindre områder. Anonymkode: 5da16...470
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Annen kommune her, men her går man inn i kommunens kartportal, trykker på aktuell tomt og under info om tomten ligger gjeldende reguleringsplan. Kommunen har nok ikke noe felles reguleringsplan, reguleringsplanene lages for mindre områder. Anonymkode: 5da16...470 Jeg tror jeg skal ringe og snakke med kommunen. Gjorde det du skrev her, men fant ikke noe jeg ser kan gjelde. Anonymkode: 62ef1...28a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Vær obs på at i LNF-områder er all bygging (og graving etc) basert på unntak, som må søkes spesielt om. Så dersom tomta ligger i et LNF-område, er det lurt å undersøke hvor vanskelig det er å få godkjent unntak. Du får ikke forhåndsgodkjenning før du kjøper, så det er da en sjanse å ta. Anonymkode: e835a...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå