Gå til innhold

Veldig sterk mistanke om partnervold, hva kan mam gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper på seriøse svar. Skriv helst om du har erfaring med temaet og hvordan.

Jeg fikk i dag vite at en fjern bekjent er utsatt for vold hjemme. Felles bekjente hadde sett henne med blått øye, og en samtale de hadde i dag hadde bekreftet mistanken. Det er ikke lenger synlig, så må ligge noe tilbake i tid. Det er også snakk om noe ødelagt inventar og trusler. Ønsker ikke å skrive for mange detaljer her, men det er også et barn (småskolealder) inne i bildet. Usikker på hvor ofte dette har skjedd, men ut fra alvorsgraden denne gangen, er det rimelig å anta at det har vært vold også tidligere.

Hun som er utsatt for vold ønsker selv ikke å forlate mannen, og virker å være avhengig av ham. Hun har selv ikke ringt politiet. 

Hva kan jeg gjøre? Kan man gjøre noe mot hennes vilje? Felles bekjent ønsker seg ikke å kontakte politiet på eget iinitiativ, og jeg har bare truffet vedkommende noen få ganger.

Takknemlig for alle gode råd. 

Anonymkode: 1a4a3...838

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi bekymringsmelding til barnevernet og til politiet.

Anonymkode: 6cab5...583

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan gi bekymringsmelding til barnevernet og til politiet.

Og til fastlegen hennes hvis du vet hvem det er.

Anonymkode: e8692...621

• Liker 2
Skrevet

Du kan ringe politiet eller et krisesenter for å få råd og dialog om situasjonen. Så tar du det derifra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og til fastlegen hennes hvis du vet hvem det er.

Anonymkode: e8692...621

Ja, og om man ikke vet navnet på fastlegen så kan man gi bekymringsmelding til Kommunen eller legevakten og gi de navnet hennes og forklar situasjonen, og kommunen eller legevakten kontakter da hennes fastlege.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...