Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. august 2021 #1 Del Skrevet 5. august 2021 (endret) Hvorfor er det slik at corona smittede har grønt corona pass i 6 måneder, mens de som har tatt vaksinen ikke har noen dato, når de ikke vet hvor lenge den virker? De sier vaksinen har ulik varighet fra person til person. Så i teorien kan man bli vaksinert, men virkningen har avtatt og man har fortsatt grønt corona pass 🤔 Endret 5. august 2021 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 5. august 2021 #2 Del Skrevet 5. august 2021 Ryddet for antivaksineinnlegg. Lomvi, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 5. august 2021 #3 Del Skrevet 5. august 2021 Skal myndighetene sitte og bestemme at «du er ikke immun lenger, mens du er immun litt lenger, du er immun i 3 mnd» osv.😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. august 2021 #4 Del Skrevet 5. august 2021 Velour skrev (2 minutter siden): Skal myndighetene sitte og bestemme at «du er ikke immun lenger, mens du er immun litt lenger, du er immun i 3 mnd» osv.😄 Nei, er jo ikke det jeg sier. Jeg spør hvorfor folk som har fått vaksinen får grønt vaksinepass selv etter de ikke vet om vaksinen fungerer lengre og da kan likestilles med uvaksinerte. Men hvis de ikke vet så burde de jo vente med å gi ut vaksinepass til de vet mer? Eventuelt kun gi det den tiden de er mest sikre på at den virker eller ha samme krav som uvaksinerte ved reise. I slutten av desember 2020 ble de første vaksinert i Norge. Det er litt over 7 måneder siden. De har jo ikke data nok til å vite om den varer mer enn 6 måneder enn så lenge. For alt vi vet så er det flere som er ute å reiser som ikke er immune lengre og ikke trenger å teste seg når de kommer til Norge. Eller er det kun det at de vaksineres som betyr noe, ikke selve effekten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 5. august 2021 #5 Del Skrevet 5. august 2021 Sirisiri10 skrev (16 minutter siden): Nei, er jo ikke det jeg sier. Jeg spør hvorfor folk som har fått vaksinen får grønt vaksinepass selv etter de ikke vet om vaksinen fungerer lengre og da kan likestilles med uvaksinerte. Men hvis de ikke vet så burde de jo vente med å gi ut vaksinepass til de vet mer? Eventuelt kun gi det den tiden de er mest sikre på at den virker eller ha samme krav som uvaksinerte ved reise. I slutten av desember 2020 ble de første vaksinert i Norge. Det er litt over 7 måneder siden. De har jo ikke data nok til å vite om den varer mer enn 6 måneder enn så lenge. For alt vi vet så er det flere som er ute å reiser som ikke er immune lengre og ikke trenger å teste seg når de kommer til Norge. Eller er det kun det at de vaksineres som betyr noe, ikke selve effekten? Ja er enig med deg:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 5. august 2021 #6 Del Skrevet 5. august 2021 (endret) Jeg er fullvaksinert og mitt coronapass er gyldig til november 2021. Hvor står det at fullvaksinertes coronapass ikke har noen dato? Endret 5. august 2021 av Føsleguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. august 2021 #7 Del Skrevet 5. august 2021 (endret) Føsleguri skrev (12 minutter siden): Jeg er fullvaksinert og mitt coronapass er gyldig til november 2021. Hvor står det at fullvaksinertes coronapass ikke har noen dato? "Fullvaksinert og lurer på hvorfor det står at sertifikatet kun er gyldig i 90 dager? Når du går inn på koronasertifikatet ditt, vil det stå en gyldighet som er om 90 dager på kontrollsiden. Denne datoen er bevegelig, så neste gang du går inn og ser på sertifikatet, vil det være gyldig i nye 90 dager. Grunnen til at koronasertifikatet kun er gyldig 90 dager frem i tid er for å unngå misbruk. Noen kan for eksempel prøve å krysse landegrenser med det to år etter det ble skrevet ut. På den tiden kan både immunitet og vaksiner ha forandret seg." https://www.helsenorge.no/koronasertifikat/ Endret 5. august 2021 av Sirisiri10 Endret skrift størrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 5. august 2021 #8 Del Skrevet 5. august 2021 Sirisiri10 skrev (20 minutter siden): "Fullvaksinert og lurer på hvorfor det står at sertifikatet kun er gyldig i 90 dager? Når du går inn på koronasertifikatet ditt, vil det stå en gyldighet som er om 90 dager på kontrollsiden. Denne datoen er bevegelig, så neste gang du går inn og ser på sertifikatet, vil det være gyldig i nye 90 dager. Grunnen til at koronasertifikatet kun er gyldig 90 dager frem i tid er for å unngå misbruk. Noen kan for eksempel prøve å krysse landegrenser med det to år etter det ble skrevet ut. På den tiden kan både immunitet og vaksiner ha forandret seg." https://www.helsenorge.no/koronasertifikat/ Men da stemmer det jo ikke det du skrev i HI at de ikke har noen dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 6. august 2021 #9 Del Skrevet 6. august 2021 Sirisiri10 skrev (7 timer siden): "Fullvaksinert og lurer på hvorfor det står at sertifikatet kun er gyldig i 90 dager? Når du går inn på koronasertifikatet ditt, vil det stå en gyldighet som er om 90 dager på kontrollsiden. Denne datoen er bevegelig, så neste gang du går inn og ser på sertifikatet, vil det være gyldig i nye 90 dager. Grunnen til at koronasertifikatet kun er gyldig 90 dager frem i tid er for å unngå misbruk. Noen kan for eksempel prøve å krysse landegrenser med det to år etter det ble skrevet ut. På den tiden kan både immunitet og vaksiner ha forandret seg." https://www.helsenorge.no/koronasertifikat/ Ser du fant svaret. Det var veldig logisk egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 6. august 2021 #10 Del Skrevet 6. august 2021 Føsleguri skrev (7 timer siden): Men da stemmer det jo ikke det du skrev i HI at de ikke har noen dato. Leste du resten av teksten? Den forskyves hver dag. Det er ikke snakk om noen dato den stanser enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 6. august 2021 #11 Del Skrevet 6. august 2021 Føsleguri skrev (7 timer siden): Men da stemmer det jo ikke det du skrev i HI at de ikke har noen dato. Datoen er bevegelig. Dvs, at så fremt du ikke blir smittet og tester positivt, så vil grønnfargen forlenges automatisk inntil det kommer nye regler. Noe jeg tror det vil gjøre, ettersom vi ser at også fullvaksinerte blir smittet (personlig tror jeg at de smittes oftere enn myndighetene hadde regnet med). Sirisiri10 skrev (8 timer siden): Hvorfor er det slik at corona smittede har grønt corona pass i 6 måneder, mens de som har tatt vaksinen ikke har noen dato, når de ikke vet hvor lenge den virker? Jeg og synes det er underlig at en naturgitt immunitet underkjennes i forhold til en vaksine, når vi ikke vet noe om varigheten til noen av dem. Nå som vi ser at vaksinerte også smittes, ville det vært veldig interessant å se tall på hvor mange som blir resmittet i forhold til hvor mange som blir smittet etter å blitt fullvaksinert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 6. august 2021 #12 Del Skrevet 6. august 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Datoen er bevegelig. Dvs, at så fremt du ikke blir smittet og tester positivt, så vil grønnfargen forlenges automatisk inntil det kommer nye regler. Noe jeg tror det vil gjøre, ettersom vi ser at også fullvaksinerte blir smittet (personlig tror jeg at de smittes oftere enn myndighetene hadde regnet med). Jeg og synes det er underlig at en naturgitt immunitet underkjennes i forhold til en vaksine, når vi ikke vet noe om varigheten til noen av dem. Nå som vi ser at vaksinerte også smittes, ville det vært veldig interessant å se tall på hvor mange som blir resmittet i forhold til hvor mange som blir smittet etter å blitt fullvaksinert. Hvordan ska de finne det ut? Hvis fullvaksinerte ikke får symptomer? De tester heller ikke om de har hatt smittet nærkontakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 #13 Del Skrevet 6. august 2021 Sirisiri10 skrev (10 timer siden): Nei, er jo ikke det jeg sier. Jeg spør hvorfor folk som har fått vaksinen får grønt vaksinepass selv etter de ikke vet om vaksinen fungerer lengre og da kan likestilles med uvaksinerte. Men hvis de ikke vet så burde de jo vente med å gi ut vaksinepass til de vet mer? Eventuelt kun gi det den tiden de er mest sikre på at den virker eller ha samme krav som uvaksinerte ved reise. I slutten av desember 2020 ble de første vaksinert i Norge. Det er litt over 7 måneder siden. De har jo ikke data nok til å vite om den varer mer enn 6 måneder enn så lenge. For alt vi vet så er det flere som er ute å reiser som ikke er immune lengre og ikke trenger å teste seg når de kommer til Norge. Eller er det kun det at de vaksineres som betyr noe, ikke selve effekten? Det blir vel endrer den dagen de finner det ut. Så nyt friheten som fullvaksinert mens du kan er mitt råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 6. august 2021 #14 Del Skrevet 6. august 2021 zemer skrev (2 minutter siden): Hvordan ska de finne det ut? Hvis fullvaksinerte ikke får symptomer? De tester heller ikke om de har hatt smittet nærkontakt. Jeg tror du har låst deg litt. Det er nå enkelt og gratis en rekke plasser å ta test. Jeg har faktisk planer om å stikke innom for å ta den i dag (selv om jeg er delvis vaksinert) fordi jeg skal reise. Det virker som du tror vaksinerte er uansvarlig og egoistisk mens det heller er det motsatte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 6. august 2021 #15 Del Skrevet 6. august 2021 Velour skrev (10 timer siden): Skal myndighetene sitte og bestemme at «du er ikke immun lenger, mens du er immun litt lenger, du er immun i 3 mnd» osv.😄 Skurrer veldig for meg i så fall😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 6. august 2021 #16 Del Skrevet 6. august 2021 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Leste du resten av teksten? Den forskyves hver dag. Det er ikke snakk om noen dato den stanser enda. Den forskyves nå, men det kan endre seg. Det står ingenting om at det varer til evig tid, tvert i mot står sitatet nedenfor 👇 Sirisiri10 skrev (9 timer siden): På den tiden kan både immunitet og vaksiner ha forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 6. august 2021 #17 Del Skrevet 6. august 2021 Bente1234 skrev (15 minutter siden): Det blir vel endrer den dagen de finner det ut. Så nyt friheten som fullvaksinert mens du kan er mitt råd. Vi får håpe at det kommer noe forskning på dette innen rimelig tid. Koronasertifikat blir en falsk trygghet, når man ikke vet noe om varigheten av immuniteten. Det har allerede gått noen måneder siden jeg ble vaksinert, tiden flyr. Jeg kjenner flere fullvaksinerte som har testet positivt (ingen av de ble særlig syke heldigvis). I tillegg kjenner jeg en som har hatt korona to ganger (med omtrent 10 mnd mellom), og han ble veldig syk begge gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 #18 Del Skrevet 6. august 2021 Meadow skrev (1 minutt siden): Vi får håpe at det kommer noe forskning på dette innen rimelig tid. Koronasertifikat blir en falsk trygghet, når man ikke vet noe om varigheten av immuniteten. Det har allerede gått noen måneder siden jeg ble vaksinert, tiden flyr. Jeg kjenner flere fullvaksinerte som har testet positivt (ingen av de ble særlig syke heldigvis). I tillegg kjenner jeg en som har hatt korona to ganger (med omtrent 10 mnd mellom), og han ble veldig syk begge gangene. Ja det er vel egentlig målet at flest mulig skal få korona for å oppnå flokkimunitet og da gjør vaksinen at man ikke trenger å være bekymret for å få korona slik jeg har skjønt det. Har 1 dose innenbords men har aldri vært bekymra for korona uansett jeg tar vaksine kun for å få ett enklere liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 6. august 2021 #19 Del Skrevet 6. august 2021 Bente1234 skrev (2 minutter siden): Ja det er vel egentlig målet at flest mulig skal få korona for å oppnå flokkimunitet og da gjør vaksinen at man ikke trenger å være bekymret for å få korona slik jeg har skjønt det. Det var vel ihvertfall slik Tegnell og svenskene tenkte... men så var det disse mutasjonene da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 6. august 2021 #20 Del Skrevet 6. august 2021 (endret) Meadow skrev (2 minutter siden): Det var vel ihvertfall slik Tegnell og svenskene tenkte... men så var det disse mutasjonene da. De kommer uansett derfor nyt livet som full vaksinert mens du kan. Jeg heier fortsatt på Sverige Endret 6. august 2021 av Bente1234 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg