AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Jeg trodde vi hadde familie som brydde seg, men tok nok feil. Ikke verst for meg, men tvillingene mine som skal konfirmeres snart. Ingen søskenbarn til ungene kommer, selv om vi har jevnlig kontakt hver sommer, og ofte flere ganger i året. De må riktignok kjøre langt eller ta fly for å komme hit, men de er pengesterke og har tid. Ikke engang både tante og onkel til ungene kommer, tante kommer alene, av helt banale årsaker. Så min fam blir altså representert med 2 personer! Jeg er så skuffet! Alle er invitert. Anonymkode: 600c9...fa7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Skjønner du blir skuffet , men kan de ha dårlig økonomi? Anonymkode: c078f...262
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De må riktignok kjøre langt eller ta fly for å komme hit, men de er pengesterke og har tid. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner du blir skuffet , men kan de ha dårlig økonomi? Anonymkode: c078f...262 Anonymkode: 7d5eb...e3b 3
Sommerkommer Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Hvor langt må de kjøre? Jeg hadde ikke tatt fly til en konfirmasjon midt i en pandemi... 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 En slik tur krever gjerne to overnattinger, altså en hel helg. På det tidspunktet flyprisene er på det høyeste. Selv når jeg og mannen fikk god råd var slike turer hat.. Det blir for mye av det, i en hektisk hverdag, så med stor familie valgte vi å hoppe av deler av pliktløpet når det kostet mer i tid enn vi følte det var verdt. Anonymkode: ad460...6ba
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Min venninne har en slektning som de siste fem årene har invitert til ett bryllup og fire konfirmasjoner laangt unna. De har som familie brukt nærmere 150.000 kr i flyreiser/leiebil på å komme, da de bor på en avsidesliggende plass. Synes du fremdeles det er rimelig å forvente at de skal komme? Det er ikke hyggelig å ha gjester som hater å bruke så mye penger på noe slikt. Når ungene dine skjønner at du ikke har råd til deres førerkort eller den planlagte sydenturen fordi fetteren skal konfirmeres... Er det fremdeles greit å prioritere slik? Grensa for hvor mye som er rimelig å betale for en konfirmasjon går på ulike steder i ulike familier. Jeg ville forventet at ekte tante eller onkel kom, men ingen flere. Anonymkode: 103dc...26b 1
Tatja Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min venninne har en slektning som de siste fem årene har invitert til ett bryllup og fire konfirmasjoner laangt unna. De har som familie brukt nærmere 150.000 kr i flyreiser/leiebil på å komme, da de bor på en avsidesliggende plass. Synes du fremdeles det er rimelig å forvente at de skal komme? Det er ikke hyggelig å ha gjester som hater å bruke så mye penger på noe slikt. Når ungene dine skjønner at du ikke har råd til deres førerkort eller den planlagte sydenturen fordi fetteren skal konfirmeres... Er det fremdeles greit å prioritere slik? Grensa for hvor mye som er rimelig å betale for en konfirmasjon går på ulike steder i ulike familier. Jeg ville forventet at ekte tante eller onkel kom, men ingen flere. Anonymkode: 103dc...26b Hva mener du med at det ikke er hyggelig å ha gjester som hater å bruke penger på slikt? Gir de uttrykk for det under besøket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå