AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Han har gitt meg valget om å slå opp eller bli? begge har følelser for hverandre men mindre enn før. Vi har funket lite bra sammen. Mye diskusjoner/krangling og han har hisset seg opp voldsomt. Men mye er sikkert min feil og. Men fortsatt føler jeg han er min one.. men samtidig klarer jeg ikke å leve med han. Men jeg vil ikke miste han heller! Men vi fungerer bare ikke sammen, og har forskjellige syn på ting. Forskjellige syn på hva respekt er, egentlig alt. Jeg er så lei meg, jeg sitter her å skjelver. Har vært skikkelig dårlig idag. Men han gjør meg også til en verre versjon av meg selv. Og jeg er deprimert pga måten han har vært på. Så jeg er jo ikke gøy å være med lengre. han sier han har blitt mest pga han synes synd på meg og ungene, og fordi ungene er så glad i han. altså, hva gjør man når han ber meg velge? Jeg er så ufattelig glad i han og vil bare holde rundt han i det uendelige. Han lukter så godt, han er så fin å se på, han stiller så mye opp, jeg får så vondt inni meg av å aldri skulle oppleve det igjen. Eller er jeg bare redd for å være aleine? Anonymkode: 1cbd3...6e2
Puff Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Du sier selv at du blir en dårligere versjon av deg selv når dere er sammen, så hvorfor vil du bli? Hvis han i tillegg sier at han er sammen med deg på grunn av barna så vil dere ikke holde lenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått umiddelbart. Du fortjener bedre. 13
Gjest 10.54 Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 "Bli eller gå", javel, men hvordan tenker han at situasjonen kan bli bedre dersom du blir? Er det bli eller gå utelukkende på hans premisser?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 10.54 skrev (9 timer siden): "Bli eller gå", javel, men hvordan tenker han at situasjonen kan bli bedre dersom du blir? Er det bli eller gå utelukkende på hans premisser? På en måte sier jo han det at jeg må jobbe med en del ting, som feks å snakke mer positivt, finne på mer ting å gjøre ( som koster mye) at jeg må slutte å misforstå ( han snakker utydelig og forteller ikke alt ) og at han da vil bli bedre med det som har plaget meg(at han blir fort sint, snakker nedlatende, stygt, skriker til meg) jeg kan ikke bare endre meg, tror bare jeg må gå. Har prøvd, men jeg klarer ikke å bli glad etter sånn som han har vært. jeg har vært sykemeldt pga en kraftig depresjon, og han nermest tvinger meg til å gå på jobb, eller så gjør jeg han utrygg og da sier han at det må bli slutt. Fordi jeg har ikke samme syn på livet som han, som å gå på jobb uansett hvor dårlig man er. Anonymkode: 1cbd3...6e2 1
Maggi2 Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På en måte sier jo han det at jeg må jobbe med en del ting, som feks å snakke mer positivt, finne på mer ting å gjøre ( som koster mye) at jeg må slutte å misforstå ( han snakker utydelig og forteller ikke alt ) og at han da vil bli bedre med det som har plaget meg(at han blir fort sint, snakker nedlatende, stygt, skriker til meg) jeg kan ikke bare endre meg, tror bare jeg må gå. Har prøvd, men jeg klarer ikke å bli glad etter sånn som han har vært. jeg har vært sykemeldt pga en kraftig depresjon, og han nermest tvinger meg til å gå på jobb, eller så gjør jeg han utrygg og da sier han at det må bli slutt. Fordi jeg har ikke samme syn på livet som han, som å gå på jobb uansett hvor dårlig man er. Anonymkode: 1cbd3...6e2 Han høres jo ikke helt god ut. Hvorfor skal han bestemme at du skal gjøre masse ting som koster masse penger? Eller presse deg på jobb hvis legen sier du er syk? I tillegg virker det som at ungene er dine fra før av, ikke hans. Du må jo fokusere på de, ikke på å please denne mannen. Hvis han er så negativ for deg, så er det bedre for ungene at du drar, selv om de er glad i ham. Kjærlighetssorg går over. Tren, vær med venner, kos deg med barna, spar penger uten ham, gjør noe som gir DEG glede og mestringsfølelse. Du trenger ham ikke! 7
Apis Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Med forbeholdt at det er din side vi hører her, så virker det som han skal legge ansvaret for et brudd over på deg, samtidig som han selv skal fremstå som martyr. 5
Hactar Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Han kan vel velge selv? Høres ut som at han vil at du skal velge, for da har han overtaket ansett hva du velger. Om du går, kan han gjøre det til ditt ansvar at dere ikke fungerte. Men om du blir, har du valgt det selv, og da kan han gjøre det til ditt ansvar at dere fungerer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Maggi2 skrev (33 minutter siden): Han høres jo ikke helt god ut. Hvorfor skal han bestemme at du skal gjøre masse ting som koster masse penger? Eller presse deg på jobb hvis legen sier du er syk? I tillegg virker det som at ungene er dine fra før av, ikke hans. Du må jo fokusere på de, ikke på å please denne mannen. Hvis han er så negativ for deg, så er det bedre for ungene at du drar, selv om de er glad i ham. Kjærlighetssorg går over. Tren, vær med venner, kos deg med barna, spar penger uten ham, gjør noe som gir DEG glede og mestringsfølelse. Du trenger ham ikke! Han mener vi skulle fått gjort mye mer ( minner ) men det er jo ikke så enkelt når man har barn. nei i hans øyne er jeg ikke syk. I hans øyne er jeg fullt fungerende når jeg ikke er det. ungene er mine. ja❤️ Anonymkode: 1cbd3...6e2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Hactar skrev (16 minutter siden): Han kan vel velge selv? Høres ut som at han vil at du skal velge, for da har han overtaket ansett hva du velger. Om du går, kan han gjøre det til ditt ansvar at dere ikke fungerte. Men om du blir, har du valgt det selv, og da kan han gjøre det til ditt ansvar at dere fungerer. Ja.. men jeg kan jo ikke bli med en som er sammen med meg fordi han syns synd på ungene å meg? Det virker ikke som ekte kjærlighet, selvom han har følelser for meg. Anonymkode: 1cbd3...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Jeg ville ikke forblitt i et forhold med en som ikke forstod sykdom og hva det gjør med en. Er kronisk syk selv, og har en veldig støttende mann. Bare å gå her. Når legen sier du er syk, da er du syk og skal ikke mases på jobb. Han høres ut som han aldri har opplevd langvarig sykdom. Han legger også ansvaret over på deg, så han kan si "stakkar meg, hun slo opp" til venner. Eksen prøvde på det samme, jeg lot han ikke få gleden. Tvang sannheten ut av han, og vi ble enige om at det var over. Anonymkode: 49968...86a 2
Hactar Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja.. men jeg kan jo ikke bli med en som er sammen med meg fordi han syns synd på ungene å meg? Det virker ikke som ekte kjærlighet, selvom han har følelser for meg. Anonymkode: 1cbd3...6e2 Så han fremstiller samlivet deres som ren veldedighet? Ja, han legger jo grunnlaget for å ha det moralske overtaket her, så han kan bli i forholdet uten å måtte forandre noe. Jeg mener fortsatt du kan spille ballen tilbake til ham. Trives han ikke i forholdet, er det hans ansvar å slå opp. Om du ikke trives, er det ditt ansvar å slå opp. Om dere begge har håp for forholdet, må dere begge jobbe med det. Det kan ikke være slik at hvis dere holder sammen, er det du som skal være limet, fordi han bare er der for å være grei. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På en måte sier jo han det at jeg må jobbe med en del ting, som feks å snakke mer positivt, finne på mer ting å gjøre ( som koster mye) at jeg må slutte å misforstå ( han snakker utydelig og forteller ikke alt ) og at han da vil bli bedre med det som har plaget meg(at han blir fort sint, snakker nedlatende, stygt, skriker til meg) jeg kan ikke bare endre meg, tror bare jeg må gå. Har prøvd, men jeg klarer ikke å bli glad etter sånn som han har vært. jeg har vært sykemeldt pga en kraftig depresjon, og han nermest tvinger meg til å gå på jobb, eller så gjør jeg han utrygg og da sier han at det må bli slutt. Fordi jeg har ikke samme syn på livet som han, som å gå på jobb uansett hvor dårlig man er. Anonymkode: 1cbd3...6e2 Det du beskriver her, er en mann som er stygg med deg. Du kan ikke forandre denne mannen. Du kan ikke få han til å slutte å skrike til deg. Du kan ikke få han til å forklare deg ting på en normal måte. Du kan ikke bli frisk nok til å gå på jobb så lenge du er med han, for det er han som gjør deg syk. Men du kan få en slutt på dette. Og det er å gjøre det slutt. Uten beskyldninger. Uten argumenter. Ikke at du gjorde sånn mot meg, det var din feil. Bare gjør det slutt. For din og barnas skyld. Det er eneste måten du kan bli frisk igjen til å fungere så godt som mulig i jobb og som mor igjen. Fortsetter du i dette forholdet, så kommer du til å bli enda sykere. Anonymkode: 4658a...a41 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Kjenner litt til noe av det samme du/dere gjør. Men har likevel hatt et ønske om å få det til, fordi det har vært veldig mye bra og positivt likevel.. Du må jo ikke dra, om du egentlig ikke vil? Men det vil nok bli arbeid på deg/dere i parforholdet. Forsøk å kommuniser og samarbeid om å få det bedre sammen. Forsøk å bli litt mer intim? Det vil få mannen litt mer på gli, åpen og samarbeidsvillig. Tror jeg. Jeg heier på familien ❤️ Lykke til Anonymkode: 773ce...3e6
Maggi2 Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner litt til noe av det samme du/dere gjør. Men har likevel hatt et ønske om å få det til, fordi det har vært veldig mye bra og positivt likevel.. Du må jo ikke dra, om du egentlig ikke vil? Men det vil nok bli arbeid på deg/dere i parforholdet. Forsøk å kommuniser og samarbeid om å få det bedre sammen. Forsøk å bli litt mer intim? Det vil få mannen litt mer på gli, åpen og samarbeidsvillig. Tror jeg. Jeg heier på familien ❤️ Lykke til Anonymkode: 773ce...3e6 Fyren blir fort sint, snakker nedlatende og skriker til henne. Han sier også at han kun er sammen med henne fordi ungene hennes blir lei seg hvis han drar. Der er ikke akkurat oppskriften på å bli "mer intim." Æsj og fysj! 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner litt til noe av det samme du/dere gjør. Men har likevel hatt et ønske om å få det til, fordi det har vært veldig mye bra og positivt likevel.. Du må jo ikke dra, om du egentlig ikke vil? Men det vil nok bli arbeid på deg/dere i parforholdet. Forsøk å kommuniser og samarbeid om å få det bedre sammen. Forsøk å bli litt mer intim? Det vil få mannen litt mer på gli, åpen og samarbeidsvillig. Tror jeg. Jeg heier på familien ❤️ Lykke til Anonymkode: 773ce...3e6 Han vil ikke samarbeide om problemene. Han legger all skyld på henne, og ber henne om å fikse forholdsproblemene alene. Og å pelle seg på jobb selv om hun er sykemeldt! Han er stygg med henne! Han bedriver psykisk vold mot henne. Og hun har barn! Hun må komme seg bort! Anonymkode: 4658a...a41 2
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 TS dette er det jeg leser av ditt første innlegg: Hvis du gjør som han sier så blir alt greit. Hvis du forandrer deg til slik han vil du skal være så blir alt greit. Hvis du ikke har lyst å forandre deg eller gjøre som han sier så blir ting ikke greit. Eller for å korte dette ned til det grunnleggende: han har ingen feil, dermed er du problemet. Du sier det samme som alle andre som er sammen med en egosentrisk fyr: jammen han er jo så fin/grei/god/omtenksom - og glemmer å legge til: når han får det som han vil. Hvem er ikke det egentlig? Du drømmer om en fyr som ikke finnes - en kar som ser ut som han deilige fyren du er sammen med men som ikke er han. Kan det være noe tvil om hva du skal gjøre? Du skal selvfølgelig gjøre det slutt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Hva er planen din for å få han til å slutte å brøle deg opp i ansiktet? Hva gjør du når pengene dine tar slutt, når du gjør ting du ikke har råd til? Hvem skal ta seg av barna dine når du tvinger deg på jobb selv om du er for syk til å gå? Når selv legen sier at du er for syk til å gå? Er denne mannens meninger viktigere enn dine? Er dette forholdet viktigere enn din helse? Når slår du opp? Når du bryter sammen på jobb? Når du blir innlagt? Anonymkode: 4658a...a41 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Blondie65 skrev (8 timer siden): TS dette er det jeg leser av ditt første innlegg: Hvis du gjør som han sier så blir alt greit. Hvis du forandrer deg til slik han vil du skal være så blir alt greit. Hvis du ikke har lyst å forandre deg eller gjøre som han sier så blir ting ikke greit. Eller for å korte dette ned til det grunnleggende: han har ingen feil, dermed er du problemet. Du sier det samme som alle andre som er sammen med en egosentrisk fyr: jammen han er jo så fin/grei/god/omtenksom - og glemmer å legge til: når han får det som han vil. Hvem er ikke det egentlig? Du drømmer om en fyr som ikke finnes - en kar som ser ut som han deilige fyren du er sammen med men som ikke er han. Kan det være noe tvil om hva du skal gjøre? Du skal selvfølgelig gjøre det slutt. Ja jeg har skjønt det at det er slutt. Er ikke noe å gjøre med dette. Ingenting som kan fikses. Anonymkode: 1cbd3...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-6 den 7.50): Jeg har vært sykemeldt pga en kraftig depresjon, og han nermest tvinger meg til å gå på jobb, eller så gjør jeg han utrygg og da sier han at det må bli slutt. Fordi jeg har ikke samme syn på livet som han, som å gå på jobb uansett hvor dårlig man er. Anonymkode: 1cbd3...6e2 Løp Anonymkode: fdcca...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 Dette var jævlig trist lesing, ts. Det er dessverre slik at han helst vil sitte med offerrollen, av at du er den som går. Det er nok en kamel du bare må svelge, for å få det bedre selv. Sørg for å få ham på avstand, og kutt alle bånd til både ham og felles bekjente, slik at hans oppførsel etter bruddet ikke kommer deg for øre. La ham sutre, og legge skylden på deg, mens du går videre med hevet hode. Anonymkode: e9cff...131 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå