FryNor Skrevet 10. august 2021 #21 Skrevet 10. august 2021 ntrane skrev (17 minutter siden): Slik jeg ser det så nytter det ikke å "kjempe". Sekt/kult organisasjoner som islam og jødedom har vært lenge i USA, likevel kan den gjengse amerikaner leve som de vil. Ekstreme muslimer og jøder holder for seg selv. Om det nytter eller ikke så må man uansett kjempe for frihetet, likestilling og de generelle norske og vestlige verdiene, jeg personlig kommer aldri til å gi etter for islamistiske krav om de så truer meg med å miste hodet. Problemet i disse dager er at de etablerte mediene nekter å omtale alt som kan sette Islam, innvandring og spesielt ikke-vestlig innvandring i et dårlig lys. De formidler rett og slett ikke alle opplysningene, om politiet går ut med en etterlysning etter knivstikking, overfallsvoldtekt eller gjengkriminalitet der etnisitet eller hudfarge er vesentlig så kan man ta seg f*** på at dette ikke blir gjengitt i PK-media. Islamisering er et begrep som blir forbundet med SIAN, jeg støtter ikke SIAN selv men det er ingen tvil om at Islam som religion og ikke minst ideologi er i ferd med å få et større fotfeste i Europa. Hva dette fører til på langt sikt kan man jo bare tenke seg til, spesielt for hvite mennesker som bare er en liten minoritet globalt. 3
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #22 Skrevet 10. august 2021 ntrane skrev (50 minutter siden): Slik jeg ser det så nytter det ikke å "kjempe". Sekt/kult organisasjoner som islam og jødedom har vært lenge i USA, likevel kan den gjengse amerikaner leve som de vil. Ekstreme muslimer og jøder holder for seg selv. Sååå ... du er ikke kjent med historien til andre land og hvordan de ble muslimske? 1
ntrane Skrevet 10. august 2021 #23 Skrevet 10. august 2021 6 minutter siden, Drizzt said: Sååå ... du er ikke kjent med historien til andre land og hvordan de ble muslimske? Er ikke det, men er det like gjeldene i dag? Litt drøyt å sammenligne eventuell middelalder til 1980 tallet med i dag? 16 minutter siden, FryNor said: Om det nytter eller ikke så må man uansett kjempe for frihetet, likestilling og de generelle norske og vestlige verdiene, jeg personlig kommer aldri til å gi etter for islamistiske krav om de så truer meg med å miste hodet. Problemet i disse dager er at de etablerte mediene nekter å omtale alt som kan sette Islam, innvandring og spesielt ikke-vestlig innvandring i et dårlig lys. De formidler rett og slett ikke alle opplysningene, om politiet går ut med en etterlysning etter knivstikking, overfallsvoldtekt eller gjengkriminalitet der etnisitet eller hudfarge er vesentlig så kan man ta seg f*** på at dette ikke blir gjengitt i PK-media. Islamisering er et begrep som blir forbundet med SIAN, jeg støtter ikke SIAN selv men det er ingen tvil om at Islam som religion og ikke minst ideologi er i ferd med å få et større fotfeste i Europa. Hva dette fører til på langt sikt kan man jo bare tenke seg til, spesielt for hvite mennesker som bare er en liten minoritet globalt. Jeg kjenner med meg selv at jeg har lagt det på hylla. Mitt barnebarn lekte i går med naboene fra Somalia, de blir rundt 11-12 somaliske/afrikanske unger.. ungene koser seg. Mora har heldekkende sjal utenom ansiktet. Noen av de større barna går med nikab/skaut. Jeg tror ikke ungene vil bli like fanatiske som mora og faren, og hvertfall ikke deres barn igjen. Jeg tror det vil moderniseres og dø ut på sikt. Slapp heller av, dette ordner seg 1
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #24 Skrevet 10. august 2021 (endret) ntrane skrev (19 minutter siden): Er ikke det, men er det like gjeldene i dag? Litt drøyt å sammenligne eventuell middelalder til 1980 tallet med i dag? Du blir overrasket hvor likt det er. Man må lære av historien for å ikke gjenta den. Her er det noe av den beste korte oppsummerte forklaringen jeg har lest. En bok som tar for seg nettopp islamiseringen (det er ikke SIAN som oppfant islamisering som begrep forresten) av Midt-Østen som var et ganske så kristent område og gradvis ble islamisert og de kristne som døde som følge av det. https://www.ox.ac.uk/news/arts-blog/how-did-christian-middle-east-become-predominantly-muslim Et lite utdrag: Indeed, despite widespread images of “conversion by the sword” in popular culture, the process of Islamisation in the early period was slow, complex, and often non-violent. Forced conversion was fairly uncommon, and religious change was driven far more by factors such as intermarriage, economic self-interest, and political allegiance. Veldig interessant også hvordan de som protesterte mot islamiseringen og ble henrettet av muslimene ble erklært for martyrer i kristendommen senere. Og de som drev med blasfemi. Har vi lært noe av historien? P.S. Boken er historisk og basert på historiske dokumenter, skrevet av en de mest kompetente i historien av islam professorer i verden. Hører jeg noen si hat-retorikk? Endret 10. august 2021 av Drizzt 3
ntrane Skrevet 10. august 2021 #25 Skrevet 10. august 2021 20 minutter siden, Drizzt said: Du blir overrasket hvor likt det er. Man må lære av historien for å ikke gjenta den. Her er det noe av den beste korte oppsummerte forklaringen jeg har lest. En bok som tar for seg nettopp islamiseringen (det er ikke SIAN som oppfant islamisering som begrep forresten) av Midt-Østen som var et ganske så kristent område og gradvis ble islamisert og de kristne som døde som følge av det. https://www.ox.ac.uk/news/arts-blog/how-did-christian-middle-east-become-predominantly-muslim Et lite utdrag: Indeed, despite widespread images of “conversion by the sword” in popular culture, the process of Islamisation in the early period was slow, complex, and often non-violent. Forced conversion was fairly uncommon, and religious change was driven far more by factors such as intermarriage, economic self-interest, and political allegiance. Veldig interessant også hvordan de som protesterte mot islamiseringen og ble henrettet av muslimene ble erklært for martyrer i kristendommen senere. Og de som drev med blasfemi. Har vi lært noe av historien? P.S. Boken er historisk og basert på historiske dokumenter, skrevet av en de mest kompetente i historien av islam professorer i verden. Hører jeg noen si hat-retorikk? Interessant, men hva med denne nyere tid med internett, en slags ny opplysningstid. Og - hvis man igjen ser til USA, så ser man at slike sekter holder for seg selv og er hvertfall en kraftig minoritet. Nå leste jeg ikke teksten i linken din, skal snart legge meg.. 1
Drizzt Skrevet 11. august 2021 #26 Skrevet 11. august 2021 ntrane skrev (11 timer siden): Interessant, men hva med denne nyere tid med internett, en slags ny opplysningstid. Og - hvis man igjen ser til USA, så ser man at slike sekter holder for seg selv og er hvertfall en kraftig minoritet. Nå leste jeg ikke teksten i linken din, skal snart legge meg.. Vi kan diskutere det etter at du har lest den.
ntrane Skrevet 11. august 2021 #27 Skrevet 11. august 2021 53 minutter siden, Drizzt said: Vi kan diskutere det etter at du har lest den. Hei har lest den nå. Har i grunn ikke mer å legge til..
Gjest Dweinos Skrevet 11. august 2021 #28 Skrevet 11. august 2021 Religiøs fanatisme og psykiatri er to sider av samme sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå