2ro Skrevet 8. august 2021 #81 Del Skrevet 8. august 2021 Jajajane skrev (5 timer siden): Hadde nok en bekymring, spesielt for barna mine frem til høsten i fjor. Bekymringen er mindre nå. Hørte på nyhetene på radio rundt jul at tallene for dødsfall blandt pasienter med feks kols hadde drastisk gått ned etter covid19. Det samme gjaldt influensa. Hvordan kan det ha seg? Da tenker jeg at det dør ikke færre, men de dør da heller med covid19 enn kols...... Eller døde de av kols men hadde covid? Høres mer sannsynlig ut spør du meg. Virker som alt av årsaker er covid19, spiller ingen rolle om du hadde kort tid igjen pga kols, kreft eller andre alvorlige sykdommer. Døde de, så døde de av covid. Skurr, Skurr, Skurr... Du har fått med deg at med tiltakene har andre smittsomme infeksjoner blitt kraftig redusert. KOLS pasienter har vært prioritert for vaksinering. Det er mer sannsynlig at de med KOLS har fått leve lengre fordi mennesker rundt dem har bedre hygiene og tar hensyn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 8. august 2021 #82 Del Skrevet 8. august 2021 2ro skrev (5 timer siden): Du har fått med deg at med tiltakene har andre smittsomme infeksjoner blitt kraftig redusert. KOLS pasienter har vært prioritert for vaksinering. Det er mer sannsynlig at de med KOLS har fått leve lengre fordi mennesker rundt dem har bedre hygiene og tar hensyn. Så redningen for kols er bedre hygiene og hensyn? Min bestefar har kols, og har ikke blitt bedre under koronaen for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 8. august 2021 #83 Del Skrevet 8. august 2021 Jajajane skrev (3 minutter siden): Så redningen for kols er bedre hygiene og hensyn? Min bestefar har kols, og har ikke blitt bedre under koronaen for å si det sånn. Har han død eller blitt alvorlig syk av andre smittsomme sykdommer? Influensa ble praktisk talt stoppet på grensen. Andre infeksjoner har gått kraftig ned. Bruken av antibiotika og nesespray mm har gått betydelig ned denne perioden. Det kan ha reddet bestefaren din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 8. august 2021 #84 Del Skrevet 8. august 2021 11 minutter siden, Jajajane said: Så redningen for kols er bedre hygiene og hensyn? Min bestefar har kols, og har ikke blitt bedre under koronaen for å si det sånn. KOLS-pasienter er svært infeksjonsutsatte. Det er ikke veldig rart at komplikasjons- og dødsraten går kraftig ned når hele samfunnet har et intensivt fokus på smittevern. De blir ikke friskere av det, men blir mindre utsatt for infeksjoner som for dem er dødelige. Det vil også indirekte forsinke sykdommens forløp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg