Gå til innhold

Skrive bacheloroppgave fjerde semester, er det mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar nå en bachelor, og siden jeg har en master fra før trenger jeg ikke å ta noen fag i breddesemesteret. Er det mulig for meg å ta sjette semester i fjerde semester, og da skrive bacheloroppgave før jeg er ferdig med alle fagene? Det er på NTNU.

Skal selvsagt sende mail til studieveileder for å spørre, men tenkte å høre her om noen hadde gjort noe lignende før.

Anonymkode: 02173...a69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke en ny grad bestå av emner du ikke har brukt i en annen grad?

Med emner som ikke er brukt i en grad søker man godkjenning, og på den måten korte ned på tiden.

Anonymkode: 355d9...ae5

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Må ikke en ny grad bestå av emner du ikke har brukt i en annen grad?

Med emner som ikke er brukt i en grad søker man godkjenning, og på den måten korte ned på tiden.

Anonymkode: 355d9...ae5

Nei, det stemmer ikke på NTNU i alle fall. Du ma ha et visst antall nye studiepoeng, tror det er 60 SP. Jeg har søkt godkjenning av tidligere fag som inngår i en annen grad og fått dette innvilget, det er ikke dette jeg lurer på. Fjerde semester, som er et semester der vi har valgfrie breddefag, har jeg dermed ingen fag.

Dette bidrar ikke til å "korte ned" tiden, all den tid fagene jeg skal ta i femte semester bare undervises på høsten, så jeg får ikke tatt det semesteret noe tidligere. Dersom jeg skal korte ned tiden må jeg flytte sjette semester til fjerde semester. Det jeg lurer på er altså om det er helt uhørt, eller om det er en relativt vanlig forespørsel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal være mulig, men det avhenger helt av studieretning og studieplan. Da jeg gikk på NTNU (2017 - 2020), var det noen som skrev bachelor på andre år - og tok tredje året sitt som breddeår. Det var studier innen samfunnsvitenskap da, så ikke realfag.

Jeg visste ikke at det var mulig å gjøre det slikt, trodde man måtte ta alle emnene på 1 og 2 år, før man skrev bacheloroppgave.

Anonymkode: 8b3c2...f95

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det skal være mulig, men det avhenger helt av studieretning og studieplan. Da jeg gikk på NTNU (2017 - 2020), var det noen som skrev bachelor på andre år - og tok tredje året sitt som breddeår. Det var studier innen samfunnsvitenskap da, så ikke realfag.

Jeg visste ikke at det var mulig å gjøre det slikt, trodde man måtte ta alle emnene på 1 og 2 år, før man skrev bacheloroppgave.

Anonymkode: 8b3c2...f95

Fordypningsemnene jeg ska ta i bachelorgraden er bare anbefalte forkunnskaper ifølge emnesiden, så jeg øyner et lite håp! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...