AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Sååå typen er i millitæret. Og han kan tydeligvis ikke ha snap kartet på på snapchat. Er ikke det sykt rart. Føler han sier d bare fordi han ikke vil jeg skal se han på snap. Noen andre som har vært borti d det før? Anonymkode: fdca3...804
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Vel... Vi har ingen regler her i militæret som omhandler snapkart... Anonymkode: b25a0...d4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Min sønn har vært i militæret siste året, og der fikk det ikke lov til å bruke telefonen i lange perioder. De fikk ikke lov til å ha på snap eller posisjon på mobilen. Dette fordi de ikke skal sende ut signaler om hvor de er hen. De har øvelser som strekker seg over flere dager, og de er høyt til fjells der det ikke er mobildekning. Anonymkode: 2e0b4...64d 5
visp Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Er det for å se hvor han er? Isåfall er det jo helt sykt å forvente den type overvåking. Hva skjer med verden? 9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sååå typen er i millitæret. Og han kan tydeligvis ikke ha snap kartet på på snapchat. Er ikke det sykt rart. Føler han sier d bare fordi han ikke vil jeg skal se han på snap. Noen andre som har vært borti d det før? Anonymkode: fdca3...804 Så du får ikke fulgt med på hans bevegelser, da? Jaja.. Skjønner jo at det kan være litt rart om du er vant til å gjøre det. Anonymkode: bc2ae...d39 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Jeg jobber som maler og er av og til innom millitærleirene i området og vi har fått streng beskjed om at fotografi og innsjekk på Facebook på disse stedene er strengt forbudt. Så nei, syns ikke det er rart i det hele tatt. Handler vel litt om at man ikke skal gjøre seg synlig for fienden og vet du.. (altså et annet land) Anonymkode: 9c2bb...1b7 5
studerende Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 (endret) Nei, det er ikke spesielt rart. De er blitt strenge på slik etter at Strava-brukere i det amerikanske forsvaret avslørte en del mer eller mindre hemmelige baser i Afghanistan. Det er ikke spesielt lurt at utenlandsk etteretning får tilgang til informasjon om hvordan norske militærbaser er organisert. Forøvrig vil jeg si at det ikke akkurat er et sunnhetstegn for forholdet om du føler et behov for å overvåke kjæresten slik. Endret 5. august 2021 av studerende 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 studerende skrev (59 minutter siden): Nei, det er ikke spesielt rart. De er blitt strenge på slik etter at Strava-brukere i det amerikanske forsvaret avslørte en del mer eller mindre hemmelige baser i Afghanistan. Det er ikke spesielt lurt at utenlandsk etteretning får tilgang til informasjon om hvordan norske militærbaser er organisert. Forøvrig vil jeg si at det ikke akkurat er et sunnhetstegn for forholdet om du føler et behov for å overvåke kjæresten slik. Føler absolutt ikke behov for å overvåke:) bare syntes det var litt rart:) Anonymkode: fdca3...804
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Vi fikk ikke lov å benytte mobil i tjeneste, nøyaktig for at noen ikke skulle spore vår plassering eller avlytte. Så nei, overhodet ikke rart. Det som jeg synes er rart er at du ikke stoler mer på typen enn at du må inn på KG for å få bekreftelser… Anonymkode: 7e5df...352 3
Tiuren Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Slikt må du bare forvente. Jeg har ikke vært i leir med vernepliktige på mange år, men en slik regel høres fornuftig ut. Godt å bli minnet om hva elektroniske spor er.... Er han på en enhet som forflytter seg (f.eks marinen) høres det logisk ut. Mobil og alle andre aktive elektroniske enheter var alltid av (eller i leir) når vi var på øvelse. Men hvorfor behov for å se hvor han er når han er i militæret, du må forberede deg på at det kommer til å være lange perioder han ikke kan kontakte deg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 Tiuren skrev (2 minutter siden): Men hvorfor behov for å se hvor han er når han er i militæret, du må forberede deg på at det kommer til å være lange perioder han ikke kan kontakte deg. Dette Anonymkode: a0594...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk ikke lov å benytte mobil i tjeneste, nøyaktig for at noen ikke skulle spore vår plassering eller avlytte. Så nei, overhodet ikke rart. Det som jeg synes er rart er at du ikke stoler mer på typen enn at du må inn på KG for å få bekreftelser… Anonymkode: 7e5df...352 Guriland ahha bare spurte. Siden jeg kjente mange som fikk være på mobil og som svarte. Spurte ikke for å overvåke han eller for å være nødt til å prate med han. Lurte mer på hva som var spesielt med akkuratt der han var. Anonymkode: fdca3...804
Gjest Henkjønnet Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 Kommer jo an på hvor han tjenestegjør og hva han skal gjøre. Enkelte ting er også hemmelighetsstemplet. Sånn at ingen skal vite at de er i denne leiren ikke sant? Ta f.eks de som skal bli hemmelige agenter innenfor etteretning. Da er det utrolig dumt å ha på snapkartet at man er i den leiren 😂
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Henkjønnet skrev (52 minutter siden): Kommer jo an på hvor han tjenestegjør og hva han skal gjøre. Enkelte ting er også hemmelighetsstemplet. Sånn at ingen skal vite at de er i denne leiren ikke sant? Ta f.eks de som skal bli hemmelige agenter innenfor etteretning. Da er det utrolig dumt å ha på snapkartet at man er i den leiren 😂 Men kan folk som ikke har han på snap evt se andre folk på snap? Så folk som ikke er venn med meg kan se meg på kartet? Er man egt så overvåka av andre folk? Anonymkode: fdca3...804
Gjest Henkjønnet Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Men kan folk som ikke har han på snap evt se andre folk på snap? Så folk som ikke er venn med meg kan se meg på kartet? Er man egt så overvåka av andre folk? Anonymkode: fdca3...804 Jeg kan ikke snapchat og jeg bruker det såvidt, så jeg kan ikke svare deg dessverre
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sååå typen er i millitæret. Og han kan tydeligvis ikke ha snap kartet på på snapchat. Er ikke det sykt rart. Føler han sier d bare fordi han ikke vil jeg skal se han på snap. Noen andre som har vært borti d det før? Anonymkode: fdca3...804 Nå jobber jeg i forsvaret og kan til dels bekrefte det typen din sier. Hvis han jobber på et depot på Elverum er de noe mindre risiko sammenlignet med en kampavdelingen i Finnmark. Om det er lørdag og frihelg eller onsdag på øvelse. Etterretning baserer seg og på sosiale medier. Kartlegging av hvilken avdeling de tilhører, hvor de er, når de er der osv er interessant for våre motstandere. Kompanisjefen hans ønsker garantert ikke at han skal kringkaste for hele verden hvor han ( og dermed hans avdeling) er. Da gjør man det lett for våre motstandere. Mobilitet, forflytninger, oppmarsjområder osv. Mange små puslespillbiter som til sammen utgjør et stort bilde. Så han juger nok ikke. Anonymkode: 7a612...050
Loff77 Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sååå typen er i millitæret. Og han kan tydeligvis ikke ha snap kartet på på snapchat. Er ikke det sykt rart. Føler han sier d bare fordi han ikke vil jeg skal se han på snap. Noen andre som har vært borti d det før? Anonymkode: fdca3...804 Kommer jo helt an på hvilken gren han har tjeneste i. Sitter han på et kontor og surrer er det som regel greit å ha på er han i en av de aktive stridende eller hemmelige så er det ofte ikke lov.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Hei. Jeg er ikke i militæret. Men hvis jeg hadde hatt en kjæreste som skulle overvåket mobilen min, så hadde jeg slått opp. Og jeg hadde ikke skyldt på andre heller. Nå er jeg født på 70-tallet riktignok, men dette kan umulig være normal oppførsel selv i dette århundret? Anonymkode: d5a24...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei. Jeg er ikke i militæret. Men hvis jeg hadde hatt en kjæreste som skulle overvåket mobilen min, så hadde jeg slått opp. Og jeg hadde ikke skyldt på andre heller. Nå er jeg født på 70-tallet riktignok, men dette kan umulig være normal oppførsel selv i dette århundret? Anonymkode: d5a24...bbb Ingen som har sagt jeg skal overvåke han? Hvis du ser litt lenger opp og leser litt så ser du kanskje det? Anonymkode: fdca3...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå