Gå til innhold

Har litt lyst å ta tidlig UL både i uke 8 og uke 12, er det for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😊 har litt lyst å ta tidlig ultralyd i både uke 8 og uke 12, men vet ikke om det kanskje er for mye? Vil de tro på fertilitetsklinikken der jeg skal ta ultralyd at jeg er et nervevrak uten grunn? 
Jeg er 25, men har hatt 1 spontanabort før, så derfor er jeg redd for at det skal skje igjen.
Jeg er bare i uke 5 nå, så synes at uke 12 er så lenge å vente, og jeg vil se at det faktisk er ett embryo inni meg, for jeg klarer ikke tro på det, siden det ikke gikk sist gang. 

hva synes dere? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 0f49b...4bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det og angrer ikke. 😊 Synes det var verdt det for min egen del uavhengig av hva andre synes. 

Anonymkode: 53b01...8db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok i uke 6 og uke 12. Angrer ikke :)

Anonymkode: 3cb14...682

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du gjør det som kjennes rett for deg! Den som utfører undersøkelsen vil ikke tenke noe på dette, de opplever nok flere som velger det samme ☺️ Lykke til💕

Endret av Isabel94
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mange andre land er det vanlig med mange/fleire ul. Null stress det :)

Anonymkode: bd34c...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De på klinikken blir bare glad for å tjene penger, så kjør på! 

Anonymkode: 271f1...58e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ultralyd i uke 6 og 8 på privat klinikk. Deretter ble jeg innkalt på sykehuset i uke 12 og 15. Jeg skal tilbake privat i uke 17 og ordinær ultralyd på sykehus i uke 19. Jeg hadde en MA i uke 16, og er også et nervevrak😩

Anonymkode: b0e30...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er vel mange som gjør det. Det er ditt liv og din baby, gjør som du føler for og synes er best for deg.😊 Du går bare gravid med denne ungen en gang, og kjekt å føle seg betrygget om man er usikker.❤ 

Anonymkode: ae509...794

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde ultralyd i uke 6 og 8 på privat klinikk. Deretter ble jeg innkalt på sykehuset i uke 12 og 15. Jeg skal tilbake privat i uke 17 og ordinær ultralyd på sykehus i uke 19. Jeg hadde en MA i uke 16, og er også et nervevrak😩

Så fælt :(  Kan jeg spørre når det hadde sluttet å utvikle seg? Så skummelt med så sen MA..

AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Så fælt :(  Kan jeg spørre når det hadde sluttet å utvikle seg? Så skummelt med så sen MA..

I uke 13 har jeg fått opplyst. Ble oppdaget på sykehuset.

Skrevet

Tok i uke 8 og 13. Syns dette er veldig fine uker å ta. I uke 8 ser man klart hjerteslag, og dersom man opplever MA så er det mange som får beskjed om dette rundt denne tiden. Så den første er for å bekrefte liv. Den i uke 13 blir helt annerledes da man kan sjekke organer da. Jeg var en gang på UL i uke 8 som var fin, men i uke 13 var det organsvikt. Hadde jeg ikke tatt den hadde jeg gått helt til OUL med foster som ikke var levedyktig. Så jeg vil absolutt ikke si at det er unødvendig å ta to TUL.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok i uke 8 og 12. Jeg fikk de "gratis" fra gynekologen min fordi jeg hadde hatt en MA sist. Etter timen i uke 8 sa han bare "da setter vi deg opp på en ny ultralyd om 4 uker", så jeg tror det er veldig vanlig å ha 2 stk i den tida, særlig hvis du har opplevd å miste før! Ikke noe å være flau for😊

Anonymkode: 8f07f...b21

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok om du vil det :) Jeg hadde i uke 6 og har satt opp en ny i uke 12. 

Anonymkode: d1719...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...