Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er en 25 år gammel kvinne, som for 1 år siden kom ut som lesbisk. Jeg har før det levd "i skapet".

Problemet mitt er at jeg sliter med angst, og tror at alle hater meg fordi jeg er lesbisk. Jeg føler at folk bare ser det på meg, da jeg har kort hår og går sjeldent i kjoler.

Jeg er vokst opp i et katolsk hjem, og det har tatt meg mange år å akseptere at jeg liker kvinner, jeg har alltid hatet meg selv for dette, og gjør det delvis enda. I min familie er dette svikt mot hele slekta, og jeg vet at jeg er en skuffelse.

Jeg sleit veldig under PRIDE måneden, når alt kun skal handle om andres leggning, jeg tror det skaper mer han enn respekt, så til tross for å ha blitt invitert med på feiringer i Juni har jeg sakt nei, jeg vet ikke om det er rett eller galt av meg, om det gjør at jeg liker meg selv mindre eller ikke.

Jeg klarer ikke å sitte med dette alene lengre så jeg spør: Er det slik at folk flest hater lesbiske/homofile? Eller bryr folk seg egentlig ikke? 

Anonymkode: cacaa...4cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som bryr seg overhodet. 

Anonymkode: e5ed2...3e5

• Liker 9
Skrevet (endret)

Du hater deg selv = du tror alle hater deg.

Folk flest gir blaffen i om du er dame som ligger med dame, mann som ligger med menn, dame som kler seg som mann eller omvendt :) Din privatsak og fleste har nok med eget liv.

Endret av Denklokemann88
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre noen få mennesker som hater lesbiske/homofile, og gjør det på en så høylydt måte at de overdøver majoriteten av oss som synes at alle mennesker er like mye verdt uansett legning🥰 Ikke tenk på dette, lev livet ditt som du ønsker!

Anonymkode: b58b7...589

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som misliker/hater homofile. Vi har homofile i vennegjengen, i nabolaget og i familien. Det er helt normalt.

Anonymkode: a26ee...414

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er dessverre noen få mennesker som hater lesbiske/homofile, og gjør det på en så høylydt måte at de overdøver majoriteten av oss som synes at alle mennesker er like mye verdt uansett legning🥰 Ikke tenk på dette, lev livet ditt som du ønsker!

Anonymkode: b58b7...589

Og de menneskene er ikke noe å samle på… Tenk å være så fordomsfulle fordi noen er annerledes enn dem selv. Da hadde jeg ikke klart å bry meg hvis det var jeg som var lesbisk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at de få som bryr seg om det og fordømmer gjør så mye ut av seg. Det er gjerne de som skriker høyest. Folk flest i dette samfunnet har jeg inntrykk av at enten er nøytrale eller støttende.

Anonymkode: 3937b...3d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å sitte med dette alene lengre så jeg spør: Er det slik at folk flest hater lesbiske/homofile? Eller bryr folk seg egentlig ikke? 

Anonymkode: cacaa...4cb

Folk flest hatar absolutt ikkje lesbiske/homofile. Mitt inntrykk er at folk flest sterkt misliker folk som hater andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe imot lesbiske eller homofile. Jeg synes Pride er litt masete men det har ikke med legning å gjøre.

Anonymkode: 17754...e23

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ingen som hater lesbiske/homofile.
I dagens samfunn må man være rimelig trangsynt dersom man i det hele tatt tenker over andres legning. 

Rett deg opp i ryggen og vær stolt av den du er! 

• Liker 1
Gjest Henkjønnet
Skrevet

Uhm Norge er jo et av de mest tolerante landene når det kommer til LHBT rettigheter osv. Regjeringen til og med bytter logo og flagg. 

Så ikke tenk så mye på alt det hatet du tenker på. Mye er bare i hodet ditt. Bare fokuser på å ha det godt og prøv å date andre lesbiske om det er det du ønsker. 

Folk bryr seg virkelig ikke

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene. Jeg har en lesbisk datter som jeg elsker over alt på jord, har en lesbisk tanta og mine nærmeste venner er et homofilt par. Nei, jeg kjenner ingen som hater homofile, i så fall så er det jo de som ville blitt uglesett. 
Du er flott akkurat som du er, du har bare vokst opp i et litt spesielt miljø.

Anonymkode: 7344e...567

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har homofile venner og familiemedlemmer, både menn og kvinner. Tenker ikke på det i det hele tatt, synes alle har rett til elske og være sammen med hvem de vil ❤️ Kjenner ingen som hater homofile.

Anonymkode: dbcfa...01e

AnonymBruker
Skrevet
Denklokemann88 skrev (3 timer siden):

Du hater deg selv = du tror alle hater deg.

Folk flest gir blaffen i om du er dame som ligger med dame, mann som ligger med menn, dame som kler seg som mann eller omvendt :) Din privatsak og fleste har nok med eget liv.

De fleste bryr seg ikke om det nei, for man omgås ikke de fleste 🙄

men de nærmeste og de man omgås bryr seg jo selvfølgelig og blir påvirket av det 🤯

Anonymkode: 7e8bc...50a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt normalt.

Hmm 🤔 er det mindretallet eller flertallet som er normalt 🤯🙄🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hmm 🤔 er det mindretallet eller flertallet som er normalt 🤯🙄🤔

Mener du det er unormalt å ha krøller, eller rødt hår, eller unormalt å hete Arne, eller å kjøre Toyota? Flertallet heter ikke Arne, flertallet har ikke krøller… Men å si at det er unormalt å hete Arne blir vel likevel ikke rikitg?

Anonymkode: b3d9b...e44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk bryr seg egentlig ikke :)

Anonymkode: 7729a...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At andre katolikker har problemer med legningen din er vel ikke veldig overraskende, de har jo ofte et ganske snevert syn på sex, forplantning og synd generelt.

Vi andre bryr oss ikke med hvem du deler seng med 😊

Snille piker kommer til himmelen..vi andre kommer så langt vi vil 😆

Anonymkode: 9830a...d8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som misliker eller hater homofile, men jeg kjenner mange som er nære ved å hate pride. Så jeg er helt enig i at pride kan virke mot sin hensikt. Det finnes hatere i Norge, mennesker som hater mørkhudede, jehovas vitner, feminister, homofile, osv. De vil ikke slutte å hate bare fordi noen henger opp et fargerikt flagg. Hating er nemlig hobbyen deres.

Anonymkode: 59b9b...457

• Liker 1
Skrevet

De aller færreste hater lgbt personer i Norge. Men siden du har katolsk bakgrunn har du sikkert blitt eksponert mye for et syn som ikke er representativt i Norge. Ble det snakket om homofili i hjemmet ditt i oppveksten? Hvordan var språkbruken? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...