Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

jeg er nå 23 uker på vei. Jeg har vært i enn del babyshower for veninner, samt ogqå gitt gave når barnet kom. 
nå tenker jeg litt på om jeg selv vil få babyshower. Jeg har veninner som er sprett men i område her. 
for noen år tilbake gikk jeg i babyshower samt som jeg selv mistet ved flere anledninger, og håoer sårt at veninnene mine vil stelle i stand en babyshower for meg. Andre som har kjent på disse følelsene? Har forstått at det er vanlig at en av veninnene sp hvem man evt kan tenke seg i babyshower, har ikke hørt noe enda. 

Anonymkode: 0b39b...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har kjent på det samme? 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du mente med siste setning. Skal det stå «spør» isteden for «sr».

I så fall kjenner jeg ikke til den tradisjonen, i min omgangskrets er det helt hemmelig og en overraskelse. 

Skjønner følelsene dine rundt det, jeg følte AKKURAT det samme som deg. Spesielt siden det var korona og strenge restriksjoner i fjor… i alle fall så ble jeg totalt overrasket den dagen gjengen(e) hadde arrangert babyshower sammen til meg. Det var i ule 32-33… men måtte «forberede» meg mentalt på at det kan hende det ikke ble babyshower for meg..

Anonymkode: 2564d...187

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er noe man bør spørre den gravide om. Jeg ønsket ikke babyshower, ville heller feire når ungen var trygt ute. Hadde sikkert blitt litt påvirket av ei bekjent som det dessverre ikke gikk så bra med. 

Anonymkode: 28bd8...35d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sp betyr spørsmål ja. Jeg har vært med på begge delere. At den som arrangere sprø hvem hun vil ha i babyshower, og kansje spesielt siden ikke alle kjenner alle, er greit og spør. 

godt og vita at det ee andre som også kjenner på de følelsen. Og kansje så får jeg et 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig med babyshower?

Anonymkode: 54c38...1e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bli sett, se at veninnene ønsker og feire neg og barnet, egentlig en bekreftelse på at jeg er verdt deres tid. Og fordi jeg ønsker det ☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i én babyshower til ei venninne som hadde et ønske om det. De andre 7 fødslene var det ikke babyshower før 😂 ikke noe snakk om det.

Jeg synes babyshower er noe tull. Man tvinges til å kjøpe ting både til showeren og til etter fødsel. Jeg ønsker ikke babyshower selv, men heller besøk etter barnet har blitt født levende. 

Anonymkode: 6fda9...1bd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bli sett, se at veninnene ønsker og feire neg og barnet, egentlig en bekreftelse på at jeg er verdt deres tid. Og fordi jeg ønsker det ☺️

Enig. Jeg er i uke 34 på lørdag og har ikke fått ennå. Tenker det samme som deg. Handler ikke om gavene ... Redd jeg ikke får. Vet om andre som har fått i uke 24, uke 27, uke 30 og uke 39 (men det er ikke vanlig å få så sent). Når jeg ser influensere, mindre kjente på Instagram eller leser på kvinneguiden om når folk fikk så er det vanligste mellom uke 30-35 har jeg innsett.

Jeg er den første venninnen som er gravid til de fleste som eventuelt skulle ha kommet. Har kun ei nær venninne som nylig har født selv. Har liksom 3 venninner i en gjeng, ei her og ei der og vet ikke hvem som ville tatt initiativ. Er redd de glemmer meg :( Tenker 50-60 % sjanse for at de har en babyshower for meg, men da burde det jo bli denne helga eller om to helger, jeg har jo et fødekurs jeg skal på en hel lørdag, for eksempel. 

Går fort rundt og tenker når de skulle hatt tid til dette og hvordan de kan organisere det. 

Anonymkode: 86bc6...ec7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan bli sett på andre måter enn å stelle i stand en fest som bidrar til kjøpepress.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan bli sett på andre måter enn å stelle i stand en fest som bidrar til kjøpepress.

Det kan du mene, men hva om man ønsker at venner samles uten at du trenger å arrangere noe selv? Synes ikke det er høykultur for å gi spesielt dyre gaver i babyshower/fødselsgaver. Det er opp til hver enkelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan du mene, men hva om man ønsker at venner samles uten at du trenger å arrangere noe selv? Synes ikke det er høykultur for å gi spesielt dyre gaver i babyshower/fødselsgaver. Det er opp til hver enkelt. 

Snakk med mannen og spør om venninnene dine planlegger noe. Hvis ikke kan han høre med dem om de kunne tenkt seg å lage babyshower for deg. Kommunikasjon er ikke så vanskelig.

Anonymkode: b787a...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er litt tidlig ennå. Jeg fikk min babyshower i uke 37 :) Kankje liiitt sent hvis fødsel hadde startet tidlig, men det var pga sommerferie. De andre venninne mine som har hatt babyshower har hatt rundt 1 til 1,5 mnd før termin :)

Anonymkode: e41f9...702

AnonymBruker
Skrevet

Så trist å bruke store deler av svangerskapet på å gå rundt og grue seg til om man kanskje ikke får påspandert en fjollete babyshower. Nyt graviditeten i stedet, og om det er så kjempeviktig for deg, må du jo klare å gi beskjed til noen!

Anonymkode: 82cf3...26e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så trist å bruke store deler av svangerskapet på å gå rundt og grue seg til om man kanskje ikke får påspandert en fjollete babyshower. Nyt graviditeten i stedet, og om det er så kjempeviktig for deg, må du jo klare å gi beskjed til noen!

Ja, det er sikkert det eneste man tenker på hele graviditeten... La jenta få lov til å tenke fremover og håpe at noen arrangerer for henne :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Snakk med mannen og spør om venninnene dine planlegger noe. Hvis ikke kan han høre med dem om de kunne tenkt seg å lage babyshower for deg. Kommunikasjon er ikke så vanskelig.

Anonymkode: b787a...2d7

Vil ikke vite. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp. Når ble babyshower obligatorisk, og noe man må forberede seg mentalt på å ikke få, her i landet?

Anonymkode: 51d64...b08

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er sikkert det eneste man tenker på hele graviditeten... 

Hun er kun i uke 23, og håper allerede sårt at venninnene ordner noe. Jeg synes det er høres trist ut.

Skrevet

Ganske rar greie dette syns jeg... Er gravid med nr.4 og har aldri fått babyshower før og forventet det absolutt ikke nå. Syns det er koseligere å få oppmerksomheter etter at babyen er født.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si til bestevenninna di at du ønsker babyshower😊 Min venninne hintet veldig tydelig om at hun ville ha babyshower, så da tok jeg initiativ til å ordne det. Jeg selv ville ikke ha det, og det sa jeg fra om til venninner😊

Anonymkode: 840da...402

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...