AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Jeg har så lenge jeg husker hatet kroppen min. Den er helt uproposjonert (ikke bare jeg selv som ser det, min mor har også kommentert det). Jeg er veldig lav og alt fettet legger seg på mage, rumpe og lår. Jeg har veldig svai rygg, korte ben, usymetrisk ansikt. Hele kroppen ser bare deformert ut... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje noen har noen gode råd? Anonymkode: 22656...885
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har så lenge jeg husker hatet kroppen min. Den er helt uproposjonert (ikke bare jeg selv som ser det, min mor har også kommentert det). Jeg er veldig lav og alt fettet legger seg på mage, rumpe og lår. Jeg har veldig svai rygg, korte ben, usymetrisk ansikt. Hele kroppen ser bare deformert ut... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje noen har noen gode råd? Anonymkode: 22656...885 Timeglassfigur? Det eneste som hjelper her er å spise mindre karbohydrater og være måteholden med alkohol. Anonymkode: 7f016...d57 2
Sjøbanan Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Så trist du har det sånn og så dumt at moren din har påpekt det! Akkurat det siste der - det ble aldri mødre gjøre... Nå aner jeg ikke hvordan du ser ut, bare hvordan du beskriver deg selv, og jeg vet det er en stor banal klisjé, men det som er viktig i livet, er ikke hvordan du ser ut, men hvordan du er mot mennesker rundt deg. Jeg er egentlig ganske sikker på at det ikke er så ille som du sier, men at selvbildet ditt er dårlig, og mitt beste råd til deg er å snakke med fastlegen din om dette. Har du en god fastlege vil hen lytte og komme med råd. Kanskje du trenger hjelp av en psykolog, kanskje du trenger hjelp av en ernæringsfysiolog. Og så er det viktig å gjøre ting som gjør en glad. En god klem skal du få! 5
Sjøbanan Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Timeglassfigur? Det eneste som hjelper her er å spise mindre karbohydrater og være måteholden med alkohol. Anonymkode: 7f016...d57 Er ikke det hun beskriver. Den er vel ansett å være ganske så proporsjonal og symmetrisk og "ideell".
Gjest Trøst Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 (endret) Send et bilde av kroppen din til meg på PM, så skal jeg fortelle deg alt som er bra med den. Noen ganger får vi mennesker et helt forvridd syn på oss selv. Og det kan bli så ille at det kan anses som vrangforestillinger. Du er nok flott akkurat som du er. Problemet er at du ser på deg selv daglig, og da legger man gjerne merke til feil. Det kan hjelpe å ikke være så selvbevisst, og ikke legge så mye verdi i utseendet, samt akseptere kroppen slik den er. Noen ting kan jo endres på, man kan gå opp eller ned i vekt, bygge muskler og lignende, men det er tidkrevende. Og det svir i hjertet når jeg leser kommentaren "min mor har også kommentert dette". Slike kvinner svikter døtrene sine, dessverre. Endret 5. august 2021 av Trøst
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har så lenge jeg husker hatet kroppen min. Den er helt uproposjonert (ikke bare jeg selv som ser det, min mor har også kommentert det). Jeg er veldig lav og alt fettet legger seg på mage, rumpe og lår. Jeg har veldig svai rygg, korte ben, usymetrisk ansikt. Hele kroppen ser bare deformert ut... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje noen har noen gode råd? Anonymkode: 22656...885 Post et bilde av tilsvarende kropp så vi kan se hva du snakker om? Det er ikke så lett å forstå hva du mener. Som oftest ser du noe annet i speilet enn det vi andre gjør når vi ser deg. Det er naturlig for kvinner å ha fett på magen. Det er en del av den kvinnelige anatomien. Anonymkode: 8de8a...925
PM75 Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Se etter hva som er bra og som du er fornøyd med. Merk deg dette, fortelle deg selv dette og bygg opp et mer positiv selvbilde. Da vil du også utstråle en trygghet i deg selv, noe som er vakkert. Vi kvinner kan være ganske håpløse på å bare legge merke til det negative istedenfor det positive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå