Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg prøver å selge en del klær på finn.no, men får veldig lite interesse og tilslag på annonsene mine. Mange av klærne har prislappen på, og selges fordi de rett og slett er bomkjøp i nettbutikk. Det føles fryktelig teit å kjøpe en genser til 400kr, og så måtte videreselge den på finn.no for 50kr, bare fordi den er prøvd en gang. Ofte må jeg gå så lavt for at noen skal være interessert i å kjøpe, og ofte blir ikke en gang disse klærne solgt! Hva gjør jeg feil?? Jeg tar mange og gode bilder, prøver å gi nok informasjon ol, men allikevel... Er det noen som er litt proffe på dette med salg gjennom finn.no og vet tips og triks for å lykkes??

Anonymkode: f7a0d...b2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er designerklær så burde du bare ha returnert de til nettbutikken med en gang. 

Anonymkode: a4c17...65a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting er verdt det noen er villig til å betale for den. Sånn er det bare, og det hjelper ikke at du synes det er surt at du ikke får noe særlig igjen når du selger bomkjøpene videre.

Noe av grunnen til at folk ikke vil betale så mye for klær, er at porto gjerne kommer på toppen, og kjøperne vet heller ikke om klærne passer.

Finn.no anbefaler at du har mange bilder, og det er nok lurt. Ellers bør du skrive så mye som mulig om plaggene; materiale, om størrelsen er litt utenom det merkingen tilsier osv.

Anonymkode: 66855...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv ut appen Tise 😊 Der får jeg solgt klær, men ikke på Finn. Tise passer fint til klær som fortsatt har prislappen 

Jeg klarte til og med å selge en GODT brukt Canada goose jakke til 2500 kr der

Anonymkode: 1e568...c31

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville neppe betalt mer en 50-60 kr selv for et plagg. Men når jeg selger, sier jeg de må kjøpe for minst 200-300 kr for at jeg skal sende. 

Det er en grunn til at jeg selger klærne. Digg med mer en 50 kr, men også digg å bli kvitt dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til det som blir nevnt over, er det vel også sånn at ikke alle potensielle kjøpere nødvendigvis ser annonsen din, fordi finn.no tross alt skal kunne tjene på at folk betaler ekstra for å fremme annonsen og komme høyere opp på listene. Tror kanskje bare du må sette en pris og være veldig tålmodig. Klær er vanskelig å kjøpe på nett, og folk må føle seg veldig sikre på størrelse og snitt før de tør å kjøpe. I tillegg ønsker man ikke betale så mye for brukte klær fra kjedebutikker.

Hvilke bilder tar du? Henger du klærne pent opp? Viser du dem på deg selv? Tenker du over bakgrunn og at plaggene må komme godt frem? Jeg vet i hvertfall at klær jeg ser på en kropp er mer interessante enn klær som ligger på gulvet eller henger på en kleshenger, selv om modellen har annen størrelse og fasong enn meg.

Kanskje du må være mer kreativ i beskrivelsene og gi annonsen mer personlighet og humor? Kan det være noe spesielt med klærne som du vil fremheve? Kan du vise dem i en morsom sammenheng?
Første bud er i hvertfall klare, fine bilder og en tekst som er informativ og uten så alt for mange skrivefeil.

Anonymkode: 25bcc...581

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk gidder ikke å kjøpe hvis de ikke er MYE billigere enn nypris. Hvis man må sende varen, blir det jo også minst 80 kr i frakt, så mange dropper nok å kjøpe relativt billige ting hvis de ikke bor nærheten av selger, pga fraktkostnaden. 

Et eksempel: Jeg solgte en ubrukt kjole med prislappen på for 150 kr. Ny pris var 500 kr. Jeg var heldig at en person som bodde i nærheten ønsket å kjøpe kjolen. Jeg hadde kun denne ene interessenten. Skulle jeg fått solgt den til noen som måtte betale frakt, hadde jeg nok måttet gå ned mer på pris for å få solgt den. Man bør ikke sette prisen høyere enn 50 kr hvis plagget ikke er veldig dyrt, hvis man skal nå ut til kjøpere langt unna.

Anonymkode: 4b699...893

• Liker 1
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv som kjøper: Jeg søker etter "klespakke" i min størrelse under kategorien klær/dameklær. Enkeltplagg bruker jeg ikke tid på å bla igjennom, med mindre jeg er ute etter noe helt spesielt. Deretter hopper jeg glatt over alle annonser med :

- Mange skrivefeil

- For få bilder

- Kun bilder av sekken med klærne i, eller bilder som viser klærne liggende i stabler.

- Klespakker med blandede størrelser (Jeg er én størrelse og tenker å forbli den størrelsen, jeg trenger ikke klær fra XS -XL)

- Klespakker som inneholder sko, da de gjerne ikke er min størrelse, og jeg gidder ikke prøve å selge dem videre.

- Annonser med "må hentes" (nei, det må de ikke, de kan fint sendes med helthjem såfremt selger gidder)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...