AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei😊 gjorde dere det før du var 12 uker, etter 12 uker, eller akkurat på 12 uker?🤔🤔 hvorfor/hvorfor ikke?😊 Anonymkode: a12a5...2a1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Vi fortalte det da jeg var 12+0. Var på ultralyd den dagen og fikk tilfeldigvis NIPT-svar samme dag. Fortalte besteforeldrene dagen etter via videochat. Anonymkode: 44b67...259
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Fortalte nærmeste familie og venner med en gang omtrent. Faren først da. Anonymkode: 18dd8...95d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Mamma fortalte meg at jeg var gravid da jeg var 9 uker på veg, hadde da vist om det selv i to uker. Vi hadde tenkt å vente til uke 12, for å være sikre, men når hun sa "jeg vet at du er gravid, jeg har sett på følelsen ", så klarte jeg ikke å lyge. Så da fortalte vi hele røkla rett etter. Anonymkode: fa5eb...d46 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Jeg fortalte det da jeg hadde passert 12 uker, da hadde jeg vært på tidlig ultralyd og fått svar på at alt var i orden på NIPT test. Anonymkode: 5b2f0...a28
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Jeg fortalte det til ei god venninne etter positiv test, og til min mor og svigermor i løpet av den første uken. Vi hadde prøvd lenge, jeg ble gravid med IVF, og de visste om at vi skulle gjennom et forsøk. De var også innforstått med at positiv test ikke alltid betyr at det blir barn. Og så endte jeg med å si det til en del fra uke 6 fordi jeg begynte å kaste opp hele tiden. Da var det enten fordi jeg avlyste avtaler pga. kvalmen og ikke orket å finne på unnskyldninger, eller fordi de fikk med seg at jeg spydde og jeg syntes det kjentes best å si hva det skyldtes så de visste at det ikke var smittsomt. Anonymkode: 94dfb...e3a 1
GammelKaktus Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Bestevenninnen og samboeren min fikk vite det med en gang jeg fant ut av det, 8 uker på vei. Tante, far og onkel fikk vite det ganske så raskt etter det. Husker ikke når men mener det var før 12 uker. Var etter jeg var innom legen iallfall. Ellers så fikk ingen på jobb og slikt vite noe før jeg måtte søke om foreldrepenger. Rundt uke 27-28 tror jeg alle visste det.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Fortalte mamma, Anonymkode: 16d5d...bd8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Fortalte det til mamma og en god venninne noen dager etter at jeg visste det selv. Litt over 5 uker. En kollega gikk vite det ved 6 uker (orket ikke lyve om covid vaksine..). Sjefen og noen flere kollegaer rundt 8 uker. Ikke mye hemmeligheter her 😛 Anonymkode: 670bd...448
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Ops, det gikk unna. Fortalte mamma, min søster og en venninne det med en gang jeg fikk positiv test fordi jeg fikk panikk 😂 det var vel 2 dager før IKM. Fortalte pappa det i uke 6 tror jeg og min bror 12+3 etter ultralyd. Ellers var det "offentlig" etter 12+3. Anonymkode: 16d5d...bd8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 Jeg fikk vite at jeg skulle bli bestemor dagen etter positiv test :) Anonymkode: 2c0e8...e2a
Ny Bruker Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 Til søstera mi i uke 6, til familien i uke, til kolegaene, venner og verden i uke 18 når det ble synlig.
Tradegy Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 Ringte alle, omtrent før jeg fikk på meg igjen trusa
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 Første gang; sa det til nærmeste familie rundt uke 5-7. MA uke 8. Andre gang; ventet til uke 14-16 med å fortelle. Noen få venninner pluss sjefen fikk vite det før pga dårlig form. Om jeg blir gravid igjen kommer jeg til å vente minst til uke 12-14. Opplevde ikke så veldig mye støtte fra familie da jeg mistet, så det å fortelle tidlig gjorde det bare verre for meg å miste egentlig. Har støtten jeg trenger fra mannen min 🙂 Vil tro at dette avhenger veldig av hvilket forhold man har til familien, men med min opplevelse vil ikke jeg råde andre til å fortelle så tidlig som vi gjorde første gang. Anonymkode: 6a0a2...a9e 4
AnonymiBergen:) Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Noen av våre aller nærmeste venner visste at vi gjennomgikk IVF, og det ble da naturlig å fortelle det tidlig. Besteforeldrene fikk vite det etter tidlig fosterdiagnostikk, altså uke 12.
Lorieen Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Jeg har ikke fortalt det til foreldrene mine ennå, er i uke 22 med femte barnet. Men har ikke kontakt med dem heller, så. Alle andre fikk vite rundt uke 11-12, et par gode venninner visste fra positiv test.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Fortalte alle innen uke 6😂…første barn. Jeg er i uke 7/8 nå. Ville vente men samtidig er vi altfor overlykkelige til å holde kjeft om det så lenge. Fortalte jobben min tidlig fordi jeg var synlig dårlig og flere merket noe var galt med meg 😁 Anonymkode: a7e40...151
Niny Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 På jobb visste alle det allerede da jeg fortalte det etter tidlig ultralyd i uke 12, og jeg har bare mannlige kolleger 😅🙈 Hadde tenkt til å vente med å fortelle de fleste til etter uke 12, da samboer hadde mest lyst til det. Men ble nødt å fortelle noen pga jeg var dårlig. Flere gjettet seg til det og spurte om det kunne stemme også 🥰 Mamma fikk vite det samme dag jeg hadde positiv test, siden mannen var på jobbreise og jeg ikke ville kave han opp mens han ikke var hjemme. Ble den fineste avsløringen for han 4 dager seinere 💖
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå