AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei! Jeg sa til samboer en liten løgn på søndag, noe som har forårsaket store tillitsproblemer. Det er snakk om at jeg sa at jeg ikke hadde tyggis igjen når jeg i realiteten hadde en igjen. Ja, jeg skjønner at det var dust av meg, men nei- jeg skjønner ikke at det betyr at jeg lyver om noe større. Jeg sa dette søndagskveld, kvelden før jeg skulle begynne i ny jobb, og ville ha tyggisen i tilfelle jeg fikk dårlig ånde ila dagen. Ja, jeg kunne så klart forklart dette til samboer der og da, men han er en mester på å overtale. Jeg innrømmer at jeg gjorde en feil, også til han. Likevel mener han at små løgner betyr store løgner. Jeg har aldri sagt en løgn til han med unntak av typ "å, den var fin" når jeg syns den nye buksa var helt OK liksom. Jeg forstår heller ikke hvorfor små løgner betyr store løgner. Noen som vil forklare? Anonymkode: e5f16...ae4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Hvorfor må du lyve om dette? Kan du ikke bare si at du trenger det til jobben? Anonymkode: 318bb...d96 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Nei, jeg måtte ikke lyve om det, og jeg angrer som bare faen. Det var en dum feilbedømmelse, men det betyr jo ikke at jeg lyver om store ting fordi jeg løy om en tyggis? Anonymkode: e5f16...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Er dere 12 år eller hva? Anonymkode: 3174d...0cb 21
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Denne var litt artig da 😂 Anonymkode: 7e7b3...407 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Takktakk til dere som syns dette er barnslig og/eller gøy, og nei vi er ikke 12. Det skal nevnes at samboer har opplevd utroskap, men jeg skjønner ikke at en slik liten løgn skal føre til "dersom du kan lyve om smått, så kan du lett lyve om stort". TS Anonymkode: e5f16...ae4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Jeg mente ikke å høres krass ut btw, bare et jævlig helvete nå, og jeg har så mange vonde følelser. Anonymkode: e5f16...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takktakk til dere som syns dette er barnslig og/eller gøy, og nei vi er ikke 12. Det skal nevnes at samboer har opplevd utroskap, men jeg skjønner ikke at en slik liten løgn skal føre til "dersom du kan lyve om smått, så kan du lett lyve om stort". TS Anonymkode: e5f16...ae4 Høres ut som han har store tillitsproblemer. Må ærlig innrømme at om samboeren min hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg nok flirt… kan det ligge noe mer bak som har skjedd i deres forhold? Om ikke ville jeg nok reagert på reaksjonen faktisk.. Anonymkode: 3174d...0cb 4
Boletta Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Jeg skjønner på en måte dere begge. Ja, han overdriver. Det er jo ingen alvorlig løgn. Men igjen, hvorfor lyve om noe sånt? Bare vær ærlig, liksom. 1
Gjest loveli Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Løy du fordi han er en mester til å overtale deg så får han ta litt av skylden selv. Dersom han respekterer deg mer så unngår han sånne hendelser. Jeg hadde aldri løyet om det der, men jeg ser heller ikke problemet med løgnen når du forklarer hvorfor du løy. Han har opplevd utroskap, men det betyr ikke at du skal lide for det. Håper det gikk greit i den nye jobben selv om du sikkert ikke fikk så mye søvn fordi du måtte diskutere med en kjip samboer.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 Er det ikke litt tullete å ødelegge tillit pga noe så lite? Når noen lyver om en bagatell, så bryr jeg meg ikke om selve bagatellen, men samtidig så lurer jeg på hvorfor det er SÅ vanskelig for den personen å være ærlig om noe SÅ lite. Anonymkode: c9c65...f3e
SoWhat? Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 Men hvordan fant han ut at du løy om det? 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 Samboeren har et.problem. Dersom han hadde vært normal uten tillitsproblemer hadde ikke ts sett seg nødt til å dra en liten, hvit løgn. Men nei, da, han ville 1) "overtalt" henne/presset henne til å gi ham den uten og 2) lager et helvete i etterkant. Begge deler er ugreit. I et normalt forhold ville man kunne si at ja, jeg har faktisk en tyggis, en eneste en, og den vil jeg gjerne ha til i morgen siden jeg begynner i ny jobb og er nervøs. dette ville umiddelbart ha blitt forstått og akseptert av den andre. Anonymkode: e88cd...a91 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Ok. Så, kommer han til å bruke dette mot deg resten av livet nå, eller? Vil han slå opp? Kommer han til å bli blid igjen i morgen? Om en uke? En måned? Et år? Kanskje aldri? Lyger du om mange småting? Skjønner at det er plagsomt om du hele tiden sier at du "har spist en pære" fordi du ikke gidder å forklare at du "har spist et eple" f.eks. Helt unødvendige løgner, altså, som kan lage unødvendige problemer. Anonymkode: af895...077 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 det er samboeren sin feil at ts ser seg nødt til å lyve om bagateller for å unngå drama, press og helvete. Anonymkode: e88cd...a91 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): det er samboeren sin feil at ts ser seg nødt til å lyve om bagateller for å unngå drama, press og helvete. Anonymkode: e88cd...a91 Eller ts er konfliktsky. Begge deler er like sannsynlig. Anonymkode: 318bb...d96 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #17 Skrevet 5. august 2021 Det er spesielt å lage drama og krise i forholdet over en tyggis!! Jeg sitter og tenker at en slik type atferd kan faktisk ha bidratt til at han ble utsatt for utroskap. En type tankegang om at «han mener jeg lyver uansett, så det gjør ikke noe fra eller til». Til ts - dette er ekstremt dårlig atferd av samboeren din! Opplever du slike episoder flere ganger eller er dette den første? Anonymkode: 40605...05c 1
Trolltunge Skrevet 5. august 2021 #18 Skrevet 5. august 2021 Angående en tyggis er det nok svært mulig at jeg hadde latt det gå, som ren tåpelighet, men jeg må innrømme at generelt klarer jeg ikke å skille mellom store og små løgner. I min verden finnes det ikke hvite løgner. Løgn er løgn, og jeg reagerer sterkt på løgn. Hvorfor? Fordi løgnere lyver. Lyver man om små og uviktige ting tror jeg ikke personen er ærlig om vesentlige og viktige ting. Lyver man når ingenting egentlig står på spille tror jeg ikke at man forteller sannheten når man risikerer noe. Løgnere lyver rett og slett, og små løgner gjør at jeg ikke stoler på at det ikke kommer store løgner også. Når det faller noen naturlig å lyve om småting tror jeg det faller dem naturlig å lyve. Punktum. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Trolltunge skrev (9 timer siden): Angående en tyggis er det nok svært mulig at jeg hadde latt det gå, som ren tåpelighet, men jeg må innrømme at generelt klarer jeg ikke å skille mellom store og små løgner. I min verden finnes det ikke hvite løgner. Løgn er løgn, og jeg reagerer sterkt på løgn. Hvorfor? Fordi løgnere lyver. Lyver man om små og uviktige ting tror jeg ikke personen er ærlig om vesentlige og viktige ting. Lyver man når ingenting egentlig står på spille tror jeg ikke at man forteller sannheten når man risikerer noe. Løgnere lyver rett og slett, og små løgner gjør at jeg ikke stoler på at det ikke kommer store løgner også. Når det faller noen naturlig å lyve om småting tror jeg det faller dem naturlig å lyve. Punktum. Det var veldig svarthvitt! Jeg drar en hvit løgn både titt og ofte,feks når venninnen min spør hva synes du om den nye veska mi (som hun allerede har kjøpt)? Kjempelekker sier jeg da, kunne ikke falt meg inn å si at den var dritstøgg. Men. Jeg vil likevel påstå at jeg er et ærlig menneske som aldri har løyet om noe stort eller viktig! Anonymkode: bb3af...18d 4
Trolltunge Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det var veldig svarthvitt! Jeg drar en hvit løgn både titt og ofte,feks når venninnen min spør hva synes du om den nye veska mi (som hun allerede har kjøpt)? Kjempelekker sier jeg da, kunne ikke falt meg inn å si at den var dritstøgg. Men. Jeg vil likevel påstå at jeg er et ærlig menneske som aldri har løyet om noe stort eller viktig! Anonymkode: bb3af...18d Ja jeg er den første til å innrømme at jeg er veldig svart-hvitt angående løgn. Det har sine årsaker. Jeg har levd med en narssisist i livet mitt siden jeg var ung. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå