Gå til innhold

Udugelig lege, kan man motsette seg behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en uprofesjonell, frekk og lite sympatisk lege på svangerskapspoliklinikken ved sykehuset i dag. Nok om det. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å reservere seg mot behandling fra nettopp denne legen? Vet man har rett til en second opinion, men det har jeg ikke behov for. Vil rett og slett unngå å måtte ha en konsultasjon med denne legen. 

Kan jeg be om det med loven i hånd?

Anonymkode: 03fd1...2bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Møtte en uprofesjonell, frekk og lite sympatisk lege på svangerskapspoliklinikken ved sykehuset i dag. Nok om det. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å reservere seg mot behandling fra nettopp denne legen? Vet man har rett til en second opinion, men det har jeg ikke behov for. Vil rett og slett unngå å måtte ha en konsultasjon med denne legen. 

Kan jeg be om det med loven i hånd?

Egentlig ikke. Du kan sende en klage og fortelle at du ikke ønsker å bli behandlet av vedkommende, regner med at de vil innfri ønsket ditt. Du har også lov til å velge et annet behandlingssted. 

Anonymkode: 4ed3d...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å spørre om hva det gjaldt? Studerer selv helse og synes det er nyttig å høre alle pasienters perspektiv selv om det finnes 3 sider av en sak. 

Anonymkode: 6ca78...4e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lov. Men du står fritt til å velge et annet sykehus. 

Anonymkode: 0e953...e0a

Skrevet

Det er ikke mulig å reservere seg, såvidt jeg vet. Men hvis du går jevnlig til kontroller på sykehuset kan du jo evt be om å få timer hos en annen. Spør sekretæren.

Likevel kan du risikere at den usympatiske legen er på vakt den dagen/natten du skal føde. Så vil du være helt sikker på å unngå vedkommende må du velge et annet sykehus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...