AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Jeg er homofil/lesbisk og blir ikke krenket over stereotypiske spørsmål som f.eks "hvem er mannen i forholdet?". Blir heller ikke krenket av vitser og ordet "jentesex", selv om ingen av oss bruker det ordet selv selvfølgelig. (" skal vi ha jentesex i kveld, kjære?" 🤣) Jeg synes mange blir krenket av spørsmål, og mener at stereotyper handler om fordommer. Det gjør det jo som oftest ikke. Når dette er sagt så kan jeg bli såret og provosert når folk hater homofile og mener at vi burde utryddes osv... DET er dårlig gjort. Men nettopp derfor er det viktig å svare på spørsmål og å kunne tåle det. Hvorfor blir du/dere så krenket? Anonymkode: 7c90f...f00
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Fordi ting som «hvem er mannen» presser en heteronormativ holdning på forholdet vårt som er ubehagelig. Ingen av oss ER menn, det er liksom hele poenget. Og om det blir spurt til to menn, så ligger det en insinuasjon om at en av de er mindre mann/ikke mann. Anonymkode: 7129c...e3f 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Min mor spurte meg hvem som var mannen i forholdet (to kvinner). Jeg spurte hva hun mente, om hun menye hvem som tjente mest. Da ble det stille Har også mange ganger hatt lyst til å svare til heterofile som spør hvem mannen er; Det er meg det. Og hvem er mannen i deres forhold da? For det er virkelig ikke alltid det er så mye enklere å vite det om de heterofile. Tror mange homoer blir gretne av å finne ut at mennesker rundt er så trangsynte. Anonymkode: 2ad80...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi ting som «hvem er mannen» presser en heteronormativ holdning på forholdet vårt som er ubehagelig. Ingen av oss ER menn, det er liksom hele poenget. Og om det blir spurt til to menn, så ligger det en insinuasjon om at en av de er mindre mann/ikke mann. Anonymkode: 7129c...e3f Hvorfor ikke bare se litt humoren i det? Når noen spør oss om det, bare peker hun på meg og jeg rekker opp hånda 😛 De vet selvfølgelig at det er to kvinner. Jeg tror ikke det er poenget i spørsmålet. Anonymkode: 7c90f...f00
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min mor spurte meg hvem som var mannen i forholdet (to kvinner). Jeg spurte hva hun mente, om hun menye hvem som tjente mest. Da ble det stille Har også mange ganger hatt lyst til å svare til heterofile som spør hvem mannen er; Det er meg det. Og hvem er mannen i deres forhold da? Før det er virkelig ikke alltid det er så mye enklere å vite det om de heterofile. Tror mange homoer blir gretne av å finne ut at mennesker rundt er så trangsynte. Anonymkode: 2ad80...cb3 Akkurat det er jo sant. Anonymkode: 7c90f...f00
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Sånne spørsmål er invaderende. Å "bli krenket" er blitt et skjellsord for folk som har lyst til å være ufiltrert og frekke uten å få reaksjoner på oppførselen. For om de får reaksjoner så er det motparten sin feil som "blir krenket". Hvorfor syns du det er greit at homofile og lesbiske får masse spørsmål om sex og typ "hvem som er mannen i forholdet"? Det er som om det skulle være greit å spørre heterofile par om hvilken sexstilling de liker best, om hvem som er mest dominant når de har sex osv. Ingen oppegående spør om sånt sosialt, hvorfor er det innafor å spørre ut homofile par om sexlivet deres? Anonymkode: d4732...88e 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi ting som «hvem er mannen» presser en heteronormativ holdning på forholdet vårt som er ubehagelig. Ingen av oss ER menn, det er liksom hele poenget. Og om det blir spurt til to menn, så ligger det en insinuasjon om at en av de er mindre mann/ikke mann. Anonymkode: 7129c...e3f Folk kan spørre sånt uten å mene vondt. JEG gjorde det mot en mann i Brazil som var gift med en annen mann. Jeg lurte på hvem av dem som var the husband før det selvsagt gikk opp for meg at de begge var hverandres ektemann. Heldigvis for meg, så er ikke brazilianerne så tynnhudet som nordmenn. Det var ikke noe å bli fornærmet over sa han som svar til mitt `unnskyld`. Anonymkode: c920e...bfc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånne spørsmål er invaderende. Å "bli krenket" er blitt et skjellsord for folk som har lyst til å være ufiltrert og frekke uten å få reaksjoner på oppførselen. For om de får reaksjoner så er det motparten sin feil som "blir krenket". Hvorfor syns du det er greit at homofile og lesbiske får masse spørsmål om sex og typ "hvem som er mannen i forholdet"? Det er som om det skulle være greit å spørre heterofile par om hvilken sexstilling de liker best, om hvem som er mest dominant når de har sex osv. Ingen oppegående spør om sånt sosialt, hvorfor er det innafor å spørre ut homofile par om sexlivet deres? Anonymkode: d4732...88e Ofte er det sånn at de som spør om andres sexliv ikke bryr seg om å få spørsmål om sitt eget sexliv, og snakker åpent om det. Det å snakke åpent eller ikke om sexlivet sitt varierer like mye hos heterofile som hos skeive. Anonymkode: 7c90f...f00
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk kan spørre sånt uten å mene vondt. JEG gjorde det mot en mann i Brazil som var gift med en annen mann. Jeg lurte på hvem av dem som var the husband før det selvsagt gikk opp for meg at de begge var hverandres ektemann. Heldigvis for meg, så er ikke brazilianerne så tynnhudet som nordmenn. Det var ikke noe å bli fornærmet over sa han som svar til mitt `unnskyld`. Anonymkode: c920e...bfc Jeg er enig med brazilianeren i det ☺️ Anonymkode: 7c90f...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå