AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #101 Skrevet 16. august 2021 Hvis noen kjører 30km under maxhastigheten, så burde det ikke være noe problem å komme seg forbi altså. hvis du har en normal bil. Ikke alle som liker å stresse til tusen når de kjører og alltid ligge på max. fartsgrense er ikke minimumfart, selv om mange tror det. Ved å ligge 10km over fartsgrensa sparer du under ett minutt på mila. slapp av, nyt utsikten. hilsen lastebilsjåfør Anonymkode: a7592...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #102 Skrevet 16. august 2021 skruttveig skrev (På 7.8.2021 den 22.41): Dette er iallfall bullshit. Jeg ble presset opp i 110 av to vogntog fra Moi til Helleland for noen år siden, med hjertet i halsen og dødsangsten og ingen plasser å svinge av på en stund. Det er masse nedoverbakker og svinger, de lå helt tett oppi og blinka og maste. Speedometeret mitt virker, de kommer opp i en jævlig fart når det først går nedover. Det der er så farlig, spesielt på de veiene der. Jeg lærte å kjøre i akkurat det området, og husker det hendte etpar ganger at jeg måtte svinge av veien (såvidt det gikk med en svær doing klistra opp i rumpa) og la mamma eller pappa kjøre videre på grunn av ubehaget ved påtrengende trailere. Spesielt ubehagelig var det å få en trailer bak seg på vinteren i dårlig føre, på dårlige, ubrøytede veier…😬 De kan kjøre fort, ja! Anonymkode: f3c5e...1d2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #103 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis noen kjører 30km under maxhastigheten, så burde det ikke være noe problem å komme seg forbi altså. hvis du har en normal bil. Ikke alle som liker å stresse til tusen når de kjører og alltid ligge på max. fartsgrense er ikke minimumfart, selv om mange tror det. Ved å ligge 10km over fartsgrensa sparer du under ett minutt på mila. slapp av, nyt utsikten. hilsen lastebilsjåfør Anonymkode: a7592...2ce Eh, jo. Det er et problem på vei hjem midt i rushen. Det er nødvendig å få en stor nok luke i motgående kjørefelt for å kunne ta en forsvarlig forbikjøring, og det skjer jo ikke når motgående felt går tett i tett. Anonymkode: f3c5e...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #104 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis noen kjører 30km under maxhastigheten, så burde det ikke være noe problem å komme seg forbi Ved å ligge 10km over fartsgrensa sparer du under ett minutt på mila. slapp av, nyt utsikten. hilsen lastebilsjåfør Anonymkode: a7592...2ce Hvis noen ligger 30 under ringer jeg politiet og gir dem registreringsnummeret før jeg kjører forbi dem. Sånne sjåfører vil jeg ikke dele veien med, de er farlige. Når jeg kjører forbi er jeg alltid forberedt på å presse sinka ut i grøfta på høyre side dersom det kommer en bil i motgående kjørefelt. Det er opplagt at sinka er den av de tre involverte sjåførene som må ryke først, sinka skaper selv situasjonen ved å ikke gjøre som man skal: følge med i speilet og slippe forbi folk som kan kjøre. Anonymkode: 341b1...b43 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #105 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh, jo. Det er et problem på vei hjem midt i rushen. Det er nødvendig å få en stor nok luke i motgående kjørefelt for å kunne ta en forsvarlig forbikjøring, og det skjer jo ikke når motgående felt går tett i tett. Anonymkode: f3c5e...1d2 Det finnes alltid unntak. Nok av idioter på her i verden, sånn er det bare... Men kan uten tvil garantere deg at de som tror de er verdensmestere bak rattet og bruker bilen som leketøy er 100x farligere enn de som er forsiktige. Har kommet til relativt ferske dødsulykker et par ganger... Du får en litt annen holdning etter det synet. Blod og kroppsdeler strødd utover. Anonymkode: a7592...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #106 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er feil! De som kjører sakte når det er store utfartshelger, blir vinket til side og tatt en prat med. At de blir stoppet under en fartskontroll når de kjører under fartsgtensen, er bare tull. Hadde det vert et lite snev av sannhet, hadde mange fått en smell som ligger i 80 i 110 sone, og det er elbil som er problemet da. Men de er kanskje fredet? Anonymkode: c7976...b1b De får som oftest beskjed om å gasse på, men de kan også bli anmeldt og få bøter for å skape farlige situasjoner: https://www.tv2.no/a/8463562/. Anonymkode: f3c5e...1d2 1
Gjest Gagaen Skrevet 16. august 2021 #107 Skrevet 16. august 2021 PetterKanin skrev (På 2021-8-12 den 21.15): Noen ganger gjør man det, ja. Traktorføreren bør ta hensyn og slippe forbi køen med jevne mellomrom. Det er de flinke til å gjøre også. Men det må være et sted som passer. Så pust og nyt livet i stedet mens du venter.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #108 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes alltid unntak. Nok av idioter på her i verden, sånn er det bare... Men kan uten tvil garantere deg at de som tror de er verdensmestere bak rattet og bruker bilen som leketøy er 100x farligere enn de som er forsiktige. Har kommet til relativt ferske dødsulykker et par ganger... Du får en litt annen holdning etter det synet. Blod og kroppsdeler strødd utover. Anonymkode: a7592...2ce Det er jeg helt enig i, og har også presisert i noen innlegg lenger oppe🤗: "Og bare så det er sagt: Jeg misliker idioter som råkjører, tar farlige forbikjøringer og risikerer andres liv MINST like mye (om ikke mer), som jeg misliker de som ligger 10-30 km/t under fartsgrensen. Forhold deg til de angitte fartsgrensene på veien og kjør etter forholdene, så blir alle fornøyde." Det finnes alltid noen som er verre, men faktum er likevel at de som kjører 20 km/t under fartsgrensen er et stort problem i trafikken. Anonymkode: f3c5e...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #109 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 19.08): Dette er 100% bullshit. Absolutt alle biler på veien kjører fortere enn et vogntog og du har aldri hatt et vogntog rett i ræva i over 100 km/t. Hvordan jeg kan vite det? Et vogntog er sperret for å kjøre fortere enn 90 km/t ... Anonymkode: dc957...e1e Som trailersjåfør burde du vite at i mange biler er det veldig enkelt å deaktivere fartssperren (og ferdskriveren). Fartssperren er ikke alltid nøyaktig, og mange sjåfører følger ikke med på speedometeret fordi de stoler blindt på at bilen ikke kan gå fortere enn 90, men egentlig ligger de over 100. (Det har jeg selv erfart som passasjer, at fartssperren var satt langt høyere enn 90 uten at sjåfør visste det) Bilen kan også trille fortere enn fartssperren, en såkalt "utrulling". For et tungt lastet vogntog skal det ikke store hellingen til før farten øker til langt over 90 når man slipper kjøretøyet fritt. Og til slutt, traileren kan ha en fungerende fartssperre på 90, men de kan likevel kjøre 20 over fartsgrensen i en 70-sone. Anonymkode: f6588...523 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #110 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 22.53): Nei slipper ikke forbi du får kjøre forbi. Anonymkode: 9cba9...210 Du har plikt til å slippe forbi andre om du er til hinder for trafikken. Hvis ikke kan du få bot og evt miste lappen. Anonymkode: 1e7bc...2f1 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 16. august 2021 #111 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det der er så farlig, spesielt på de veiene der. Jeg lærte å kjøre i akkurat det området, og husker det hendte etpar ganger at jeg måtte svinge av veien (såvidt det gikk med en svær doing klistra opp i rumpa) og la mamma eller pappa kjøre videre på grunn av ubehaget ved påtrengende trailere. Spesielt ubehagelig var det å få en trailer bak seg på vinteren i dårlig føre, på dårlige, ubrøytede veier…😬 De kan kjøre fort, ja! Anonymkode: f3c5e...1d2 Ja, det er langt til neste busstopp på den strekninga, så det er ikke barebare å stoppe 😕 Og de kommer så brått på, at du ikke rekker å stoppe hvis du ikke kjenner til dem, fordi du er tvunget opp i så høy fart der på glatta!
Ginavn Skrevet 16. august 2021 #112 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 19.11): Det er bare å gi mindre gass så kommer den lave farten av seg selv. Jeg er ikke glad i fart og elsker å sige bortover og kose meg med radio og naturen rundt . Anonymkode: 93c9a...136 Ta buss. AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 19.50): Hvorfor er det om å gjøre å ligge på to hjul i alle svinger? Jeg kjører i 70 på landeveien og det ER 70 som er fartsgrensen, men bak meg kommer det en gjøk som må legge seg helt oppi bagasjerommet for å signalisere at han vil at jeg skal kjøre fortere. Hvorfor? Det er svingete, jeg kjører i fartsgrensa og er komfortabel med farten. Hvis folk kunne roet seg litt ned på veiene hadde det ikke vært så mye uvettig kjøring og ulykker. Hva vinner du på å rase gjennom svingene i 80-90 på den landeveien jeg beskriver ovenfor her? Greier du faktisk å bremse kjapt nok hvis noe uforutsett skjer? Blir passasjerene dine kastet til siden i enhver sving? Hvorfor er du så utålmodig? Bil og høy fart er risikofylt. Anonymkode: 37475...38f Uvettig kjøring og ulykker? I Norge?! Har du kjørt i utlandet? Ullvott skrev (På 5.8.2021 den 20.18): Dette! Det samme skjer når de kommer til et område med dobbeltfelt den ene retningen, nettopp for at man skal få kjørt forbi. Ekstra "fint" er dette på de stedene hvor man også har fysiske midtdelere, slik at man ikke kommer forbi noen som helst andre steder enn der det er dobbeltfelt. DA setter de opp farten slik at man må opp i 120 for å komme forbi. Dermed slipper langt færre forbi også. Så fort dobbeltfeltet er tilbakelagt går farten ned til 67 km/t igjen selv om fartsgrensa er 80. Jeg kjører et sånt strekke hver eneste dag på vei til og fra jobb. Det er en egen plass i helvete for sånne folk 🙄 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 9.44): Alderdom, sykdom, dårlig syn, leter etter avkjørsel, nettopp fått en alvorlig telefon fra din gamle, syke mor. Kan være mange rare grunner Anonymkode: cbdbd...8a0 Kanskje sjåføren bak er på vei for å besøke sin gamle, syke far etter en alvorlig telefon? Hvorfor skal vi droppe alle forventinger til sinker i trafikken, og komme med all verdens unnskyldninger for deres dårlige kjøring? Hvis man ikke kan kjøre vanlig under gode forhold pga alderdom, sykdom og dårlig syn burde man hvertfall gi fra seg førerkortet! Den ene jeg kan gå med på, er hvis man er på en ny vei og skal svinge av! AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 9.58): Det er ikke overalt det er kommer til og slippe noen forbi. Dessuten så gidder jeg ikke og slippe forbi førere som er intresserte I og bryte loven da får de kjøre forbi om de ønsker det. Det som er farlig og irriterende er aggressive førere som legger seg langt opp I rumpa og ruter og presser andre biler ut av veien paga at de vil kjøre over grensa!😡😡😤😤 Anonymkode: 9cba9...210 Du er ikke UP. AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 15.43): Det er farligere og kjøre 10 km over grensa en 10 km under grensa. Anonymkode: 9cba9...210 Det som også er farlig, er et dårlig språk. Får forøvrig inntrykk av at du er en av dem som gir på ved enhver klar strekning og klar sikt, fordi du vil at alle andre skal lide under den bedrøvelige og bedritne kjøringa di. Aner ikke om du er et troll, eller en forstyrrende farlig og elendig sjåfør. 4
Tessa12 Skrevet 16. august 2021 #113 Skrevet 16. august 2021 (endret) Jeg er en av de som ALDRI ligger under fartsgrensen, jeg elsker rett og slett å kjøre fort. Syns at mange steder her i Norge så er fartsgrensen satt alt for lavt. Har i tillegg en liten turbosak som går mer enn fort nok for lommebok og førerkort. Likevel, tro det eller ei, eneste bot jeg har fått er parkeringsbot. Eneste «ulykke» jeg har vært i er at min bil ble rygget på inne på en parkeringsplass, med meg inni og motor av. Har hatt førerkort i 30 år. Endret 16. august 2021 av Tessa12 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #114 Skrevet 16. august 2021 Man kan miste lappen av å kjøre for sakte https://www.tv2.no/a/9705811/ Anonymkode: 21e5b...d83
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2021 #115 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er feil! De som kjører sakte når det er store utfartshelger, blir vinket til side og tatt en prat med. At de blir stoppet under en fartskontroll når de kjører under fartsgtensen, er bare tull. Hadde det vert et lite snev av sannhet, hadde mange fått en smell som ligger i 80 i 110 sone, og det er elbil som er problemet da. Men de er kanskje fredet? Anonymkode: c7976...b1b Har vært eksempler på at de har mistet og
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #116 Skrevet 16. august 2021 Tessa12 skrev (2 timer siden): Jeg er en av de som ALDRI ligger under fartsgrensen, jeg elsker rett og slett å kjøre fort. Syns at mange steder her i Norge så er fartsgrensen satt alt for lavt. Har i tillegg en liten turbosak som går mer enn fort nok for lommebok og førerkort. Likevel, tro det eller ei, eneste bot jeg har fått er parkeringsbot. Eneste «ulykke» jeg har vært i er at min bil ble rygget på inne på en parkeringsplass, med meg inni og motor av. Har hatt førerkort i 30 år. Så du er en av disse galingene jeg har truffet på landeveien ja. Du ligger aldri under fartsgrensa? Du kjører i 80 på slike veier? Da lurer jeg fælt på hvordan du ikke har frontkollidert noen gang. Anonymkode: 34222...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #117 Skrevet 16. august 2021 Ginavn skrev (9 timer siden): Ta buss. hvorfor det? Da kommer jeg ikke dit jeg skal, reiser ikke bare i storbyområder. Anonymkode: 93c9a...136
Tessa12 Skrevet 16. august 2021 #118 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så du er en av disse galingene jeg har truffet på landeveien ja. Du ligger aldri under fartsgrensa? Du kjører i 80 på slike veier? Da lurer jeg fælt på hvordan du ikke har frontkollidert noen gang. Anonymkode: 34222...4fb Tvilsomt at jeg har møtt deg, men ja, kan fint kjøre i 80 på den veien der, den ser eksakt lik ut som veiene her jeg bor, og forbi meg er det 80. Veistandard er et fremmedord i Norge. Med fullt fokus og kontroll, liten bil og mange timer bak rattet så går det bra, hver eneste gang. Verre med de man da møter midt i veien på sånne veier fordi de tror bilen er like bred som en stor traktor… 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #119 Skrevet 16. august 2021 Tessa12 skrev (2 minutter siden): Tvilsomt at jeg har møtt deg, men ja, kan fint kjøre i 80 på den veien der, den ser eksakt lik ut som veiene her jeg bor, og forbi meg er det 80. Veistandard er et fremmedord i Norge. Med fullt fokus og kontroll, liten bil og mange timer bak rattet så går det bra, hver eneste gang. Verre med de man da møter midt i veien på sånne veier fordi de tror bilen er like bred som en stor traktor… Bor du i Agder? Jeg bare trykka på street view i en tilfeldig liten vei. Du er gal om du fint kan kjøre i 80 der. Du ser jo ingenting hva som gjemmer seg rundt svingen. Du kan ikke bremse i tide om det kommer en mot deg. Veien er ikke bred nok til at du kan passere noen i 80. Jeg ville valgthalve hastigheten, 40. Du skal kunne møte deg selv. Du kan ikke møte en som også kjører i 80. Anonymkode: 34222...4fb 3
Tessa12 Skrevet 16. august 2021 #120 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor du i Agder? Jeg bare trykka på street view i en tilfeldig liten vei. Du er gal om du fint kan kjøre i 80 der. Du ser jo ingenting hva som gjemmer seg rundt svingen. Du kan ikke bremse i tide om det kommer en mot deg. Veien er ikke bred nok til at du kan passere noen i 80. Jeg ville valgthalve hastigheten, 40. Du skal kunne møte deg selv. Du kan ikke møte en som også kjører i 80. Anonymkode: 34222...4fb Bor ikke i Agder, du har nok rett at den veien er litt smalere enn veiene utenfor vindu her, men vi har ikke full bredde nei, og 80 er det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå