Gå til innhold

Hvordan klarer folk å kjøre godt under fartsgrensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk som kjører 100 km I I 60 sone burde ikke få lappen de er farlige på veien.

Anonymkode: 9cba9...210

Det er ingen i denne tråden som mener noe annet, vi snakker om hvor irriterende de som ligger i 40 i 60 sonen er.

Anonymkode: 519e4...e1d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Cole said:

Statistikk viser tross alt at trafikken flyter best når 40% bryter reglene, og det har bakgrunn i at så mange av de resterende er trege og farlige.

Kilde? En mister faktisk ikke lappen av og kjøre under fartsgrensa ved fotoboks en mister den bare om en kjører over grensa👍😊 og det er farligere og kjøre for fort i trafikken en for sakte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen i denne tråden som mener noe annet, vi snakker om hvor irriterende de som ligger i 40 i 60 sonen er.

Anonymkode: 519e4...e1d

Det er mye mer irriterende med de dom presser seg på i trafikken om du ønsker så kan du kjøre forbi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye farligere og kjøre for https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/trafikksikkerhet/kampanjer/fart/

«Bare» 10 km over kan være avgjørende om 300 kg elg havner innigjennom frontruta di eller ikke. Samme hvor mye verdensmester du er så kan du ikke være herre over alle faktorer i trafikken.

Anonymkode: 07f68...ca3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror det må være mange som har fått førerkortet pr postordre.

Anonymkode: 76ea8...f65

• Liker 2
Skrevet

Nå handlet vel ikke denne tråden om de som kjører i fartsgrensa, men de som konsekvent kjører både 10, 20 og 30 km under, kjører du i angitt fartsgrense så er du ikke et problem, ligger du konsekvent under uansett kjøreforhold så har du faktisk like lite i trafikken å gjøre som de som kjører mye over.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 19.11):

Det er bare å gi mindre gass så kommer den lave farten av seg selv. Jeg er ikke glad i fart og elsker å sige bortover og kose meg med radio og naturen rundt . 

Anonymkode: 93c9a...136

Helt greit, men da plikter du å enten gasse på eller kjøre ut til siden strax du får noen bak deg. Uten rimelig grunn er det ulovlig å sinke øvrig trafikk. Skulle ønske politiet slo hardere ned på slikt, det skaper farlige situasjoner.

Anonymkode: 1495e...092

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ble selv liggende bak bilister som kjørte 60 km/t på vei med 80 km/t flere ganger i sommer, og ingen av de slapp trafikken bak seg forbi. Dette var på svingete veier som gjorde forbikjøring vanskelig. Jeg fikk inntrykk av at disse bilistene er Per og Kari som kjører bil innimellom og tok førerkortet på 60-tallet. Og å se i speilet er ganske ukjent, så de får knapt med seg hva som foregår rundt seg. Ganske farlig egentlig. 

Slipp iallefall forbi trafikken bak deg om du kjører langt under fartsgrensen, fordi slik kjøring skaper farlige situasjoner i trafikken når folk mister tålmodighet. En mulighet er jo å ringe politiet som kanskje har tid til å veilede litt... eller få luket ut sjåfører som ikke burde være i trafikken. 

Anonymkode: ba9f5...cd0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt greit, men da plikter du å enten gasse på eller kjøre ut til siden strax du får noen bak deg. Uten rimelig grunn er det ulovlig å sinke øvrig trafikk. Skulle ønske politiet slo hardere ned på slikt, det skaper farlige situasjoner.

Anonymkode: 1495e...092

Kilde?  Er en grunn til at "snikere" ikke for bot for og kjøre for "sakte" men de som kjører fort får bot og prikker og fratatt førekort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble selv liggende bak bilister som kjørte 60 km/t på vei med 80 km/t flere ganger i sommer, og ingen av de slapp trafikken bak seg forbi. Dette var på svingete veier som gjorde forbikjøring vanskelig. Jeg fikk inntrykk av at disse bilistene er Per og Kari som kjører bil innimellom og tok førerkortet på 60-tallet. Og å se i speilet er ganske ukjent, så de får knapt med seg hva som foregår rundt seg. Ganske farlig egentlig. 

Slipp iallefall forbi trafikken bak deg om du kjører langt under fartsgrensen, fordi slik kjøring skaper farlige situasjoner i trafikken når folk mister tålmodighet. En mulighet er jo å ringe politiet som kanskje har tid til å veilede litt... eller få luket ut sjåfører som ikke burde være i trafikken. 

Kjør forbi, eller la vær, og slutt og syt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

«Bare» 10 km over kan være avgjørende om 300 kg elg havner innigjennom frontruta di eller ikke. Samme hvor mye verdensmester du er så kan du ikke være herre over alle faktorer i trafikken.

Anonymkode: 07f68...ca3

Det er farligere og kjøre 10 km over grensa en 10 km under grensa. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjør forbi, eller la vær, og slutt og syt.

Jeg har ikke lyst til å frontkollidere med motgående trafikk. Det er bedre om den sjåføren som ligger 20 km/t under fartsgrensen kjører inn til siden og slipper trafikken bak forbi. Da blir alle fornøyde. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er farligere og kjøre 10 km over grensa en 10 km under grensa. 

For en selv, ja. For dem som kommer imot, nei. De risikerer å få den som kjører for i den som kjører langt under fartsgrensen i fronten.

Slipp forbi!

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lyst til å frontkollidere

Og vi har ikke lyst til og bli tatt I fotoboks og få bot og prikker for og ha kjørt for fort Fordi du hadde dårlig tid og ville kjøre fortere og presse deg oppi rumpa. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, PetterKanin said:

For en selv, ja. For dem som kommer imot, nei. De risikerer å få den som kjører for i den som kjører langt under fartsgrensen i fronten.

Slipp forbi!

Nei slipper ikke forbi du får kjøre forbi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei slipper ikke forbi du får kjøre forbi.

Da parkerer du bilen.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og vi har ikke lyst til og bli tatt I fotoboks og få bot og prikker for og ha kjørt for fort Fordi du hadde dårlig tid og ville kjøre fortere og presse deg oppi rumpa. 

Du får ikke bot og prikker av å kjøre i 60 i 80-sonen. Eller jo, du kan få bot, men ikke for å kjøre for fort.

Ha litt styr på hva du diskuterer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 0.19):

Samme her. Jeg bruker litt tid på å øke farten fra feks 70 til 110. Noe skjer når jeg kjører mere enn 80, får veldige smerter i kroppen. Sannsynligvis pga en ulykke jeg var i. Joda, må jeg kjøre på firefelts så må jeg men egentlig er jeg som deg. Jeg sykler mye, veldig greitt der jeg bor. 

Anonymkode: 0e73c...0bd

Samme her også. Liker å kjøre bil i byen, men ikke i høy fart på landevei. Kjører ikke langkjøring på motorvei. 
Jeg er redd for å dø eller skade andre. 90-100 km er sinnsykt fort, man har lite feilmargin da. Smeller det dør du. 

Jeg har et spørsmål til dere som blir så innmari sinte på «sinker» i trafikken; hvorfor blir dere sånn? Skjønner dere ikke at alle ikke er racere på bilkjøring? Vi er forskjellige, ikke sant…

Har sett vanligvis sinnsrolige mennesker bli til frådende monstre bare fordi noen glemmer å blinke eller kjører litt sakte. Blir skremt jeg. 
At dere finnes stresser meg veldig, noe som gjør at jeg kvier meg enda mer for bilkjøring. 

Anonymkode: 7ba61...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...