Annemor69 Skrevet 5. august 2021 #1 Del Skrevet 5. august 2021 Hei, jeg er helt nybegynner og skal prøve å strikke en lue til min mann med hodeomkrets på 57 cm. Er det noen her som har en enkel oppskrift 😊 Bruker rundpunne 3,5 og garn norgesraggen. Hvor mange masker trenger jeg å legge opp? Tusen takk for tips 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Del Skrevet 5. august 2021 Hei @Annemor69! Jeg tror at man med viking norgesraggen kan bruke oppskrifter beregnet på viking raggen, ettersom det i en oppskrift her står at viking norgesraggen er garnalternativ til viking raggen: https://www.viking-garn.no/kataloger/1402-4-genser-med-rund-sal Her er gratis oppskrift på en lue (du kan laste den ned): https://www.viking-garn.no/kataloger/1402-1-genser-med-flagg-og-lue Her kan du søke opp flere oppskrifter: https://www.viking-garn.no/oppskrifter?sort_193=221&page_193=1&perpage_193=24#/plagg/lue-pannebånd-hatt/garn/viking-raggen Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annemor69 Skrevet 5. august 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 5. august 2021 Så snilt av deg 😊 tusen takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Del Skrevet 5. august 2021 Annemor69 skrev (Akkurat nå): Så snilt av deg 😊 tusen takk. Bare hyggelig Lykke til med strikkingen ♥️ Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Del Skrevet 5. august 2021 Annemor69 skrev (1 time siden): Så snilt av deg 😊 tusen takk. Jeg oppdaget nå at den oppskriften har andre pinnestørrelser enn 3,5 som du skrev at du har. "Veiledende pinner og tilbehør : Rundpinne og strømpepinner nr 4 og 4 ½." Det kan kanskje gå bra med pinne 3,5 hvis du ikke strikker veldig stramt. Det er lurt å strikke prøvelapp først for å sjekke strikkefastheten. Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Del Skrevet 5. august 2021 Du kan også justere oppskriften (bl.a. ved å legge opp noen flere masker), hvis du finner ut (etter å ha strikket prøvelapp) at du må ha flere masker med pinne nr 3,5. Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Del Skrevet 11. august 2021 Hei @Annemor69 I denne tråden er det flere linker med gode tips om strikking Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annemor69 Skrevet 11. august 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 11. august 2021 Tusen takk 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Del Skrevet 11. august 2021 Annemor69 skrev (3 minutter siden): Tusen takk 😀 Hei Strikker du etter den oppskriften som jeg postet link til? Går det bra selv om dine pinner er 3,5 mm og oppskriften anbefaler 4 og 4 ½ mm? Folk har forskjellig strikkefasthet, så etter å ha strikket prøvelapp (for å sjekke om strikkefastheten stemmer med det som står i oppskriften) så må mange velge å endre pinnestørrelse. Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annemor69 Skrevet 11. august 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 11. august 2021 Hei 😀 Har ikke kommet orntlig i gang ennå, men tusen takk for at fu spurte🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Del Skrevet 11. august 2021 Annemor69 skrev (1 minutt siden): Hei 😀 Har ikke kommet orntlig i gang ennå, men tusen takk for at fu spurte🤗 Takk for svar og lykke til med strikkingen ♥️ Anonymkode: f7543...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå