Gå til innhold

Mannen flytter ut av soverommet hver gang han har samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! ☺️

Mannen har to barn fra et tidligere forhold, som er her annenhver helg. Jentene deler rom når de er her, noe de begge er vant med også hos moren sin, og ønsker selv. 

Den yngste på nå 8 år, hadde en periode i fjor hvor hun slet med å få sove. Hun ønsket da at pappa skulle sove på flatseng inne på deres rom de nettene de var der, og det var selvsagt helt greit. 

Nå, ett år etter, ligger far fortsatt på flatseng inne hos jentene, hver eneste gang de er her. Jenta er altså 8 år, og deler seng med sin 4 år eldre søster, men likevel skal altså pappa sove der. 

Annenhver helg er greit nok det, det er jo ikke så ofte, men jeg kjenner at nå i ferien (og i andre ferier) at det er litt stusslig. De har vært her i 3 uker i strekk, og jeg og mannen har ikke sovet sammen en eneste natt. I tillegg legger han seg samtidig med barna, så vi får ingen alenetid sammen, eller tid til å prate uforstyrret (noe vi absolutt har behov for for tiden).

Jeg er gravid, og er spent på om dette vil fortsette også etter at barnet er født..

Regner med at mange nå kommer til å skrive at det er flott at han møter jenta si på dette, at hun føler seg trygg osv, og det er jeg enig i! Men etter ett år med «samsoving», hvor hun i tillegg har storesøster hos seg, kan det vel være greit å prøve å «avvenne» henne med dette? Vet ikke om hun egentlig har behov for det lenger, eller om det bare er kjekt for henne. 

Han har til og med sovet inne hos jentene når de har hatt overnattingsbesøk, noe jeg mener er litt spesielt, særlig når eldstejenta er såpass stor.

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: eb728...39c

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er noe man gjør i en periode om det er spesielle ting, som du skriver at jenta hadde problemer med å sove. Men ellers synes jeg det høres veldig unormalt ut at dette har fortsatt i et helt år. Jeg hadde synes det ville vært vanskelig å forholde meg til….  

Anonymkode: cddde...01b

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Høres utrolig merkelig ut! Kan du ikke bare si ifra at det ikke er naturlig eller nødvendig?

Anonymkode: 70398...0e6

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen er flatseng 

Anonymkode: 0dc09...6c3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis storesøster er 12 år og han sover der når hun har gjester så er det meget upassende synes jeg. 

Sånn ellers er det veldig spesiellt ja🙄 

Anonymkode: 165f7...ea2

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Dette må han jo avvenne.

Helt greit en periode, ved nattskrekk osv. Men nå kommer det snart en baby, og da blir det baluba på alle kanter. 

Anonymkode: f23cd...400

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke normalt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du ber be ham bedømme situasjonen en gang til, det var sikkert greit og nødvendig i starten, men hva nå, og i allefall når de har overnattingsbesøk..! Hva synes hun eldste om dette da? Jeg hadde tenkt at det er litt mye.. 

Anonymkode: 6345e...000

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Og ingen av jentene signaliserer at dette er ugreit? 

At et barn på 12 ikke ber sin far eller mor flytte ut av soverommet ville fått fått alle mine alarmklokker til å kime. Det tyder på redsel. Særlig om han ligger våken der inne fra 8-åringen legger seg, fortsetter å ligge der mens 12-åringen legger seg en time eller to senere og så forblir på rommet natten over. Har du og barnas mor diskutert saken? 

Anonymkode: ecd1c...34c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei dette er tull. Ikke normalt altså. Og jeg som mor hadde reagert kraftig vist mitt barn var på overnatting og far i huset hadde sovet der med de.

Anonymkode: fe670...9c5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Fedre med lite samvær gjør altså så mye rart grunnet dårlig samvittighet, og klarer ikke se at det er langt utenfor normalen og faktisk av og til ekstremt uhensiktsmessig. Som her. Nei, det er ikke normalt eller vanlig. Det er jo også ekstremt stusselig at han legger seg samtidig med barna. 

Anonymkode: c6abd...2da

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei! ☺️

Mannen har to barn fra et tidligere forhold, som er her annenhver helg. Jentene deler rom når de er her, noe de begge er vant med også hos moren sin, og ønsker selv. 

Den yngste på nå 8 år, hadde en periode i fjor hvor hun slet med å få sove. Hun ønsket da at pappa skulle sove på flatseng inne på deres rom de nettene de var der, og det var selvsagt helt greit. 

Nå, ett år etter, ligger far fortsatt på flatseng inne hos jentene, hver eneste gang de er her. Jenta er altså 8 år, og deler seng med sin 4 år eldre søster, men likevel skal altså pappa sove der. 

Annenhver helg er greit nok det, det er jo ikke så ofte, men jeg kjenner at nå i ferien (og i andre ferier) at det er litt stusslig. De har vært her i 3 uker i strekk, og jeg og mannen har ikke sovet sammen en eneste natt. I tillegg legger han seg samtidig med barna, så vi får ingen alenetid sammen, eller tid til å prate uforstyrret (noe vi absolutt har behov for for tiden).

Jeg er gravid, og er spent på om dette vil fortsette også etter at barnet er født..

Regner med at mange nå kommer til å skrive at det er flott at han møter jenta si på dette, at hun føler seg trygg osv, og det er jeg enig i! Men etter ett år med «samsoving», hvor hun i tillegg har storesøster hos seg, kan det vel være greit å prøve å «avvenne» henne med dette? Vet ikke om hun egentlig har behov for det lenger, eller om det bare er kjekt for henne. 

Han har til og med sovet inne hos jentene når de har hatt overnattingsbesøk, noe jeg mener er litt spesielt, særlig når eldstejenta er såpass stor.

Hva tenker dere andre?

Å buhu stakkars deg! Er det stusselig for deg? 🙄  - Det er langt kjipere med jenta på da syv, nå 8, som har slitt med søvn! 

Slutt å sett dine behov opp imot ei jente på 8 år sine. Du skaper en konkurranse mellom deg og 8 åringen, og far skal da tvinges til å velge deg eller barnet sitt. 

Det er «spesielt» at han må samsove når det er en større søster der med venner; men enkelte barn kan slite med angst, uro, bekymring. Jeg har selv måttet samsove på gulvet til ungen min fordi den om var på overnatting sliter med dette.

Heldigvis har ikke det barnet ei stemor det er i konkurranse med som skal hensyntas fordi det er så «stusselig» når barnet med natteskrekk/angst/uro/bekymring - trenger en voksenperson. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette må han slutte med. 

Jeg kan ikke helt se for meg at 12-åringen synes dette er normalt - ikke alene, og i hvert fall ikke med overnatting. En 12-åring er jo prepubertal og vil som regel ha rommet for seg selv. 

8-åringen kan kanskje ønske det, men selv der er det vanlig med avvenning. Er bonusmamma til en 8-åring som ønsker iblant å sove i sengen vår, men vi har begynte å vende ham av med det. Det er far som tok intitiativ til det, da han ser behovet (og gutten begynner å bli fysisk stor). 

Du burde prate med mannen din, og understreke at dette er ikke bare noe som kan avskrives med at du er "stemor", men en mening som deles av andre med barn på samme alder.

Han er nok blant dem som sliter med kvaler og samvittighet rundt skilsmissen.

Anonymkode: f8c60...545

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker han har lyst til å være sammen med de så mye som mulig. Ellers så stinker det litt oppfunn av historien også. Men jeg biter ikke på. Det er for tynt til å anklage for noe uansett. Flott hvis de har såpass nært forhold og utnytter den lille tiden de har. 

Anonymkode: c3777...562

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres spesielt ut… Skjønner at han gjorde det for en periode, men det burde jo blitt faset ut for lenge siden. Men om ikke annet får du nyte dobbeltsengen alene🤩

Anonymkode: 1995b...8c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva faen er flatseng 

Anonymkode: 0dc09...6c3

Det er helt greit at du ikke vet, men hvorfor ikke bare google først i stedet for å komme inn i tråden og banne?

Flatseng er et helt vanlig utrykk for en madrass oppredd på gulvet, altså som ligger "flatt på bakken". 

https://naob.no/ordbok/flatseng

Anonymkode: c4608...8e0

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei! ☺️

Hva tenker dere andre?

Sånn er det å være sammen med en mann som har barn fra før av, barna kommer først!

Det eneste som er merkelig her er at han gjør det når det er overnattingsbesøk, ikke at han sover der når det bare er de to som er der!

Anonymkode: 5e715...e65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: 74c2b...172

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Barna legger seg samtidig, for det er jo urettferdig for den yngste om hun må legge seg først, må vite.. Ingen av dem sier noe på det, den eldste synes også det er helt greit tror jeg. 

Jeg har spurt ham flere ganger om han ikke skal forberede yngste på at «i helga skal pappa sove i egen seng» ol, men han mener tydeligvis ikke det haster. Jeg har og gitt uttrykk for at jeg savner ham når jeg legger meg. Han jobber turnus de helgene han ikke har barna, så da får vi heller ikke så mye tid til å ligge sammen å prate eller kose. 

Og nei, jeg har ikke diskutert det med barnas mor 😅 jeg regner med hun synes det er helt greit om vi ikke sover i samme seng.. 

Synes dette begynner å bli et problem nå. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...