AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hvilke feil gjør mange som gjør at de ikke blir kjent og venner med folk? Sitter her og prøver å finne ut av hvorfor jeg aldri klarer å få venner, hva jeg gjør feil. Hadde satt pris på om noen hadde forslag til hva enten du eller folk rundt deg gjør feil... Anonymkode: e7c16...9df
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Tror ofte det går på kroppslukt. Anonymkode: a34f5...9e8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Jeg trekker meg unna antivaxere, FRPere, folk som bare snakker om den dårlige helsa si og folk som har "drite ut andre humor". Gjerrighet, latskap og fyll er også dårlige egenskaper. Anonymkode: 9b057...bac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Åpner seg ikke nok kanskje? Jeg fikk beskjed av en som kjenner meg godt at rundt nye mennesker kunne jeg oppleves arrogant. Smilte lite og åpnet meg ikke nok. Bare med å smile mer endret alt seg, til det positive. Det smilet er kjempeviktig. Anonymkode: 6d380...cd2
visp Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Tror ofte det har med tilfeldigheter å gjøre. Rett plass til rett tid. Om du jobber, alder, hva du pleier å gjøre i fritiden. Det er helt sikkert ikke deg det er noe galt med. 2
tussi84 Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Jeg sliter sosialt pga en konjuktiv feil som er medfødt som gjør at jeg sliter litt med auteisme. I sosiale sammenhenger klarer jeg derfor ikke følge helt med, og jeg faller ut raskt. Spesielt gjelder dette hvis det er mange der, eller emnet som snakkes om ikke interesser meg/jeg kan lite om det. Hvis noen snakker til meg direkte svarer jeg, og prøver å stille spørsmål tilbake, men av og til bare stopper det opp og jeg vet på en måte ikke hva jeg kan prate om.. For meg går det best å være sammen med 1 eller 2 stk samtidig. Blir man godt kjent med meg så har jeg ingen problemer med å prate. Det er bare sjeldent at noen velger å gi meg en sjans, da folk baserer seg på første inntrykket, og da ser de jo en innadvendt og sjenert person.. Har dog fått litt venner gjennom årene, men de fleste har kommer fra venner av venner. Så har jeg møtt noe via vennegrupper på Facebook. ... Men du spør om hvorfor du ikke får venner. Jeg kjenner deg ikke, men det som kan være er årsaken genrellt kan være: - kjemien matcher ikke, eller dere har for ulike interesser. - du er for innadvendt/byr ikke på deg selv, for sjenert. - du har kanskje litt for mye fokus på negative og folk trekker seg unna. - den andre personen er ikke åpen for å danne nye vennskap, da den kanskje ikke har mulighet/tid.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Du må være litt frampå, prate og gi av deg selv. Være en interessant person som også evner å lytte. Jeg orker ikke folk som bare sitter der og er usikker, ikke prater, ikke forteller noe om seg selv.. på lik linje med folk som snakker på inn og ut pust.. men plass midt i mellom Anonymkode: f02a0...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Jeg kommer i grunnen overens med de fleste, men det er relativt gjentakende hva som gjør at jeg unngår folk for videre vennskap - sosial inkompetase, dette kan dekke utrolig mye, men de som aldri evner å lese kroppsspråk, sosiale koder, normal høflighet eller tar et nei for et nei blir glatt føyset ut - folk som snakker mye om sykdom, og gjerne klager på helsevesen, nav og samfunnet generelt i alle mulige vendinger - folk som klager mye og er negative er generelt slitsomt, klager på servitøren der vi er, klager på bussjåføren på vei dit, klager på kassadamen i butikken i går, klager på alle de kan klage på - folk som lukter - folks om kler seg sjaskete. Altså skal vi spise på burger king på vei hjem fra fjelltur er kleskode irrelevant, men når vi skal på fin restaurant en lørdagskveld så forventer jeg at folk stiller i rene klær som passer stilen til stedet, ikke en sliten t-skjorte, flekket bukse og feltstøvler. - folk helt uten noe å tilføye i diskusjoner, ikke kan de noe om politikk, samfunnsliv, litteratur, musikk eller hva vi nå snakker om, de bare sitter der som tause statuer. Så; vask deg, ta på rene klær, dropp klagingen, delta aktivt i samtaler og oppfør deg som folk, så er du langt på vei. Anonymkode: 692a9...983 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå