Gå til innhold

Trinn 4

Fremhevede innlegg

Skrevet
AfterTheRain skrev (1 time siden):

I den lokale forskriften for Bergen blir det innført følgende tiltak:

• Plikt til registrering og legitimering av gjester på serveringssteder.
  • Harmonisering av skjenketidene for inne- og uteservering.
  • Krav om bruk av munnbind på serveringssteder, når gjester og ansatte beveger seg rundt og ikke kan holde én meters avstand.
  • Redusert lydnivå på serveringssteder slik at gjester kan snakke sammen og samtidig holde en meters avstand.
  • Besøksrestriksjoner på sykehjem.

"Byrådet anbefaler at man bruker munnbind på offentlig sted der det ikke er mulig å holde en meter avstand. Dette inkluderer kollektivtransport, taxi, lokaler for kultur og fellesarealer på kjøpesentre.

Byrådet anbefaler også å begrense antall gjester i private hjem. Anbefalingen er maks ti personer. Fullvaksinerte kommer utenom."

Det er egentlig helt greit med disse tiltakene, men jeg blir kvalm av munnbind-idioti som alltid må inkluderes. Lenge leve falsk trygghet. Og at alle ser ut som om de har ei truse i fjeset sitt.
Hater munnbind, og skal på konsert, så det blir j***a gøy i 30 grader. Det er hun Beate Husa som trenger en munnbind som hun aldri kan ta av og er lydisolert i tillegg.

Redusert lydnivå burde vært innført lenge før korona kom.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
zemer skrev (13 minutter siden):

Redusert lydnivå burde vært innført lenge før korona kom.

DET er jeg enig i.

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (3 timer siden):

Du tror ikke det heller har noe med vaksine krisen vi har her i NORGE? Har noe med saken å gjøre..?? 

Jeg spurte om du er enig i at det som vil ramme UK også mest sannsynlig vil påvirke oss? Er ikke det logisk? Tror du, hvis en hissig mutant sprer seg i UK at resten av Europa vil bli rammet, eller tror du viruset bestemmer seg for å ikke spre seg utover gjennom reisevirksomhet? Slik det har gjort tidligere. Har det ikke lyst denne gangen, bare ta rotta på britene? 

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Ukjent. said:

Amen til denne kronikken.

Jeg tror dessverre ikke FHI har så mye de skulle sagt. Det er kongen og kronprinsen i Helsedirektoratet som bestemmer. Jeg tror ikke det er tilfeldig at både Aavitsland og Stoltenberg til stadighet er ute i media og sier at faren er over. Så kommer kronprinsen fra HD og hyler om alle bekymringene sine, og flokken hans følger han. Flokken som synes det er trygt og godt å være part i en totalitær stat.

Det er skummelt at dette skjer i vår moderne tid. At vi ikke har lært noe som helst av historien. 

Nordmenn har skuffet meg det siste halvannet året.

Helt fredsskadet..

• Liker 2
Skrevet
Møkkalei skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte om du er enig i at det som vil ramme UK også mest sannsynlig vil påvirke oss? Er ikke det logisk? Tror du, hvis en hissig mutant sprer seg i UK at resten av Europa vil bli rammet, eller tror du viruset bestemmer seg for å ikke spre seg utover gjennom reisevirksomhet? Slik det har gjort tidligere. Har det ikke lyst denne gangen, bare ta rotta på britene? 

Nok en gang jeg snakker om grunnen(E) her i Norge. Du kan ikke vise til noe som helst. Hvorfor skal jeg i det hele tatt ta deg seriøst?

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (Akkurat nå):

Nok en gang jeg snakker om grunnen(E) her i Norge. Du kan ikke vise til noe som helst. Hvorfor skal jeg i det hele tatt ta deg seriøst?

Så Norge blir ikke påvirket av det som skjer i UK? Nei vel. Da kan vi bare åpne opp og la det fare og gå. Så satser vi på en helt ny runde med Corona, kanskje enda verre denne gangen og totalt lockdown. Fordi folk må drikke,reise, feste og shoppe akkurat nå .

• Liker 2
Skrevet
Anonymus1986 skrev (8 minutter siden):

Nordmenn har skuffet meg det siste halvannet året.

Helt fredsskadet..

Ja, det er virkelig helt tragisk å være vitne til. Også denne kvalmende dobbeltmoralen der de dømmer feks de som er skeptiske til vaksinen nord og ned. Samtidig er de ikke villig til å gi fra seg en vaksinedose til eldre, skrøpelige i fattige land. Å nei, viktigere at friske, norske 18- åringer for en dose først. 

• Liker 3
Skrevet
Møkkalei skrev (11 minutter siden):

Så Norge blir ikke påvirket av det som skjer i UK? Nei vel. Da kan vi bare åpne opp og la det fare og gå. Så satser vi på en helt ny runde med Corona, kanskje enda verre denne gangen og totalt lockdown. Fordi folk må drikke,reise, feste og shoppe akkurat nå .

Herregud da, mann 😅

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (4 minutter siden):

Herregud da, mann 😅

Jeg er kvinne, takk. Ei ekte møkkakjerring.

Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (32 minutter siden):

Ja, for det som skjer i UK er jo fullstendig krise......(ironi)

Sjekk grafen for daglige sykehusinnleggelser. Lagt merke til at situasjonen i UK ikke har vært noe særlig i media i det siste 2-3 ukene? Ikke så rart, det går jo mye bedre og det er jo ikke av interesse for fryktmedia.

image.thumb.png.0304059bcd2fd3a557576e3fd56bd0f1.png

Endret av Gjeste mann
  • Liker 6
Skrevet

Ryddet for helseskadelig innhold og innlegg som bryter med koronarommets regler. Lomvi, mod.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager kan ikke politikere jobbe enda mer for at vaksinene kan fordeles mer rettferdig verden over, så de som ønsker det, kan få tilbudet?

Vi står i en global pandemi, og det er global urettferdighet med ulike vaksinetilbud, noe som kun gir en boomerangeffekt med mer smitte om igjen og om igjen. 

Skrevet (endret)

Forresten husker dere i mars i fjor når vi skulle stenge ned litt for å "flate ut kurven"? Hvor flat må den være liksom? 🤪

Endret av AfterTheRain
  • Liker 2
Skrevet
AfterTheRain skrev (5 minutter siden):

Forresten husker dere i mars i fjor når vi skulle stenge ned litt for å "flate ut kurven"? Hvor flat må den være liksom? 🤪

Husker dere når vi skulle "beskytte de sårbare"? 

Eller når vi skulle "unngå å overbelaste helsevesenet"? 

• Liker 1
Skrevet
Barbalala skrev (4 minutter siden):

Husker dere når vi skulle "beskytte de sårbare"? 

Eller når vi skulle "unngå å overbelaste helsevesenet"? 

Vi har flatet ut økonomien, humøret,helsa, friheten, rettighetene, familielivet,privatlivet blant annet 🙈

Kurven blir aldri flat nok for de;)

• Liker 2
Skrevet
Møkkalei skrev (6 timer siden):

Gå inn på Dagbladet nå, en av toppsakene. Utdrag fra artikkelen: 

Nå advarer eksperter om at den lave vaksinedekningen i Kongo kan ramme land med høy vaksinasjonsdekning, deriblant Storbritannia.

Pascal Lutumba, professor ved Universitetet of the University of Kinshasa i Kongo, sier til avisa at en uvaksinert befolkning kan føre til at deltavarianten og den sørafrikanske varianten kan muteres og bli resistent mot vaksiner.

- Hvis en Kongo-variant inntar et land som Storbritannia, som har en høy vaksinasjonsdekning, kan det plassere dem tilbake der de var i starten av pandemien. De blir nødt til å vaksinere seg med en ny vaksine, sier han.

WHO-sjef Tedros Ghebreyesus påpekte på en pressekonferanse onsdag at mer enn 80 prosent av verdens vaksiner hittil har gått til velstående lag av folket, selv om de bare utgjør halvparten.

Jeg synes den artikkelen til Dagbladet beskriver godt hvordan media ganske ukritisk spiller på frykt med store overskrifter. En litt tilfeldig kommentar fra en professor i Kongo blir til store overskrifter i Norge, er rimelig spesielt. Det er jo ingenting som tyder på at Kongo er noe mer egnet som et arnested for nye mutasjoner enn andre land med mye smittespredning og lav immunitet. Så skal det vel også sier at agendaen åpenbart er å skaffe flere vaksiner til Afrika og Kongo.

Hovedproblemet er dog ikke nødvendigvis tilgangen på vaksiner, men distrusjon og infrastruktur. Flere land i Afrika har jo faktisk måttet kaste masse vaksinedoser før de får satt de i armene til innbyggerne. Dette skremmer meg mer enn tilgnagnen per må, for det er jo ting som tyder på at tilgangen vil bli bedre og bedre med månedene som kommer. Da må landene få hjelp til å effektivt sette vaksinene også. Vi snakker også mye om at vi i Norge og Vesten "tar" vaksiner fra Afrika, men effektiv vaksinering av Pfizer og Moderna i disse landene med tanke på kravene til oppbevaring og nedfrysing i spesialfrysere er jo et enormt problem. Mange steder i verden er det jo ikke et strømnett å stole på. Vaksinering av disse vaksinene på landsbygda i urolige Kongo er lettere sagt enn gjort..

• Opprett ny...