Gå til innhold

Trinn 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

utsatt nok en gang.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ostekaker skrev (1 minutt siden):

utsatt nok en gang.

Er det rart? Nå kan vi få mutanter inn fra land som knapt har vaksiner. Kongo f.eks, trekkes frem som et land som nesten garantert vil få mutanter og det vil spre seg til Europa og mest sannsynlig hele Vesten. Da kan det hende vi starter fra scratch og må ha helt ny vaksine. Ikke tiden for å ta sjanser, tror forskerne vet hva de snakker om. 

• Liker 6
Skrevet
Møkkalei skrev (Akkurat nå):

Er det rart? Nå kan vi få mutanter inn fra land som knapt har vaksiner. Kongo f.eks, trekkes frem som et land som nesten garantert vil få mutanter og det vil spre seg til Europa og mest sannsynlig hele Vesten. Da kan det hende vi starter fra scratch og må ha helt ny vaksine. Ikke tiden for å ta sjanser, tror forskerne vet hva de snakker om. 

Kan du linke til dette?

Jeg har ikke fått med meg at forskerne sier dette.

Takk.

• Liker 3
Skrevet
ostekaker skrev (3 minutter siden):

Kan du linke til dette?

Jeg har ikke fått med meg at forskerne sier dette.

Takk.

Gå inn på Dagbladet nå, en av toppsakene. Utdrag fra artikkelen: 

Nå advarer eksperter om at den lave vaksinedekningen i Kongo kan ramme land med høy vaksinasjonsdekning, deriblant Storbritannia.

Pascal Lutumba, professor ved Universitetet of the University of Kinshasa i Kongo, sier til avisa at en uvaksinert befolkning kan føre til at deltavarianten og den sørafrikanske varianten kan muteres og bli resistent mot vaksiner.

- Hvis en Kongo-variant inntar et land som Storbritannia, som har en høy vaksinasjonsdekning, kan det plassere dem tilbake der de var i starten av pandemien. De blir nødt til å vaksinere seg med en ny vaksine, sier han.

WHO-sjef Tedros Ghebreyesus påpekte på en pressekonferanse onsdag at mer enn 80 prosent av verdens vaksiner hittil har gått til velstående lag av folket, selv om de bare utgjør halvparten.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (1 minutt siden):

Gå inn på Dagbladet nå, en av toppsakene. Utdrag fra artikkelen: 

Nå advarer eksperter om at den lave vaksinedekningen i Kongo kan ramme land med høy vaksinasjonsdekning, deriblant Storbritannia.

Pascal Lutumba, professor ved Universitetet of the University of Kinshasa i Kongo, sier til avisa at en uvaksinert befolkning kan føre til at deltavarianten og den sørafrikanske varianten kan muteres og bli resistent mot vaksiner.

- Hvis en Kongo-variant inntar et land som Storbritannia, som har en høy vaksinasjonsdekning, kan det plassere dem tilbake der de var i starten av pandemien. De blir nødt til å vaksinere seg med en ny vaksine, sier han.

WHO-sjef Tedros Ghebreyesus påpekte på en pressekonferanse onsdag at mer enn 80 prosent av verdens vaksiner hittil har gått til velstående lag av folket, selv om de bare utgjør halvparten.

Men det er ikke i Norge, link til norske forskere som sier det om Norge er du snill.

Endret av ostekaker
  • Liker 2
Skrevet
ostekaker skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke i Norge, link til norske forskere som sier det om Norge er du snill.

Tror du virkelig kun UK blir påvirket av dette? Og ingen andre? Bruk hodet.

• Liker 4
Skrevet
Møkkalei skrev (17 minutter siden):

Tror du virkelig kun UK blir påvirket av dette? Og ingen andre? Bruk hodet.

Igjen vi snakker om Norge.

• Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (8 minutter siden):

Igjen vi snakker om Norge.

Korona sprer seg fra land til land. Dette var et potensielt scenario som ble beskrevet i denne artikkelen, med presisering av ett land. Det som går igjen i korona-informasjonen er i veldig stor grad denne frasen:  vi vet for lite til å si noe sikkert.

Derfor holder de igjen på f.eks trinn 4. De er litt føre var. De frykter mest mutanter som gjør at pandemien egentlig i realiteten starter på nytt. Det må vi for enhver pris unngå. 

Det er ikke noen artikkel som spesifikt nevner Norge. Men vi fikk alle varianter av Corona gjennom reisevirksomhet, som alltid vil foregå. Mest sannsynlig vil det som rammer UK ramme oss. Finner ikke du det hele logisk? Eller tror du disse mutantene kun vil spres i Kongo og UK? Er det slik du tolker artikkelen? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (10 minutter siden):

Korona sprer seg fra land til land. Dette var et potensielt scenario som ble beskrevet i denne artikkelen, med presisering av ett land. Det som går igjen i korona-informasjonen er i veldig stor grad denne frasen:  vi vet for lite til å si noe sikkert.

Derfor holder de igjen på f.eks trinn 4. De er litt føre var. De frykter mest mutanter som gjør at pandemien egentlig i realiteten starter på nytt. Det må vi for enhver pris unngå. 

Det er ikke noen artikkel som spesifikt nevner Norge. Men vi fikk alle varianter av Corona gjennom reisevirksomhet, som alltid vil foregå. Mest sannsynlig vil det som rammer UK ramme oss. Finner ikke du det hele logisk? Eller tror du disse mutantene kun vil spres i Kongo og UK? Er det slik du tolker artikkelen? 

Ja men nå spør jeg om en artikkel som spesifikt nevner til Norge og/eller forskere som henvender seg ang  Norge, og det kan du jo ikke tydeligvis. 

Endret av ostekaker
  • Liker 1
Skrevet
ostekaker skrev (5 minutter siden):

Ja men nå spør jeg om en artikkel som spesifikt nevner til Norge og/eller forskere som henvender seg ang  Norge, og det kan du jo ikke tydeligvis. 

Helt riktig. Det innrømmet jeg i forrige innlegg. 

Så spør jeg deg. Tolker du artikkelen dithen at kun Kongo og UK vil få disse eventuelle mutantene, og alle andre land slipper unna? Er det slik du ser det?

Din tur til å svare.

• Liker 5
Skrevet
Møkkalei skrev (31 minutter siden):

Helt riktig. Det innrømmet jeg i forrige innlegg. 

Så spør jeg deg. Tolker du artikkelen dithen at kun Kongo og UK vil få disse eventuelle mutantene, og alle andre land slipper unna? Er det slik du ser det?

Din tur til å svare.

Du tror ikke det heller har noe med vaksine krisen vi har her i NORGE? Har noe med saken å gjøre..?? 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Møkkalei said:

Jaja, dette er vel ikke noe nytt. Likevel var det ingen som brydde seg om skeivfordeling av vaksiner i verden hittil. Kanskje det var feil å satse på vaksiner helt i fra begynnelsen 🤷‍♂️

• Liker 2
Skrevet

Nå begynner Bergen å innføre tiltak igjen. Dette kommer aldri til å ta slutt. Hjelper ikke at helsemyndighetene ymter frempå at vi tåler høyere smittetrykk. Lokale politikere elsker åpenbart å føle seg viktige ved å innføre tiltak. At smittevernloven krever forholdsmessighet er glemt for lengst. 

• Liker 10
Skrevet
Ukjent. skrev (58 minutter siden):

Nå begynner Bergen å innføre tiltak igjen. Dette kommer aldri til å ta slutt. Hjelper ikke at helsemyndighetene ymter frempå at vi tåler høyere smittetrykk. Lokale politikere elsker åpenbart å føle seg viktige ved å innføre tiltak. At smittevernloven krever forholdsmessighet er glemt for lengst. 

Hva slags tiltak? 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Ukjent. said:

Ja det er kjipt og irriterende at de ikke klarer å ha litt is i magen. Når de begynte å snakke om at nå må vi brette opp ermene igjen osv. osv. holdt jeg på å spy. 

Om 3-4 uker har vi enda flere fullvaksinerte, så blir det tomt på unnskyldninger. Hvis de ikke klarer å slappe litt av da, så vet jeg ikke. Grensen er nesten nådd for de fleste tror jeg. Håper flere vaksinerte og begynner å våkne litt. Pandemien er ikke drevet av de uvaksinerte, men psykotiske politikere som tror de er fangevoktere i Stanford Prison Eksperimentet.

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, ostekaker said:

Hva slags tiltak? 

I den lokale forskriften for Bergen blir det innført følgende tiltak:

• Plikt til registrering og legitimering av gjester på serveringssteder.
  • Harmonisering av skjenketidene for inne- og uteservering.
  • Krav om bruk av munnbind på serveringssteder, når gjester og ansatte beveger seg rundt og ikke kan holde én meters avstand.
  • Redusert lydnivå på serveringssteder slik at gjester kan snakke sammen og samtidig holde en meters avstand.
  • Besøksrestriksjoner på sykehjem.

"Byrådet anbefaler at man bruker munnbind på offentlig sted der det ikke er mulig å holde en meter avstand. Dette inkluderer kollektivtransport, taxi, lokaler for kultur og fellesarealer på kjøpesentre.

Byrådet anbefaler også å begrense antall gjester i private hjem. Anbefalingen er maks ti personer. Fullvaksinerte kommer utenom."

Det er egentlig helt greit med disse tiltakene, men jeg blir kvalm av munnbind-idioti som alltid må inkluderes. Lenge leve falsk trygghet. Og at alle ser ut som om de har ei truse i fjeset sitt.
Hater munnbind, og skal på konsert, så det blir j***a gøy i 30 grader. Det er hun Beate Husa som trenger en munnbind som hun aldri kan ta av og er lydisolert i tillegg.

• Liker 4
Skrevet
AfterTheRain skrev (19 minutter siden):

• Redusert lydnivå på serveringssteder slik at gjester kan snakke sammen og samtidig holde en meters avstand

Takk :) Likte denne.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Passende kronikk til denne tråden

Ikke så rart at tiltakene blir holdt på når all kritikk blir nedsablet på sosiale medier og i kommentarfelt, som man også ser i kronikken.

Da er det ingen som gidder å si ifra lengre, folk vil tydeligvis ikke ha friheten sin tilbake..

Endret av Anonymus1986
  • Liker 8
Skrevet
Anonymus1986 skrev (9 minutter siden):

Passende kronikk til denne tråden

Ikke så rart at tiltakene blir holdt på når all kritikk blir nedsablet på sosiale medier og i kommentarfelt, som man også ser i kronikken.

Da er det ingen som gidder å si ifra lengre, folk vil tydeligvis ikke ha friheten sin tilbake..

Amen til denne kronikken.

Jeg tror dessverre ikke FHI har så mye de skulle sagt. Det er kongen og kronprinsen i Helsedirektoratet som bestemmer. Jeg tror ikke det er tilfeldig at både Aavitsland og Stoltenberg til stadighet er ute i media og sier at faren er over. Så kommer kronprinsen fra HD og hyler om alle bekymringene sine, og flokken hans følger han. Flokken som synes det er trygt og godt å være part i en totalitær stat.

Det er skummelt at dette skjer i vår moderne tid. At vi ikke har lært noe som helst av historien. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (4 timer siden):

På et etisk nivå ville dette bekymret meg mer enn at noen i velstående Norge kan bli smittet av et virus som de fleste fra høsten av er fullvaksinert imot, og som de med stor grad av sikkerhet vil få god og kyndig helsehjelp for om de skulle være så uheldig.

Endret av MorTil2
  • Liker 1
  • Opprett ny...