Gå til innhold

Baby 5 mnd som plutselig våkner oftere på natten for mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har før våknet én gang pr natt bare. Legger seg 19, våkner 03 for mat, og sover til morgenen. Nå våkner han allerede kl 00 og er sulten, og sulten igjen kl 03-04 osv. Han får mme. Prøvd grøt på kvelden og han spiser noen skjeer. Prøvd velling på kvelden også, da med 4 måleskjeer grøtpulver melka. Våkner likevel hyppig for mat. Skal dem ikke egentlig være mett lenger med grøt og fast føde? 😟 tips og råd?

Anonymkode: 48ea1...1e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har før våknet én gang pr natt bare. Legger seg 19, våkner 03 for mat, og sover til morgenen. Nå våkner han allerede kl 00 og er sulten, og sulten igjen kl 03-04 osv. Han får mme. Prøvd grøt på kvelden og han spiser noen skjeer. Prøvd velling på kvelden også, da med 4 måleskjeer grøtpulver melka. Våkner likevel hyppig for mat. Skal dem ikke egentlig være mett lenger med grøt og fast føde? 😟 tips og råd?

Ammer da, men her har grøt hverken på dagtid ellers kveldstid noe å si for hvor ofte jeg må amme på kveld og natt. Mini er fem måneder og ammes fremdeles hver 2-3 time 🥱

Anonymkode: 3b57e...748

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som her. Kunne sove natten gjennom, eller våkne rundt 03 for mat. Ble 5mnd og våknet plutselig 21.30, 24, 02, 04, 06... Vi har begynt med fst føde/bla a grøt til kvelds, men det er det samme selvom. Nærmer seg 6mnd nå og er nede i 2-3 måltider om natten igjen.. 🤷‍♀️ Får bare stå i det? 

Anonymkode: 682cc...027

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at ting forandrer seg. Kan være at ungen er tørst. 

Dropp velling, har ingenting for seg. Legg dine egne behov til side og gi barnet melk. De som ammer ammer fortsatt flere ganger om natta på denne tiden.

Anonymkode: 44c1f...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Spiser han faktisk, eller sutter han bare på puppen og koser seg? Min gjør nemlig det, våkner hver andre time og blir dritsur hvis ikke puppen er der og han kan slappe av med den i munnen. Han spiser egentlig ikke noe særlig. 

Vi skal ta kampen med å roe seg ned uten pupp, altså. Det er bare så slitsooomt 😩

Anonymkode: 472cd...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser han faktisk, eller sutter han bare på puppen og koser seg? Min gjør nemlig det, våkner hver andre time og blir dritsur hvis ikke puppen er der og han kan slappe av med den i munnen. Han spiser egentlig ikke noe særlig. 

Vi skal ta kampen med å roe seg ned uten pupp, altså. Det er bare så slitsooomt 😩

Ikke Ts, men jeg svarte lenger opp om at vi har det likt med plutselig endring ved 5 måneder. Her spises det faktisk godt hver andre time. 

Baby har lite tid til pupp på dagtid for alt annet er så spennede, pluss at smaksprøver og annen mat er mer spennende enn pupp. Så jeg mistenker at hun tar igjen på natta, og opprettholder produksjonen ved å die på natt

Anonymkode: 682cc...027

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han spiser, faktisk sluker flasken. Går ned på høykant. Så åpenbart skrubbsulten! Slitsomt at han plutselig trenger så mye mat på natta, men han får såklart mat 💙

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han er tørstere nå på sommeren?

Anonymkode: 6ddd6...23d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han spiser, faktisk sluker flasken. Går ned på høykant. Så åpenbart skrubbsulten! Slitsomt at han plutselig trenger så mye mat på natta, men han får såklart mat 💙

Han våkner TO ganger på natta😑 Fy fader flaskeforeldre er bortskjemte altså

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han våkner TO ganger på natta😑 Fy fader flaskeforeldre er bortskjemte altså

Da jeg ammet til inntil ganske nylig sov han hele natta, så skulle mye heller ammet jeg altså :) Var MYE enklere på alle mulige måter å amme, men det fikk jeg ikke til lenger. Men du står jo fritt til å bli flaskemamma du? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal og skal, babyen gjør som den vil. Kan være den er tørst eller varm (og tørst), eller at den har funnet ut at det er det den vil nå. Det er ingen fasit. 

Min sov heller ikke bedre etter at han fikk fast føde.

Anonymkode: 19e5f...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...