spørsml Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei! Jeg leide bil til helgen. På slutten av turen kjørte jeg opp en bratt bakke for å finne parkering til bilen, og helt ut av ingen ting begynner oljelampen å lyse og bilen slår av seg umiddelbart - midt i bakken! Som refleks tråkker jeg på bremsen med en gang, men den funker ikke. På denne tiden har bilen trillet ca en halv meter bakover. Jeg tar tak i spaken og bremser raskt med den innen 2-3 sekunder. Jeg gikk ut for å sjekke at alt var greit med bilen... dessverre hadde den fått noen dype, men små riper nederst, bak. Som ganske fattig student, ble jeg stressa og begynte å google hvordan man fisker sånne riper selv. Fant til slutt ut av det og fikset på de. De ble ikke perfekte, men ble litt bedre. Skal være ærlig og innrømme at jeg gjorde det av frykt og ville skjule merkene ettersom jeg kom frem til at å fikse riper kan koste alt fra 7000-15000 kr i Norge. Vi kjøpte forresten egen motorolje ved å gå 20 min til en bensinstasjon or å fikse det. Nå er det sånn at utleierselskapet har sendt mail om at jeg må betale veldig mye for disse ripene. Jeg har ikke råd til dette. Er det noen regler for slike situasjoner? Det er jo sånn at bremsene ikke funket fordi bilen stoppet og bremsen funket ikke da motoroljen var nesten tom - noe som er utleierens ansvar. Hvordan kan jeg "redde" meg selv ut av dette? Dette ville jo ikke skjedd om motoroljen var på plass og bilen ikke begynte å "hakke" og stoppe i en bratt bakke. Tar i mot alle tips jeg kan få!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Tror de kan ta deg på at du ikke sa fra om dette med engang. Men prøvde fikse selv. Anonymkode: ac548...d78 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Uff, som den over sier, problemet er at dere ikke sa fra og helte på egen olje. Det dere skulle gjort var å ikke gjøre noe, men ringe utleieselskapet så de kunne ha fikser redningsbil. Skjønner at du fikk panikk og ikke visste hva du skulle gjøre, men beklageligvis kan de kreve deg for penger her Anonymkode: 599e1...9a5 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Hvorfor har du laget 3 tråder om dette? En her, en i bil-forumet og en i forbruker-forumet. Anonymkode: fc436...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå