AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei! Må ta en kur på 10 dager med antibiotika og kan dessverre ikke amme ungen min på 7 måneder. Han får to måltider med fastføde, men han skal ha 3-4 måltider med mme. Tror jeg skal gå over til 3 måltider med fastføde som grøt etc i denne perioden, da det er vanskelig å gi mme på flaske. Han nekter og veiver med armer og ben og hyler. Noen som har noen gode tips til hvordan få i han mme? Har gitt med sprøyte som til nå har fungert best, men det tar en evighet å få det inn. Han er heller ikke fornøyd da. Antibiotika var siste utvei for meg og jeg har ikke noe valg om jeg skal bli bedre. Anonymkode: 3899c...8a1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Bruk NUK sine tåteflasker eller tutekopp Anonymkode: 2799d...234
Marshall Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Så fortvilende ❤️ Kan du blande mme i maten, så babyen får litt derfra? Kanskje han vil drikke av kopp?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Det er kun noen typer ab som ikke er forenelig med amming og de brukes på veldig spesielle indikasjoner. Anonymkode: 2b790...833 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Du over: Det er ikke relevant for hva jeg spør om. Vet ikke helt hva du sikter til, men om du absolutt må vite det så er jeg allergisk mot de typene jeg har fått som hjelper lokalt (prøvd 4 forskjellige) og det har gjort mitt tilfelle verre. Jeg må derfor gå på antibiotikapiller og lege sier jeg ikke kan amme. Det er feks pga at ungens tenner kan bli ødelagte. Har ei venninne som har slike tenner og det er det ikke verdt å amme for i 10 dager om han kanskje må leve med dårlig emalje og stygge tenner et helt liv. Takk for tips om å blande inn. Har tenkt til det når det ikke er grøt, men samtidig er hun ikke vant med å spise så mye ennå, så det er litt vanskelig å få i henne så mye mme som pakken sier han skal ha. Skal også prøve nuk flaske.:) Har f.eks nå prøvd å gi i en time og blandet tilslutt inn i sviskemos. Da endte det med 70ml som han fikk i seg av anbefalte 170ml. Anonymkode: 3899c...8a1 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Her er oversikt over alle typer antibiotika som er forenlig med amming: https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/antibiotika-i-sykehus/antibiotika-og-amming Ellers må du jo bare ta det litt dag for dag, kanskje baby vil ha mer mme etterhvert som puppen glemmes. Prøv å bruke vanlig glass/kopp uten tut. Det er mmepulver i vanlig kjøpegrøt, så hvis baby får nok porsjoner ned grøt er det ikke mye melk som skal til utenom. Anonymkode: a977f...d33
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du over: Det er ikke relevant for hva jeg spør om. Vet ikke helt hva du sikter til, men om du absolutt må vite det så er jeg allergisk mot de typene jeg har fått som hjelper lokalt (prøvd 4 forskjellige) og det har gjort mitt tilfelle verre. Jeg må derfor gå på antibiotikapiller og lege sier jeg ikke kan amme. Det er feks pga at ungens tenner kan bli ødelagte. Har ei venninne som har slike tenner og det er det ikke verdt å amme for i 10 dager om han kanskje må leve med dårlig emalje og stygge tenner et helt liv. Takk for tips om å blande inn. Har tenkt til det når det ikke er grøt, men samtidig er hun ikke vant med å spise så mye ennå, så det er litt vanskelig å få i henne så mye mme som pakken sier han skal ha. Skal også prøve nuk flaske.:) Har f.eks nå prøvd å gi i en time og blandet tilslutt inn i sviskemos. Da endte det med 70ml som han fikk i seg av anbefalte 170ml. Anonymkode: 3899c...8a1 Men greia er at det er ikke alltid leger er opplyst om dette. Vi ha ammende mødre som er inne for operasjoner som er fortvilte fordi de hat fått beskjed om at de ikke kan amme etter narkose. Noe som bare er tull. Man kan amme så fort man er våken nok. Så det var bare til info. Jeg ville hvertfall dobbeltsjekket. Anonymkode: 2b790...833
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Her er oversikt over alle typer antibiotika som er forenlig med amming: https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/antibiotika-i-sykehus/antibiotika-og-amming Ellers må du jo bare ta det litt dag for dag, kanskje baby vil ha mer mme etterhvert som puppen glemmes. Prøv å bruke vanlig glass/kopp uten tut. Det er mmepulver i vanlig kjøpegrøt, så hvis baby får nok porsjoner ned grøt er det ikke mye melk som skal til utenom. Anonymkode: a977f...d33 Det er dette jeg ville fram til. Det er 2 typer der som er uforenlig med amming. Og det brukes for litt sære ting. Anonymkode: 2b790...833 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Har du forsøkt med sugerør? Det var det eneste som ble godtatt av min. Anonymkode: 34d1e...372 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Liggende drikking funket på min da han en periode var helt bajas når han fikk flaske Anonymkode: 3d66f...14b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er kun noen typer ab som ikke er forenelig med amming og de brukes på veldig spesielle indikasjoner. Anonymkode: 2b790...833 Men gi deg. La TS bestemme selv. Mitt barns mage ble helt ødelagt da jeg måtte på på antibiotikakur i 10 dager ved amming. Anonymkode: 2799d...234 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men gi deg. La TS bestemme selv. Mitt barns mage ble helt ødelagt da jeg måtte på på antibiotikakur i 10 dager ved amming. Anonymkode: 2799d...234 Men du vet at babyer er forskjellige? Eller tror du alle er klin lik din? Anonymkode: 2b790...833
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men du vet at babyer er forskjellige? Eller tror du alle er klin lik din? Anonymkode: 2b790...833 Legene sa at antibiotikaen påvirker magene til små babyer når man ammer, så det poenget der er ugyldig. Men poenget er: ikke legg deg i TS sine grunner for å bruke antibiotika. Det er ikke det hun spør om! Anonymkode: 2799d...234 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Legene sa at antibiotikaen påvirker magene til små babyer når man ammer, så det poenget der er ugyldig. Men poenget er: ikke legg deg i TS sine grunner for å bruke antibiotika. Det er ikke det hun spør om! Anonymkode: 2799d...234 Det gjør ikke alltid det nei. Har ikke lagt meg opp i grunnen til at hun bruker ab. Men vanlige leger har ofte ikke oversikt over hva som er forenlig med amming eller ikke. De bare leser det som står i felleskatalogen. Anonymkode: 2b790...833
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er dette jeg ville fram til. Det er 2 typer der som er uforenlig med amming. Og det brukes for litt sære ting. Anonymkode: 2b790...833 Hvilke sære ting da? Anonymkode: 85c1a...4ae
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilke sære ting da? Anonymkode: 85c1a...4ae Kolistin brukes mot multiresistente gramnegative infeksjoner ved alvorlig sykdom. Flucytosine brukes mot alvorlige soppinfeksjoner, ofte hos mennesker ned hiv. Anonymkode: 2b790...833 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du over: Det er ikke relevant for hva jeg spør om. Vet ikke helt hva du sikter til, men om du absolutt må vite det så er jeg allergisk mot de typene jeg har fått som hjelper lokalt (prøvd 4 forskjellige) og det har gjort mitt tilfelle verre. Jeg må derfor gå på antibiotikapiller og lege sier jeg ikke kan amme. Det er feks pga at ungens tenner kan bli ødelagte. Har ei venninne som har slike tenner og det er det ikke verdt å amme for i 10 dager om han kanskje må leve med dårlig emalje og stygge tenner et helt liv. Takk for tips om å blande inn. Har tenkt til det når det ikke er grøt, men samtidig er hun ikke vant med å spise så mye ennå, så det er litt vanskelig å få i henne så mye mme som pakken sier han skal ha. Skal også prøve nuk flaske.:) Har f.eks nå prøvd å gi i en time og blandet tilslutt inn i sviskemos. Da endte det med 70ml som han fikk i seg av anbefalte 170ml. Anonymkode: 3899c...8a1 Mest sannsynlig kan du amme. Anonymkode: 8c10f...9c5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 11.47): Mest sannsynlig kan du amme. Anonymkode: 8c10f...9c5 Det er ikke det hun spør om!! Anonymkode: 2799d...234 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er ikke det hun spør om!! Anonymkode: 2799d...234 Greit å informere, virker jo som hun ikke vet det. Anonymkode: 8c10f...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå