Gå til innhold

Bryllups gave til rik venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Har en venninne som har blitt rik og skal snart gifte seg. 

Jeg selv er arbeidsledig og går på nav. 

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gi til gave da jeg har svært dårlig økonomi nå og venninnen min har jo nok penger til å kjøpe hva enn hun vil så det er ikke akkurat noe hun trenger eller ønsker seg..

Anonymkode: 92e0a...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med gavekort på barnevakttjenester hvis de har/planlegger barn?

Anonymkode: 9c97d...983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med gavekort på barnevakttjenester hvis de har/planlegger barn?

Anonymkode: 9c97d...983

Ikke om de planlegger barn 😬😬😬🙈

Anonymkode: aceb7...da5

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm.. hvilke interesser har de? Dersom de er turglade, kan du få tak i fine inngraverte turkopper, eller lage fine sitteunderlag? Om du kan strikke, kanskje du kan lage kjærestevotter? Kanskje kjøpe en vin som kan lagres og åpnes på et jubileum (om dette ikke blir for dyrt, drikker ikke vin selv så er ikke så inne i priser)? Litt vanskelig å svare uten å vite noe om paret.

Når det er sagt mener jeg at en eventuell ønskeliste også bør inneholde rimelige ting. Vi ønsket oss f.eks. krydder til 69 kroner og flaskekost til 99 kroner. Hadde blitt veldig glad for begge deler. Det viktigste for oss var at gjestene kom i bryllupet, ikke at de tok med gaver.

Anonymkode: 8c845...964

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått laget krus til et brudepar jeg skal være forlover for. De skal ha en ganske spesifikk tekst inngravert i ringene, så derfor samme tekst på krusene. Det kostet meg 500,-. Disse to har alt de trenger, og mangler de noe kjøper de selv. Derfor heller en personlig gave :) 

Vanskelig å gi råd før man vet ca prisklasse du kan legge deg på :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du skal gi det du føler for. At denne venninne er rik, har vel ingenting med saken å gjøre. Du gir etter hva din lommebok tillater. Klisjéen, det er tanken som teller, er faktisk ok å bruke her. 

Anonymkode: 7030e...7c7

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal gi det du føler for. At denne venninne er rik, har vel ingenting med saken å gjøre. Du gir etter hva din lommebok tillater. Klisjéen, det er tanken som teller, er faktisk ok å bruke her. 

Anonymkode: 7030e...7c7

Har man mye penger så har man lagt seg til dyrere vaner og mer luksus, og glemmer at andre kan ha lite penger.

Det som en rik person syns er billig, er dyrt for en fattig person. 

Anonymkode: c35fe...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har man mye penger så har man lagt seg til dyrere vaner og mer luksus, og glemmer at andre kan ha lite penger.

Rike mennesker bryr seg lite om verdien på gaver fordi de har råd selv til det de har lyst til. En gave med mye omtanke er å foretrekke, f.eks noe selvlagt eller noe som viser at du kjenner personens interesser (f.eks en LP hvis de liker Beatles etc.).

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke fått noe ønske liste siden hun skal gifte seg neste år, men siden det har vært så mye snakk om bryllupet så har jeg begynt å føle på stress/press med gave siden jeg må evt begynne å spare.

Føler prisen har noe å si da hun gir bursdag/julegaver etter hva jeg selv bruker.. altså hun ga dyrere gaver til andre venninner som brukte mer penger på gave til henne.

men får prøve å finne på en mer personlig gave!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette! Jeg husker en venninne giftet seg da jeg jeg var student, og han hun giftet seg med hadde tilsynelatende mye penger. Ønskelisten bar preg av dette, med mye dyre merker, og spesielt dyrt for studenter. (Mange av gjestene var fremdeles studenter) Husker de ønsket seg deler til et servise som tilfeldigvis kom på 50% rett før bryllupet, så ble noen tallerkener i gave. Upersonlig, men noe de ønsket seg og som jeg hadde råd til da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med en kurv med feks vin, noen litt fine oster, krydder, olje, kjeks osv?

Anonymkode: cf5d3...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette stemmer ikke nødvendigvis, men er mer en stereotype 

Anonymkode: 6a7b2...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med en kurv med feks vin, noen litt fine oster, krydder, olje, kjeks osv?

Anonymkode: cf5d3...909

Dette blir fort mange hundre kroner. En god olivenolje koster gjerne 300 kroner for en flaske. Eksklusive oster er rådyrt. Og da har vi ikke en gang kommet til vinen. 

Anonymkode: 78c65...391

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg ville laget noe personlig til brudeparet. Tid brukt i timer er mer verdifullt enn penger for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke fått noe ønske liste siden hun skal gifte seg neste år, men siden det har vært så mye snakk om bryllupet så har jeg begynt å føle på stress/press med gave siden jeg må evt begynne å spare.

Føler prisen har noe å si da hun gir bursdag/julegaver etter hva jeg selv bruker.. altså hun ga dyrere gaver til andre venninner som brukte mer penger på gave til henne.

men får prøve å finne på en mer personlig gave!  :)

Dette var da veldig sympatisk av henne! Hun vil ikke at du skal få dårlig samvittighet av at dere gir gaver til forskjellig pris, så da legger hun seg på det nivået hun vet du har råd til. Da regner jeg med att hun fint takler en relativt billig gave fra deg i en slik situasjon som bryllup!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det sånn at man gir dyrere gaver til de med god råd og billigere gaver til de med dårlig råd? Det gjør ikke jeg, ihvertfall.  Jeg gir for ca 1500 kr når jeg er gjest i bryllup uansett økonomisk status hos brudeparet. Man må jo gi etter sin egen lommebok, ikke brudeparet.

Anonymkode: 04f2d...575

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke om de planlegger barn 😬😬😬🙈

Anonymkode: aceb7...da5

Jo, det er nettopp hvis de planlegger barn at det er vits å gi slikt gavekort. 

Ellers er det jo smart å gi bort seg selv som barnevakt til folk som ikke skal ha barn dersom du har lyst å sluntre unna. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
On 8/5/2021 at 10:20 PM, loveli said:

Jo, det er nettopp hvis de planlegger barn at det er vits å gi slikt gavekort. 

Ellers er det jo smart å gi bort seg selv som barnevakt til folk som ikke skal ha barn dersom du har lyst å sluntre unna. 😅

Alt går ikke alltid etter planen.

Anonymkode: 14e13...207

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint kjøpe noe til 200 kr. 100 kr også. Selv om man er rik har man forsatt vettet i behold og forstår at ikke alle har samme mulighet til å gi mye. 

Du kan kjøpe en bok, fotoalbum, bilderamme. Kanskje du har noe liggende som du kan bruke. 

Eller du kan kjøpe en fin ting eller pyntegjenstand. Hva om du kjøper en morter eller en fin kakespade? 

Om du bare har 50 kr eller ikke har noen penger, kan du finne noe på finn eller på loftet ditt. 

Anonymkode: 33d47...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...