Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, fikk første tabletten til abort i dag tidlig, og lurer på om noen vil dele erfaringen sin med hjemmeabort? Hvor fort gikk det til det gikk over? 

Anonymkode: 5907d...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt inn cytotec vaginalt kl 10, aborterte kl 20. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gjort det igjen. For et smertehelvete.

Anonymkode: e43a2...b04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken uke var du i? :) Er akkurat 8 uker i dag.
TS

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjorde det ikke frivillig, hadde en MA. Men jeg hadde aldri i verden gjort det hjemme igjen, for jeg signerer at det var et smertehelvete. Må jeg gjøre det igjen noen gang, så blir det på sykehus.  

AnonymBruker
Skrevet
Patriotpaula skrev (59 minutter siden):

Jeg gjorde det ikke frivillig, hadde en MA. Men jeg hadde aldri i verden gjort det hjemme igjen, for jeg signerer at det var et smertehelvete. Må jeg gjøre det igjen noen gang, så blir det på sykehus.  

Hvilken uke var du i? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken uke var du i? :) 

8+5/6 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

For min del gikk det veldig greit. Fikk menssmerter, men ikke mer enn vanlig når jeg har mensen. Alt kom ut i do i en omgang, og da ga smertene seg. Husker ikke hvor lang tid det tok, men var samme ettermiddag. Var pga MA i uke 8. 

Anonymkode: 5de5f...d03

AnonymBruker
Skrevet

For meg tok det veeeldig lang tid. 

Jeg hadde også mye smerter som varte så og si hele dagen, samt blødninger. Det kom bare vanlige blødninger, så jeg var veldig usikker på om jeg var "ferdig". Ringte sykehuset, og de sa jeg bare fikk vente og at det antakeligvis kom mer.

3-4 dager senere var jeg på jobb, kjente noe presse på og måtte løpe på do. Da kom det...

Skulle gjerne gjort det på sykehus, men det var får man vel ikke lov til? De sendte meg bare hjem med masse piller og sa det er slik det gjøres. Jeg var i uke 9.

Anonymkode: d4433...13a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var veldig vondt. Krampene mine var absolutt mye verre enn vanlig menstrasjon, men heldigvis gikk det over ganske raskt. Vil selvsagt unngå å havne i samme situasjon igjen, men hadde nok heller gjort det på sykehuset om jeg måtte ta det valget igjen.

Anonymkode: 64442...90f

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det i uke 7-8. 
Jeg begynte å styrtblø hjemme dagen etter jeg fikk Mifegyne. Blødde ut nattbind på 1/2 time og det veltet ut med plommestore blodklumper som klasket ned i toalettet. Trodde da at jeg hadde abortert da, pga alt blodet men det bare fortsatte. Ringte sykehuset men de sa det var ikke annet å gjøre enn å gå å legge seg og slappe av. Like etter besvimte jeg på badet. Kom til hektene igjen en stund etterpå men blødningene bare økte på. Besvimte på nytt og da ringte samboer etter ambulanse. Ble innlagt på sykehuset og de kjørte på med Cytotec i flere runder. Etter 2 dager med kraftige blødninger svimte jeg av på nytt. Ble hentet at sykepleier og lege og trillet inn på et undersøkelsesrom der legen foretok en utskrapning. Først da stoppet blødningene litt, men besvimte nesten på nytt da jeg skulle ned fra gyn.stolen. Hadde høy puls og lå på en benk mens de la kalde kluter i pannen min. Etterpå fikk jeg to poser med blodoverføring.

Alt i alt: En veldig skremmende opplevelse :( 

Så var det andre gangen. Hadde da MA i uke 8. Da var jeg livredd for at jeg skulle få samme forløp som første gang. Ba instendig om å få være på sykehuset eller få kirurgisk abort. Ingen av legene jeg møtte på poliklinikken var interessert i å høre om hva som skjedde sist. De hadde ikke engang lest journalen angående forrige gang, og jeg følte meg sterkt presset til å gå med på en ny hjemmeabort. Også denne gangen endte det med store blødninger, besvimelse og ambulanse. Jeg ble innlagt på sykehuset og denne gangen hoppet de heldigvis over Cytotec-kuren og gjorde utskrapning med en gang.

Det jeg håper for dere som blør mye/har store smerter, er at dere ikke går med på å forbli hjemme hvis det føles helt uutholdelig. Det er enkelt for sykehuset å bare sende folk hjem, men det er faktisk ikke alltid kroppen ordner opp på egen hånd.

Ta vare på dere selv ❤️

Anonymkode: b06d0...004

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette 2 ganger, og forløpet var veldig forskjellig.

Første gang i uke 9, og da gikk det utrolig tregt og jeg fikk cytotec i tre omganger iløpet av dagen. Var forøvrig på sykehuset begge gangene, og det er jeg utrolig gla for. Mot ettermiddagen var det lite aktivitet og jeg ba om å få reise hjem. Blødde lite de neste dagene men hadde svake smerter som økte på dag for dag. Da ba jeg om å få en kontrolltime og da fant gynekologen ut av livmorhalsen var tett av blodkoagler, og jeg hadde rester som måtte ut, så da ble det en ny runde med cytotec. Gynekologen måtte inn med ei lang tann å pirke ut det som tettet livmorhalsen. Akkurat det var faktisk det mest ubehagelige med hele opplevelsen.

Andre gang gikk det mye bedre. Da var jeg i uke 6, og var godt forberedt på hvordan dette ble. Tok med meg pcen, mat og litt snacks og dro på sykehuset. Denne gangen var jeg mye mer bevisst på å være i bevegelse og det hjalp tydelivis mye for jeg var ferdig med aborten allerede etter 4 timer. Riktignok var smertene mye værre denne gangen, men det er vel naturlig siden det gikk såpass effektivt. Siste timen var smertene som de heftigste menssmertene som kom takvis, og takene varte ganske lenge i gangen, tipper rundt 3-4min. Fantastisk godt når de små pausene kom å man fikk slappe av litt før neste. Smertene ved første abort var langt fra slik som dette.

Lykke til. Mitt beste råd til deg er å være i bevegelse slik at man lettere får alt ut :) 

Anonymkode: e4960...3cd

Skrevet

jeg tok medisinsk abort i uke 9, men på sykehus.. det er jeg gla for da det var et 13 timers langt smertehelvette.. måtta ha morfin flere ggr. Men, har noen venninner som har gjort det samme, å hadde vanlige menssmerter.

Skrevet

Syns ikke det var gale. Hadde en MA i uke 8-9.

Tok alle cytotec-tablettene hjemme. Var overrasket over størrelsen på blodklumpene, men positivt overrasket over at smertene ikke var større. Som en heftig menstruasjon. Tok Ibux og Paracet.

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke vondt for min del. Ble så trøtt av smertestillende, at jeg sov igjennom de verste smertene. Skulle til å dusje da alt kom ut. Angrer litt på abort nå, etter jeg så alt sammen, kjenner jeg. 😢

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...