Gå til innhold

Hvor lenge hadde du bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vipper veldig om jeg skal ta vaksinen, og lurer på om hodepine, tåkesyn o.l går over hos dere som har hatt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tåkesyn?   De fleste får litt vondt i armen og kanskje noen influensalignende symptomer.  Det er helt normalt. 

• Liker 5
Skrevet

Dag 1 sår arm, dag 2 støl arm, dag 3 vond prikk. Det var det. 

Skrevet (endret)

Jeg tok vaksinedose to en fredag, og fikk full feber på 39 C dagen etter. Føltes som jeg hadde influensa. Men ingen symptomer som snørr eller hoste.

Feberen gikk over etter en dag, men jeg følte meg fremdeles dårlig (svimmel og småsyk som om jeg var forkjølet) i flere dager. Tror det var onsdag før jeg følte meg helt ok igjen.

Fikk Moderna-vaksinen.

Etter første dose var det bare en smule svimmelhet første kvelden og øm arm dagen etter.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Vond arm 2-3 dager etter første dose. Samme etter andre dose. Ellers ingenting. 

• Liker 5
Skrevet

1. dose: litt støl i armen i omlag 48t etter vaksinen, det var det eneste

• Liker 1
Gjest Elpapi39
Skrevet

Var livredd for å ta vaksinen. Bare tatt 1 venter på 2 dose. 
fikk pfizer. Merka bitte litt i armen  en halvtime etter å samme kveld.som en svak lårhøne.  Dagen etter var alt tipp topp igjen. 

Skrevet

Første dose da fikk jeg vondt i armen fra vaksinen ble satt øm, vond og nummen i en dag og to så var jeg som før. Dose 2, da ble jeg bittelitt øm på kvelden og dagen etter så ferdig. Fikk pfizer. :) 

De aller fleste for bare litt vondt i armen ellers kjenner det ingenting.

Kjenner flere med kroniske sykdommer som har fått "bivirkninger" men det er symptomer som de allerede har fra før så man kan jo egentlig ikke vite om det er sykdommen eller vaksinen men noe blir kanskje trigget uansett så har ingen av de heller angret på at det har tatt vaksinen.

• Liker 3
Skrevet
kermit123 skrev (10 minutter siden):

1. dose: litt støl i armen i omlag 48t etter vaksinen, det var det eneste

Samme her. Nesten litt skuffa hvor lite bivirkninger jeg fikk så mye som det er hauset opp. Forventa litt feber men slapp unna der også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg: dag 1 pitte litt vondt i armen om kvelden. Dag 2 litt sykdomsfølelse på kvelden. Alt dette borte til neste dag. Følte meg kanskje litt varmere og svettet litt ekstra et par dager, men ikke noe påfallende og så det ikke i sammenheng før jeg leste det senere (det kan være tilfeldig). Ingen av mine sykdommer har blitt verre heller, det til tross for at stress og infeksjon bruker å gjøre det.

Mannen: ikke vond arm og fryktet nesten han var lurt. Litt slapp dag to og ikke noe mer.

Valget var lett når jeg fikk klarsignal om å ta den 

• Liker 1
Skrevet

Første dose: feber og influensasymptomer dagen etter, slapp de neste to dagene, så helt fin igjen.

Andre dose: litt øm på stikkstedet, ellers ingenting.

Skrevet
Peonjenta skrev (2 timer siden):

Tåkesyn?   De fleste får litt vondt i armen og kanskje noen influensalignende symptomer.  Det er helt normalt. 

Men jeg spør ikke de fleste, jeg spør de som har fått hodepine, tåkesyn o.l 

Jeg VET at det ikke gjelder de fleste! Jeg spør ikke de som fikk litt vondt i armen heller.

Ts

• Liker 3
Skrevet
juni skrev (23 minutter siden):

Jeg VET at det ikke gjelder de fleste! Jeg spør ikke de som fikk litt vondt i armen heller.

Ts

Hvordan skal man kunne vite at "og lignende" ikke inkluderer vond arm? 

Skrevet
juni skrev (2 timer siden):

Ts

Har bare aldri hørt om tåkesyn, verken blant folk jeg kjenner som er vaksinerte eller i media.

• Liker 2
Skrevet
Peonjenta skrev (25 minutter siden):

Har bare aldri hørt om tåkesyn, verken blant folk jeg kjenner som er vaksinerte eller i media.

Det er ihvertfall en her inne, men jeg aner ikke om det gikk over. Er det jeg lurer på. Også hormonelle forstyrrelser.

• Liker 1
Skrevet
juni skrev (1 time siden):

Det er ihvertfall en her inne, men jeg aner ikke om det gikk over. Er det jeg lurer på. Også hormonelle forstyrrelser.

Vet ikke. Men 292 har innrapportert tåkesyn, leamus. Hormonelle forstyrrelser har det blitt skrevet en del om i media. Står om de forskjellige bivirkningene her. Kilde legemiddelverket.no 

3140A4BC-0C49-4B29-A361-F68A513CADFD.jpeg

• Liker 2
Skrevet

0 dager, 0 minutter og 0 sekunder med bivirkninger

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Men 292 har innrapportert tåkesyn, leamus. Hormonelle forstyrrelser har det blitt skrevet en del om i media. Står om de forskjellige bivirkningene her. Kilde legemiddelverket.no 

3140A4BC-0C49-4B29-A361-F68A513CADFD.jpeg

Nå er det ekstremt viktig å huske at dette er innmeldte bivirkninger da, det er ingen bevist korrelasjon mellom vaksinen og disse hendelsene!

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde hodepine etter dose 1 av Pfizer. Varte kvelden samme dag og dagen etter, så var den borte.

Etter dose 2 hadde jeg ikke hodepine (da hadde jeg mer "sykdomsfølelse", men ikke hodepine ;)

• Liker 1
Skrevet

Har tatt 1. dose og ikke hatt noen bivirkninger.

• Liker 2
  • Opprett ny...