Gå til innhold

Barnas kosedyr

Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Tror kanskje det er på tide med en vask av noen av guttungens bamser- de har ikke vært vasket på minst 1 år.

Vasker dere barnas kosedyr? I så fall, hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir de ikke rufsete i pelsen av å bli vasket i maskin? Jeg støvsuger dem bare. Vet at det ikke er bra, men får i alle fall bort støv som er det største problemet for en støvallergiker. Hvor varmt vasker dere dem på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de ikke rufsete i pelsen av å bli vasket i maskin? Jeg støvsuger dem bare. Vet at det ikke er bra, men får i alle fall bort støv som er det største problemet for en støvallergiker. Hvor varmt vasker dere dem på?

De blir litt rufsete, men når de blir kost med blir de like fine igjen ;)

Jeg har vasket de på førti grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker fra når jeg var liten at bamsene mine ikke ble vasket, men slengt ut på terassen når det var minusgrader ute. Spesielt skitne var de aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann på ett og ethalvt år har en liten sau som bare må ha når han skal sove. denne klemmer han oppi nesten nesa. her om dagen hadde han kastet opp også over lille bæ(som så ut som grå bæ...) lille bæ måtte ta seg noen runder i vasemaskinen( på 30 grader). jeg lurte fælt på om lillemann kom til å kjenne igjen lille bæ og om kosen ble den samme... han så nokså lurvete ut da han kom ut, så jeg tok en råsjans og stappa han inn i tørketrommelen også. Stakkars lille bæ! Skal si deg han ble hvit og fin og fluffy igjen. Og lillemann ble så glad for å få igjen kompisen sin igjen. Lille bæ har sånne plastkuler i rumpa... De andre bamsene vasker jeg kun når de ser skitne ut. Har også vasket dukker med tøykropp i maskin med godt resultat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra jeg var liten at bamsene mine hang etter øra på tørkestativet. Var ganske så tragisk. Tenk så vondt i ørene de måtte ha!

:ler: Det husker jeg også. Men samtidig var jeg veldig opptatt av at bamsene også burde bade av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...
De blir litt rufsete, men når de blir kost med blir de like fine igjen ;)

Jeg har vasket de på førti grader.

Vasker dun ikke sengetøy på mer en 40 grader :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...